Kvist Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har i det siste fått sår og vond hodebunn, som tidvis klør en del. Kan ikke se noe særlig med flass så det er ikke problemet. Huden i deler av hodebunnen virker nesten litt fet... Det er jo ikke så lett å se i sitt eget bakhode fullt av hår, men jeg tror også jeg kan få småkviser der. Jeg har forsøkt med vanlig shampo rettet mot hodebunnsproblemer, både fra butikk og frisør. Har da valgt de som skal være calming eller soothing eller tilsvarende og ikke de mot tørr hodebunn. Har også forsøkt scalp tonic mot kløende hodebunn, og den lindrer der og da men virker ikke som om det får det til å gå vekk. Må legge til at jeg har veldig grovt tykt og ganske langt hår som er mer tørt enn fett. Noen som har tips?
vimsefrøken Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet ikke om det vil fungere for deg, men for meg har en ting fungert, John Masters Organic Deep Scalp & Follicle treatment. Det er en spray du sprayer i hodebunnen etter vask mens håret er vått, og masserer inn. Den lindrer sår hodebunn og kløe. Jeg hadde perioder hvor jeg klødde helt forferdelig, var sår og hodebunnen min fikk eksem. Jeg fikk råd om å prøve denne, og etter det har mitt problem vært borte. Så denne fungerte fantastisk flott på meg.
Kvist Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet ikke om det vil fungere for deg, men for meg har en ting fungert, John Masters Organic Deep Scalp & Follicle treatment. Det er en spray du sprayer i hodebunnen etter vask mens håret er vått, og masserer inn. Den lindrer sår hodebunn og kløe. Jeg hadde perioder hvor jeg klødde helt forferdelig, var sår og hodebunnen min fikk eksem. Jeg fikk råd om å prøve denne, og etter det har mitt problem vært borte. Så denne fungerte fantastisk flott på meg. Denne? Jeg har kjempemasse og kjempestort hår, har IKKE lyst på volum og økt tilvekst. Men det er kanskje mest reklameskryt rettet mot de som vil ha mer hår?
vimsefrøken Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Denne? Jeg har kjempemasse og kjempestort hår, har IKKE lyst på volum og økt tilvekst. Men det er kanskje mest reklameskryt rettet mot de som vil ha mer hår? Ja det er den. Den gir volum, men ikke sånn mega-volum. Det er det eneste som fungerte for min såre kløende hodebunn. Og jeg prøvde mye før jeg prøvde denne. Volum eller ikke, når man klør seg selv nesten til blods, og hodebunnen er sår og vond, så bryr ikke jeg meg om hårveksten skulle bli bedre eller håret få mer volum så lenge plagene ble borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå