Gå til innhold

Har sånn angst for menn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at menn bare er ute etter å ta meg, jeg begynner nesten å gråte hvis jeg er på byen og noen snakker til meg. Ble ranet for noen mnd siden og etter det sliter jeg skikkelig. Hater menn pga det, har blitt overfalt mange ganger før. Går til psykolog men sliter i hverdagen. Hvordan kan jeg komme over det?

Vil egentlig ha kjæreste men føles som det aldri kommer til å skje.

Anonymous poster hash: 69aac...f8a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler at menn bare er ute etter å ta meg, jeg begynner nesten å gråte hvis jeg er på byen og noen snakker til meg. Ble ranet for noen mnd siden og etter det sliter jeg skikkelig. Hater menn pga det, har blitt overfalt mange ganger før. Går til psykolog men sliter i hverdagen. Hvordan kan jeg komme over det?

Hva mener du med overfalt mange ganger? Vold, voldtekt, ran, mobbing?

De fleste menn er heldigvis helt normale og greie.

Anonymous poster hash: 2007c...6cd

Skrevet

Du må ikke dra alle menn under samme kam. Det finnes veldig mange bra menn hær ute i verden. Håper du finner en som er snill og go, sånn som jeg har gjort<3

Anonymous poster hash: 0a68d...5ef

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med overfalt mange ganger? Vold, voldtekt, ran, mobbing?

De fleste menn er heldigvis helt normale og greie.

Anonymous poster hash: 2007c...6cd

Jepp, alt det du nevner. Jeg har jo bra menn i livet mitt, familie, kolleger og venner. Men sliter med å føle meg trygg på menn. Psykologen mener jeg prøver å beskytte meg selv. Men er jo litt pinlig å gråte bare fordi en mann snakker til meg liksom..

Tiltrekker meg mange rare folk og. Menn som bare vil være slemme med meg. Derfor er jeg enda mer skeptisk til menn og blir ganske frekk. Skjønner ikke hvorfor menn hater meg så fælt :(

Skrevet

Er det snakk om overfall ute? Hva slags område bor du i?

Mesteparten av menn er snille og greie. Det finnes de som er voldelige og onde, men de er i minoritet. De g
år også ute blant oss alle.

Det er ikke slik at noen kvinner bare tiltrekker seg slike menn. Dersom man er offer for slikt gang på gang er det noe som ikke stemmer. Enten ens omgangskrets, hva man tillater osv.

Anonymous poster hash: 74028...ede
Skrevet

Hva med å gi deg selv en pause fra menn? Slik at du kan bedre forholdet til deg selv? Selvbilde og selvtillit er tross alt mye viktigere enn menn.

Anonymous poster hash: f44df...167
  • Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Er det noen grunn til at du har oppholdt deg i miljøer/områder der faren for å bli utsatt for overfall og overgrep er større enn andre steder? Dette er ikke anklagende, det er ment som å få mer forståelse for hvorfor du har vært så uheldig.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen grunn til at du har oppholdt deg i miljøer/områder der faren for å bli utsatt for overfall og overgrep er større enn andre steder? Dette er ikke anklagende, det er ment som å få mer forståelse for hvorfor du har vært så uheldig.

Det har vært veldig tilfeldig. Første gangen jeg ble overfalt var for 14 år siden, det var en jugoslav som overfalt meg med kniv på byen fordi jeg avviste han (var ikke ufin, sa bare jeg ikke var interessert). Da banka han meg og holdt en kniv mot halsen min.

Ellers har jeg blitt overfalt når jeg har vært ute og reist rundt om i verden. Ble ranet på jobb for noen uker siden med pistol. Har vært sammen med menn som har vært utro og løyet til meg. Virker som menn bare er ute etter å være slemme mot meg.

Jeg setter grenser og henger ikke med tvilsomme folk av noe slag. Har en god jobb og stabile venner/familie. Er ikke den som har masse ons og er ikke så ofte på byen.

TS

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ok, du har blitt overfalt litt her og der. Nå er det en gang slik at all statistikk viser at den som har blitt utsatt for overgrep en gang, har høyere sjanse for å bli utsatt på ny. Så er spørsmålet hvorfor du er så uheldig. Er det noe med kroppsspråk som gjør at du tiltrekker deg uheldige personligheter?

Menn flest er ikke ondskapsfulle svin, men ondskapsfulle svin har en tendens til å "lukte" sine offer. Snakket med psykologen din om dette?

