AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Sukk og sukk.. Leverte søknad til nav om dagpenger. Fått avslag pga at jeg ikke kunne gi bekreftelse fra min tidligere arbeidsgiver om antall timer og hvorfor jeg ikke har fått tilbudt jobb ett annet sted i landet. Litt vanskelig det når arbeidsgiveren min fikk sparken fra de høyere oppe.. Og sitter i avhør og kan evt. ende opp i fengsel. Og når dette skjedde,ble vi møtt av en låst dør, dager senere personalmøte om hva som hadde skjedd. Men jeg.. Jeg hadde kontrakt på 0 timer i uken, fra jeg startet.(tilkallingsvikar) Men har jobbet ca 100% + MASSE overtid, det står det i sluttattesten, men dette var visst ikke nok for NAV. Da de krevde underskrift fra min tidligere arbeidsgiver.. For ett rot.. Spør ikke etter tips, blir bare veldig oppgitt Nesten som jeg angrer på at jeg sendte søknaden. Men det skader jo ikke å prøve. Anonymous poster hash: 882a6...01d
Kamikatze Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) OK, så sitter det noen høyere oppe, som kunne sparke sjefen, ergo er bedriften så stor at den trolig har et lønningskontor. Ring dem og få bekreftelsen derfra. Samle alle lønnslipper, enten du har fått de pr brev eller e-post, eventuelt bestill kopi på e-post fra lønningskontoret. Der står alle timer og all overtid. Legg ved kopi av disse, og klag på vedtaket. At din eks-sjef sitter i avhør betyr vel ikke at han/hun automatisk sitter i varetekt, så vedkommende kan sikkert treffes privat, om du tar kontakt. Du kan sikkert også kontakte de ovenpå, og spørre hvordan du skal få tak i dokumentasjon på arbeidede timer. Tror ikke de stopper dagpenger fordi bedriften ikke tilbyr deg stilling andre steder i landet. Men dokumentasjon på inntekt/arbeidede timer må de selvsagt ha. Og en form for oppsigelse/permittering. Er ikke alltid lett å se løsninger litt til siden for rett frem når en står med begge beina dypt plantet i det, men alt pleier å gå seg til etterhvert. Lykke til videre. Endret 8. oktober 2014 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå