Gå til innhold

Register over hjemmelshavere?


LilleBille

Anbefalte innlegg

Finnes det noe register på nett - hvor man kan finne eier/hjemmelshavet for en eiendom - på nett..

Evt. også oversikt over eiendomsoverdragelser?

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Tror ikke det finnes, men er ikke helt sikker. Eiendomsoverdragelser annonseres jo i lokalabviser, men har aldri sett det på nett.

Vill prøvd Tinghuset, som jo har grunnboken der hjemmelshavere står oppført.

(Om den lå på nett kunne jo alle sjekke hvem som skyldte hva og hadde pant og sånn, er kanskej i strid med personvern?)

Er ikke sikker altså, men har som sagt aldri sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det var redd for ja..

Vet jeg kan få vite det i Brønnøysund - eller i kommunen .. men det hadde vært så greit å kunne finne alle eiere bl.a. i forbindelse med nabovarsel .. sånn enkelt uten videre.. (man blir jo litt bortskjemt med at alt er såpass greit tilgjengelig)

Får bare lete litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabovarsler må vel uansett på eget skjema og de får du av kommunen... Sammen med situasjonskart om man trenger det. Koster skjorta bare for noen få gram ark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

(Om den lå på nett kunne jo alle sjekke hvem som skyldte hva og hadde pant og sånn, er kanskej i strid med personvern?)

.

Selv om hjemmelsinformasjon skulle ligge ute (hvem som eier) trenger ikke informasjon om heftelser (hvem som har pant) gjøre det.

Har ikke vært borti noen åpne sider på nettet som har slikt. Vet at det finnes passordbeskyttede sider som bankfunksjonærer kan benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også funnet "betalsider"... og det er ikke aktuelt. Da får jeg heller ringe grunnboka og sjekke..

Jeg er ikke interessert i heftelsene .. vil bare vite hvem som eier eiendommen jeg..

Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...