AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Dere med barn som bor et stykke unna foreldrene deres. Såpass langt at man ikke bare kan ta en tur en ettermiddag... Hvor ofte besøker dere foreldrene deres og barna besteforeldre. Vi planlegger å flytte noen timers flytur unna og jeg lurer på hvor ofte vi ma treffe min familie for at mine barn fortsatt skal få ett godt og tett forhold. Foreløpig tenker jeg at vi kommer til å treffes en 5-6 ganger om året, med en lang sommerferie og juleferie. Tror dere det er nok??Anonymous poster hash: 6cf03...286
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Nå bor jeg bare en drøy time unna min mor og 8 timer unna resten av familien. Uten egen bil og med ett lite barn, ser vi moren min annenhver uke. Resten av familien, som bor 8 timer unna, har jeg ikke sett på 3,5 år.. Hadde jeg hatt mann, bil og mer penger, hadde det så klart ikke tatt så lang tid å besøke familien, men det står rett og slett ikke høyest på lista å reise 8-9t med buss/tog og en utålmodig 3-åring. Men jeg synes jo det er synd for barnet mitt, som ikke bli kjent med andre enn sin mormor. Anonymous poster hash: b6523...fb2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Vi bor på Østlandet mens min familie bor helt ute på kysten på Vestlandet. Vi ser dem to til tre ganger i året. Anonymous poster hash: 1c858...d1b
Daraya Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Vi bor 120 mil unna min familie. Vi besøker dem 1, maks 2 ganger med bil og jeg tar 1-2 helgebesøk med et av barna i tillegg, da med fly. Det er ganske dyrt egentlig, det som gjør barna kjent med min familie er videotelefoni.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Vi har en toåring og en fireåring, svigers bor 9 timers kjøretur unna. Helt uaktuelt å kjøre så langt med barna, og vi må nesten overnatte på vegen for å få det til. Da går det jo mye tid, så en langhelg ville blitt spist opp av kjøringen. Det går an å fly (men det er en liten flyplass, og ingen billigbilletter mellom våre to flyplasser), men da blir det veldig mye styr å ordne med bilstoler, vogn til toåringen, og alt stæsjet de må ha med seg. Vi pleier å få til en tur dit om sommeren, bruke lang tid på kjøringen, gjerne stoppe innom et lekeland eller noe slik at bilturen blir en liten ferie. Men ellers i året er det svigers som kommer til oss når de vil treffe barna. De er pensjonister og kan ta seg tid til å kjøre bil Anonymous poster hash: a13b1...0ef
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Svigermor bor 180 mil fra oss. Hun flyttet da det yngste barnebarnet var 1 mnd. Vi har vært på besøk 4 ganger på litt over 3 år. Hun er på besøk 4-6 ganger i året. Vi blir nok ikke å fly dit med det første. Har flydd 2 ganger å fra vi starter hjemmefra til vi er hos henne tar det ca 12 timer. Orker ikke det med to barn. Ca 3 timer kjøring fra flyplass til plassen hun bor. Vi er begge enige om at vi ikke orker å reise så langt så ofte. Vi har andre ønsker for ferien enn bare å dra dit. Men når det allikevel nærmer seg ferie er det jeg som har lyst å dra dit, og mannen som ikke orker. Han mener det er hennes "ansvar" å komme hit når hun har valgt å flytte fra to barn og fire barnebarn :-)Anonymous poster hash: 3bf3c...fb5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Vi har en toåring og en fireåring, svigers bor 9 timers kjøretur unna. Helt uaktuelt å kjøre så langt med barna, og vi må nesten overnatte på vegen for å få det til. Da går det jo mye tid, så en langhelg ville blitt spist opp av kjøringen. Det går an å fly (men det er en liten flyplass, og ingen billigbilletter mellom våre to flyplasser), men da blir det veldig mye styr å ordne med bilstoler, vogn til toåringen, og alt stæsjet de må ha med seg. Vi pleier å få til en tur dit om sommeren, bruke lang tid på kjøringen, gjerne stoppe innom et lekeland eller noe slik at bilturen blir en liten ferie. Men ellers i året er det svigers som kommer til oss når de vil treffe barna. De er pensjonister og kan ta seg tid til å kjøre bil Anonymous poster hash: a13b1...0ef Her var det litt mye negativitet å oppspore synes jeg. Har dere i det hele tatt prøvd å kjøre denne strekningen med dem? Vi har vært med på biltur til Sverige med vår (da) fireåring (fra Oslo) og det gikk fint. Anonymous poster hash: 1c858...d1b 1
Millimani Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Dere med barn som bor et stykke unna foreldrene deres. Såpass langt at man ikke bare kan ta en tur en ettermiddag... Hvor ofte besøker dere foreldrene deres og barna besteforeldre. Vi planlegger å flytte noen timers flytur unna og jeg lurer på hvor ofte vi ma treffe min familie for at mine barn fortsatt skal få ett godt og tett forhold. Foreløpig tenker jeg at vi kommer til å treffes en 5-6 ganger om året, med en lang sommerferie og juleferie. Tror dere det er nok??Anonymous poster hash: 6cf03...286 Jeg flytta 125 mil unna mine besteforeldre, tanter og onkel, da jeg var 4 år. Siden den gang har jeg sett dem toppen tre ganger i året. Nå er jeg i 30-årene. Du sier at dere kommer til å treffes 5-6 ganger i året, og ja, - det bør gå helt fint! Det er ikke noe fasitsvar på hvor ofte man "må" treffe sine besteforeldre, det må hver familie finne ut selv. Barna kan fortsatt ha et tett og godt forhold til besteforeldre og andre familiemedlemmer som bor lengre unna, selv om de ikke får se dem så ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå