Gå til innhold

Navneendring barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen ønsker å endre navn på barnet vårt. Hun har i dag mellomnavn og etternavn, men vi ønsker å ta bort mellomnavnet. Selve endringen er ikke noe problem, og det er ingen stor greie ettersom det andre navnet ikke brukes til vanlig allikevel.

Jeg lurer bare på hvor mye en slik endring vil medføre av "papirarbeid" for oss, når hun bare er 2 år gammel?

Pass: Antar vi må få nytt? Eller kan vi ta med dokumentasjon for navneendring når det "bare" er for et barn, og det bare er et mellomnavn som tas bort?

Alle steder som lege, barnehage og annet offentlig, det knyttes vel opp mot folkeregisteret, slik at det vil endres automatisk?

Anonymous poster hash: fc9cb...470
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du søker folkeregisteret.

Pass må du ha nytt. Det er ikke lov å klusse med pass, lengre.

Lege og alt det andre endrer du selv. Noe går automatisk, ja, men det tar ofte lang tid.

Anonymous poster hash: 7b29a...ba0

Skrevet

Det gjør du elektronisk på folkeregistret.no :)

Skrevet

Takk for svar. :) Jeg vet hvordan jeg endrer navnet i Folkeregisteret. Jeg tenkte mer på hva annet vi må tenke på utover det. Om man må endre andre steder i tillegg, eller om slikt som bl.a lege og barnehage går automatisk når de oppdaterer (om de oppdaterer?) informasjon mot folkeregisteret. :)

Det er selvfølgelig ikke noe problem, men jo mindre man må huske på jo bedre. ;)

Anonymous poster hash: fc9cb...470
Skrevet

Tviler på at noe går automatisk, si i fra selv!

Anonymous poster hash: 09fbb...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...