Gå til innhold

Går det an å rette opp i EN tann, uten regulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har EN tann som er skjev og skjemmende, føler at å ha tannregulering på hele tanngarden oppe blir litt mye for å rette opp i en tann. Finnes det noen måter å gjøre det uten regulering, eller er det det eneste valget?

Anonymous poster hash: eed3e...ab2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken tann er det snakk om? Jeg har brukt plate, som skøv den skjeve tannen på plass.

Skrevet

Er en framtann, den står skjevt og stikker ut, samt at det er litt trangt mellom de ved siden av (sikkert derfor den står skjevt da).

Ser for meg at en plate skyver fra innsiden og ut? når jeg kjenner med tungen så er det ikke noe mer å dytte ut, den står allerede for mye ut :S

Skrevet

Er en framtann, den står skjevt og stikker ut, samt at det er litt trangt mellom de ved siden av (sikkert derfor den står skjevt da).

Ser for meg at en plate skyver fra innsiden og ut? når jeg kjenner med tungen så er det ikke noe mer å dytte ut, den står allerede for mye ut :S

Hvis du har trang tannstilling er det nok mulig du må skyve tennene bakover for å gi plass til å rette opp i den skjeve. Du kan jo se om helplate er noen som fungerer for deg. De er ikke like synlige som fullregulering. Jeg ville undersøkt hvilke muligheter som er på markedet. Det er mange plater og "usynlige" reguleringer. Du kan også få den bak tennene. Endeløse valg. Hør med en tannlege.

Jeg er ingen tannlege, så jeg vet egentlig lite. Jeg har bare hatt tannproblemer selv.

Skrevet

Jeg tror det enkleste er å høre med en tannlege. Selv om det er bare én tann du vil fikse, er det godt mulig at mange må flyttes for at det skal bli plass.

Nå i dag er vi så heldige at det finnes mange alternativer, f.eks Invisalign som er en usynlig regulering. Jeg har hatt dette selv, og ingen så at jeg hadde regulering. Da var det bare to tenner som jeg syntes var skjemmende, men jeg måtte flytte alle tennene både oppe og nede for å få plass og riktig bitt.

Skrevet

Jeg har en skjev tann som er veldig synlig, så spurte tannlegen og hun målte avstanden mellom tennene ved siden av. Og det var for trangt så jeg må ha tannregulering. Om avstanden var stor nok så hadde det holdt med en plate sa hun. Er tenkeboksen ang regulering, fikk av tannlegen en henvisning i hånden som er gyldig i to år.

Anonymous poster hash: 1599b...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...