Gå til innhold

Er det ok å gi et lite barn Burn energidrikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lettere sjokka jeg. Satt på bussen i dag og så en mor med et relativt lite barn. Han kunne gå, men virket litt ustø, så han hadde sikkert akkurat lært det. Jeg vet ikke hvor gamle de er når de lærer det jeg... Hun gav altså dette barnet Burn energidrikk! Jeg har ikke barn selv, men reagerte litt på dette, det kan da ikke være sundt?

Anonymous poster hash: ada4f...6b9

Skrevet

NEI

Det er ikke OK. Mange inkompetente foreldre.

Så en gang en høygravid dame som røyka og drakk cider

Anonymous poster hash: bb2c2...bc6

• Liker 3
Skrevet

NEI, MEN I ALLE DAGER. :sjokkert: Det er aldersgrense for en grunn! Disse energidrikkene er faktisk IKKE for barn. Spesielt ikke for så små som 2-3 år. Tror aldersgrensen er 13-14. Hadde blitt sjokkert selv!

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville virkelig ringt barnevern! Det er direkte farlig å gi barna energidrikker!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, ungen kommer til å få Aids og kreft.

Endret av Summers
  • Liker 5
Skrevet

Unger blir ofte plutselig akutt tørst, så det kan ha vært for å forhindre et evt trassanfall.

Anonymous poster hash: 9bf6c...7ce

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja ungen kommer til å få Aids og kreft.

Nei,men kan få tachycardia. Og på grunn av mindre betydelig kroppsmasse,fordeler koffein seg i større dose på mindre masse.

Det er større doser koffein i energidrikker enn ellers,for ikke å snakke om sukker.

Endret av kiki1980
  • Liker 6
Skrevet

Håper ikke ungen fikk mye å drikke, var det kanskje bare en bitteliten slurk fordi ungen ville smake?

Anonymous poster hash: 4b250...2c2
  • Liker 1
Skrevet

Nei,men kan få tachycardia. Og på grunn av mindre betydelig kroppsmasse,fordeler koffein seg i større dose på mindre masse.

Og hvor stor er sjansen for tachycardia etter litt energidrikk?

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville virkelig ringt barnevern! Det er direkte farlig å gi barna energidrikker!

Skulle TS tilkaldt barnevernet til å rykke ut på flekke til bussen?

Eller hvordan mener du forslaget ditt skal praktiseres?

Anonymous poster hash: 8695b...c00

• Liker 1
Gjest Frugull
Skrevet

Vi har to jenter på 11 og 14 år.. Nå har de vel aldri spurt om å få kjøpe disse drikkene. Men spør de vil de få ett klart NEI...... Jeg hater de tingene der

Skrevet

Samme troll som i "mannen min forlot meg og barnet i dåpen for å kjøre noen venninner"?

Anonymous poster hash: 4348c...8e9
  • Liker 5
Skrevet

Og hvor stor er sjansen for tachycardia etter litt energidrikk?

Om det diskuteres at 13 åringer får overdose etter en boks energidrikke,så er det helt mulig for et lite barn å få overdose etter to slurker.

Nei,vet ikke om jeg ville kalt barnevern men det er litt rart at voksne mennesker gir barnet energidrikk...hva gir de til barnet utenom det?

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke ungen fikk mye å drikke, var det kanskje bare en bitteliten slurk fordi ungen ville smake? Anonymous poster hash: 4b250...2c2

Jeg tror ikke hun gav han hele nei, han var sikkert tørst, men likevel!

Skrevet

NEI, MEN I ALLE DAGER. :sjokkert: Det er aldersgrense for en grunn! Disse energidrikkene er faktisk IKKE for barn. Spesielt ikke for så små som 2-3 år. Tror aldersgrensen er 13-14. Hadde blitt sjokkert selv!

Oj! Jeg ante ikke at det fantes en aldersgrense på de, da er det jo enda mer spesielt...

Ts

Annonse
Skrevet

Om det diskuteres at 13 åringer får overdose etter en boks energidrikke,så er det helt mulig for et lite barn å få overdose etter to slurker.

Nei,vet ikke om jeg ville kalt barnevern men det er litt rart at voksne mennesker gir barnet energidrikk...hva gir de til barnet utenom det?

Hvor stor er sjansen for at en 13 åring får overdose etter en boks energidrikk? Husker selv vi drakk energidrikk på de siste trinnene på barneskolen. Hørte aldri om noen som fikk overdose.

Blir bare spekulasjoner på hva de aktuelle foreldrene gir barnet utenom energidrikk, for alt vi vet kan de være verdens beste foreldre og lest seg opp på tonnevis av forskning før de ga ungen noe som kanskje(TS sier ingenting om mengde) bare var noen slurker energidrikk.

Skrevet

Hvor stor er sjansen for at en 13 åring får overdose etter en boks energidrikk? Husker selv vi drakk energidrikk på de siste trinnene på barneskolen. Hørte aldri om noen som fikk overdose.

Blir bare spekulasjoner på hva de aktuelle foreldrene gir barnet utenom energidrikk, for alt vi vet kan de være verdens beste foreldre og lest seg opp på tonnevis av forskning før de ga ungen noe som kanskje(TS sier ingenting om mengde) bare var noen slurker energidrikk.

Jeg satt ikke å niglidde på dem hele tiden, men det var nok bare noen slurker, men likevel? Tviler på at bar et får varige mén, men Det passer seg da ikke?

Skrevet

Nå er det veldig stor forskjell på en 13 åring og en unge på 1 år. Gir man en unge på 1 år en hel boks med burn, ja da trenger man virkelig hjelp. Det er jo farlig. Jeg som er voksen og veier hele 80 kg, blir helt skjelven av en boks med burn. Hvordan føles det da for et barn på 1 år, som veier 10 kg eller mindre.

Får virkelig håpe det bare var en slurk for å slippe trasseanfall. Men er uansett galskap for meg å gi noe sånt til så små barn.

Anonymous poster hash: a2337...118
  • Liker 1
Skrevet

Det er greit for at barnet skal få smake, men ikke for å slukke tørsten. Dette hørtes jo ut som ett relativt lite barn også, som nylig har lært å gå.
Nå har jeg derimot aldri vært spesielt glad i energidrikker, og når jeg er ute med barnet mitt, kjøper jeg noe som vi begge kan drikke.

Skrevet

Nå er det veldig stor forskjell på en 13 åring og en unge på 1 år. Gir man en unge på 1 år en hel boks med burn, ja da trenger man virkelig hjelp. Det er jo farlig. Jeg som er voksen og veier hele 80 kg, blir helt skjelven av en boks med burn. Hvordan føles det da for et barn på 1 år, som veier 10 kg eller mindre. Får virkelig håpe det bare var en slurk for å slippe trasseanfall. Men er uansett galskap for meg å gi noe sånt til så små barn. Anonymous poster hash: a2337...118

Ja, enig i dette. Det første som slo meg var, sover du for lite eller? Prøver du å lade opp til en våkenatt? Så små barn har jo så mye energi uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...