• Liker 1
Skrevet

Ok, du har blitt overfalt litt her og der. Nå er det en gang slik at all statistikk viser at den som har blitt utsatt for overgrep en gang, har høyere sjanse for å bli utsatt på ny. Så er spørsmålet hvorfor du er så uheldig. Er det noe med kroppsspråk som gjør at du tiltrekker deg uheldige personligheter?

Menn flest er ikke ondskapsfulle svin, men ondskapsfulle svin har en tendens til å "lukte" sine offer. Snakket med psykologen din om dette?

Aner ikke. Har ikke gått til psykolog så lenge..

Skjønner bare ikke hvorfor menn hater meg. Får høre av mine kamerater at jeg er veldig snill og kanskje menn utnytter det, jeg vet ikke.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Aner ikke. Har ikke gått til psykolog så lenge..

Skjønner bare ikke hvorfor menn hater meg. Får høre av mine kamerater at jeg er veldig snill og kanskje menn utnytter det, jeg vet ikke.

Menn hater deg ikke. Du har bare vært særdeles uheldig og møtt på svin som skulle ha sittet bak lås og slå. det er IKKE deg det er noe galt med! Og, som du sier, du har kammerater. De er jo menn som ikke hater deg ;)

• Liker 1
Skrevet

Menn hater deg ikke. Du har bare vært særdeles uheldig og møtt på svin som skulle ha sittet bak lås og slå. det er IKKE deg det er noe galt med! Og, som du sier, du har kammerater. De er jo menn som ikke hater deg ;)

Sant det, jeg kjenner jo heldigvis noen bra menn :)

Føles som jeg aldri kommer til å få en kjæreste siden jeg har sånn angst for menn. Hvordan finne noen som er bra for meg?

Gjest Jon blund
Skrevet

Vi vil ikke deg noe vondt. Selvsagt uheldig at det skulle skje. Men vi vil ikke deg noe vondt=).

Gjest brutal_mann
Skrevet

Sant det, jeg kjenner jo heldigvis noen bra menn :)

Føles som jeg aldri kommer til å få en kjæreste siden jeg har sånn angst for menn. Hvordan finne noen som er bra for meg?

Ved å ikke bekymre seg for mye over det. Ved å sette deg selv først. Husk at den viktigste personen i ditt liv er deg selv! Så kan du etter at du har satt deg selv først finne noen som fortjener å få bli en del av deg og ditt liv. (Fortjener menes da virkelig som en positiv ting!)

Skrevet

Anbefaler deg å konsentrere deg om å få noe ut av psykologtimene og ike stresse for mye menn før du føler deg litt tryggere.

Skrevet

Du generaliserer "alle menn" basert på enkeltstående episoder i livet ditt. Det at det har skjedd flere ganger (også "tilfeldigvis" utført av menn) forsterker opplevelsen din av "alle menn" er ute etter deg.

Samtidig skriver du "kameratene" dine sier du er grei. Mener du at de også er ute etter deg? Om ikke du mener det, så er du motstridende i dine utsagn.

Jeg tror du sliter med å skille på hva du rasjonelt mener, og hva du emosjonelt føler. Rasjonelt mener du vel ikke at alle menn er ute etter deg?

Gjest Hummels
Skrevet

Jeg er vertfall ikke ute etter å ta noen. Du har møtt på feil menn. Alle menn er ikke sånn. Men dessverre finnes det en del drittsekker.

Skrevet

Du generaliserer "alle menn" basert på enkeltstående episoder i livet ditt. Det at det har skjedd flere ganger (også "tilfeldigvis" utført av menn) forsterker opplevelsen din av "alle menn" er ute etter deg.

Samtidig skriver du "kameratene" dine sier du er grei. Mener du at de også er ute etter deg? Om ikke du mener det, så er du motstridende i dine utsagn.

Jeg tror du sliter med å skille på hva du rasjonelt mener, og hva du emosjonelt føler. Rasjonelt mener du vel ikke at alle menn er ute etter deg?

Altså, mine kamerater stoler jeg på. Jeg vet at de ikke vil meg noe vondt. Samme med de jeg jobber med. Men alle andre jeg møter ser ut til å være ute etter å ta meg på en eller annen måte. Enten ved å slenge dritt eller andre ting. På barneskolen var det norske gutter som banket dritten ut av meg fram til jeg var 15 år. Så jeg har nok av traumer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...