Henkelpenkel Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Heisann! Jeg har tatt steget ut i strikkingens verden og forsøker å strikke en genser til min datter. Dette har til min store forbauselse gått bra så langt, men nå har jeg støtt på et problem.. Har tidligere satt noen masker på en tråd, altså den ene armen på genseren ble "satt på en tråd", mens jeg strikket den andre armen. Nå skal jeg gjenoppta den førstnevnte armen og har fått maskene på pinnen igjen. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal feste tråden jeg strikker med, altså nøstes..Om den ikke er festet blir jo de første maskene slappe... Er det noen som forstår hva jeg prøver å forklare og som muligjes kan hjelpe meg?
Pip-pip Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Det finnes et eget strikkeforum, så anbefaler deg å sjekke der (Altså her på kvinneguiden) Endret 8. oktober 2014 av Pip-pip 1
Henkelpenkel Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2014 Det finnes et eget strikkeforum, så anbefaler deg å sjekke der (Altså her på kvinneguiden) Takk. Har gått meg hus forbi! 1
Kontormus Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Trådender fester du til slutt. Går fint å etterstramme siste maske hvis du holder stråden litt stramt når du strikker de første maskene slik at de ikke sklir ut
Henkelpenkel Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Trådender fester du til slutt. Går fint å etterstramme siste maske hvis du holder stråden litt stramt når du strikker de første maskene slik at de ikke sklir ut Takk for svar Ikke verre enn det, altså. Tenkte kanskje det ble litt løst og klønete når jeg skulle strikke neste runde. Er midt i en hals med masse skumle fellinger og greier, så jeg tenkte det var best å forhøre meg Endret 8. oktober 2014 av ingrido
Pip-pip Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Takk. Har gått meg hus forbi! Jeg fant det nettopp selv, så derfor jeg visste det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå