Gå til innhold

Sykemeldt , deltidstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt i en 20% stilling. Men har det siste året jobbet mye mer.

Jeg har gjennomsnittlig jobbet 80-130 timer mnd. Med en lønn på 150 kr.

Men jeg har jobba mye netter,kvelder,helger og helligdager. Jeg har av den grunn en lønn per mnd på 25.000-35.000. Utbetalt 17.000-24.000kr.

Jeg har vært syk nå.

Jeg brukte egenmelding de første 10 dager. Og nå sykemelding. Foreløpig 1 uke, og tar ny vurdering til neste time.

De 10 dagene jeg brukte egenmelding, her får jeg betalt for det jeg skulle ha jobbet, inkl.eller eksl. Tillegg ?

Denne uken jeg er sykemeldt, her skulle jeg hatt 6 vakter, hvor jeg skulle hatt 30 timer. Men det er pga. Tillegg betalt som 54t. Hva får jeg betalt ?

Evt. Er det fremdeles arbeidsgiver som betaler , og jeg får aktuelle vakter inkl.eller eksl. Tillegg, eller folketrygden??

Og om jeg blir sykemeldt mer, er det 1-2 uker til. Da er det vel uansett folketrygden som betaler ?

Uke 1. Jobbe 12t betalt for 18.

Uke 2. Jobber 37,5t , betalt for 70t.

Får jeg da betalt for timene jeg skulle ha jobbet, eller lønnen jeg skulle fått, altså inkl.Tillegg? Eller tar den gjennomsnitt av tidligere lønn ? Eller ut fra stillings prosent ?

Har til nå tjent ca 300.000kr i år.

Anonymous poster hash: 0aa49...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får sykepenger kun for stillingsprosenten på kontrakten, 20% stilling

Anonymous poster hash: 7a039...3e2
Skrevet

Egenmelding i 10 dager er vanskelig å få godkjent....

Dersom du hadde blitt langtidssykemeldt (over 17 dager), så vil du få et gj.snitt av siste 3 eller 6 måneders lønn.

Anonymous poster hash: fe561...d91

Skrevet

Egenmeldig 10 dager? Er det lov?

Anonymous poster hash: f51e9...a9b
Skrevet

TS..

Det blir strengt tatt egenmelding 8 dager . To dager fri, også sykemelding.

Altså,

Jeg var syk fredag - fredag. 8 dager.

Lørdag og søndag fri.

Også sykemeldt nå mandag til søndag.

8 dager er egenmeldingsperioden. Lørdag og søndag faller vel utenfor uansett., hadde ingen vakter helg nr 2.

Skrevet

Lørdag og søndag faller ikke utenom arbeidsgiverperioden.

Du skal uansett ha et gj.snitt av lønn fra dag 17.

Kun betalte 20 % og avtalte vakter i de første 16 dagene.

Skrevet

Vil det si at om jeg blir sykemeldt noe lengre nå så vil jeg få gjennomsnittlig lønn fra nav ?

Si at jeg tjener gj.snitt 30.000 kr mnd. De siste 9 mnd. Altså i år. Utbetalt 21.000.

Også blir jeg sykemeldt 2 uker til nå, vil jeg da få utbetaling fra nav på 9800 kr for de to ukene ?

Skrevet

Vil det si at om jeg blir sykemeldt noe lengre nå så vil jeg få gjennomsnittlig lønn fra nav ?

Si at jeg tjener gj.snitt 30.000 kr mnd. De siste 9 mnd. Altså i år. Utbetalt 21.000.

Også blir jeg sykemeldt 2 uker til nå, vil jeg da få utbetaling fra nav på 9800 kr for de to ukene ?

Det er ikke så enkelt. Arrbeidsgiveren din skal sende inntektsskjema. Her skal arbeidsgiver regne ut gj.snitt basert på gjeldende regelverk.

Ring nav og spør så du ikke får opp forventingene dine. Det kommer b.l.a an på hvor lenge du har jobbet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...