Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk først en rekke positive graviditetstester, men den dagen jeg var 5 uker på vei begynte jeg å blø. Jeg er nå på dag 3 og har blødd som en kraftig menstruasjon siden dag 1, har ingen smerter.

Jeg lurer bare på om det er andre der ute som har opplevd det samme, og hvor lenge de evt har blødd? Bør man gå til lege?

Jeg føler egentlig ikke jeg trenger å gå til lege siden jeg kun var en uke over IKM og jeg har ikke noe vondt osv. Tenker det at kroppen ordner opp av seg selv.

Hører også om det at når man mister så blir man ofte gravid igjen fort, noen som har erfaring med det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg, jeg var vel 4+5 eller noe slikt. Jeg var på ferie, så gikk ikke til lege. Blødde ca like lenge som en vanlig mens, kanskje en dag eller to lengre og litt mer enn vanlig. Jeg fikk EL igjen til "vanlig tid", som for meg er ca dag 21.

Skrevet

Det samme har skjedd meg desverre. Jeg begynte å blø masse i løpet av natten og våknet opp med blod i senga. Deretter sterke smerter, men ikke verre enn at det var kraftige menstruasjonssmerter. Jeg tenkte med en gang at jeg mistet for det var mye blod, men ikke verre enn dag 2-3 i en kraftig mens. Jeg blødde i litt under en uke, hadde bare smerter de første dagene og så gikk det over i vanlige menssmerter. Jeg dro ikke til legen, jeg følte kroppen ordnet opp greit selv. Om blødningene ikke gir seg, man får store smerter, feber, osv så burde man ta seg en tur til legen.

Dette skjedde meg desverre midt i sommerferien så jeg hadde guttungen hjemme fra barnehagen.. Var en hard dag for meg og pappaen siden vi har prøvd i 3 år allerede.. Men det gikk bra. For meg hjalp det veldig at det skjedde så tidlig, jeg hadde ikke rukket å glede meg skikkelig enda.

Jeg fikk eggløsning som vanlig 14 dager senere, så da regnet kroppen min det som en mens sikkert. Er ikke blitt gravid enda, men leste selv at mange ble fort gravid rett etterpå.

Sender en klem til deg :)

Anonymous poster hash: e615a...ea3
Skrevet

Samme her, hadde en SA rundt uke 5. Det var som en litt kraftig mens, så det var ikke noe poeng for meg å gå til lege. Jeg ble gravid igjen like etterpå og da gikk det bra!

Skrevet

Hadde også SA, slutten av uke 5. Sterke mensensmerter og mye blod. Ringte legen og han sende meg til UL. Sluttet å blø etter ti dager. Ikke blitt gravid endre.

Skrevet

Hadde også SA i uke 5. Dro til legen den dagen jeg begynte å blø og tok hcg prøver og urin test. Fikk beskjed om at jeg bare kunne begynne å prøve igjen med en gang. Hadde kraftige menssmerter den første dagen. Var en litt annerledes mensen, mer klumper og sånt.. Ga seg etter fem dager og fikk EL 19 dager etter der igjen. Fikk positiv graviditetstest noen dager før mens, men mens kom likevel til vanlig tid så det var kjemisk.

Nå er jeg i pp2 etter sa (første mens etter sa) og 1 dpo i dag. Spent på om det klaffer eller ei denne gang :)

Skrevet

Takk for at dere deler erfaringene deres, da satser jeg på at kroppen ordner opp og tar heller kontakt med lege hvis jeg skulle bli dårlig.

Spent på hvordan det går videre, håper vi alle får spirer som klorer seg fast snart:)

Skrevet

Jeg mistet i uke 6, samme dag som vi hadde tidlig UL :) Fikk tilbake mensen som normalt, men EL kom aldri tilbake :vetikke: Min erfaring er å ikke vente/nøle med å ta en sjekk en stund etter SA :)

Skrevet

Jeg mistet i uke 8 selv. Det er ikke sikkert at kroppen klarer å kvitte seg med hele graviditeten selv, så dra til legen for å sjekke. Selv fikk jeg tabletter for å hjelpe kroppen med å få alt ut.

Anonymous poster hash: 610b2...c06

Skrevet

På barnimagen.no er det en fin tråd om prøving etter SA. Join oss gjerne der:)

Skrevet

Skrevet

Takk for tips, skal sjekke ut det:)

Skrevet

Mistet 5 pluss 3, gadd ikke gå til legen. Er jo bare en celleklump som skal ut.

Anonymous poster hash: 5692a...8c9

Skrevet

Mistet 5 pluss 3, gadd ikke gå til legen. Er jo bare en celleklump som skal ut.

Anonymous poster hash: 5692a...8c9

Jeg gikk til legen fordi da vil det stå i papirene at jeg har mistet en gang. Så hvis det skulle skje at jeg mister flere ganger, kan jeg få hjelp. Dessuten trengte jeg å høre fra en lege om hvor vanlig det er å miste og at det kom til å gå bra neste gang osv. Det hjelper mye psysisk :) Det gjorde det på meg ihvertfall..

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med deg,TS?

Skrevet

Hvordan går det med deg,TS?

Hei

Det går egentlig veldig greit nå, i dag er det akkurat en uke siden det startet, hadde kraftig blødning i 4 dager og svakere i 2 dager etter det, så nå føles alt som normalt:)

Har ikke gått til legen, har ikke hatt noen smerter eller annet ubehag, så føler kroppen har ryddet opp av seg selv:)

Nå er jeg spent på hvor raskt jeg evt blir gravid igjen:)

Skrevet

Godt å høre du føler deg bedre :) lykke til videre med prøvingen:)

Skrevet

Godt å høre du føler deg bedre :) lykke til videre med prøvingen:)

Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...