Gå til innhold

de feiteste og tynneste landene liste

Anbefalte innlegg

Skrevet

japan har altså den tynneste befolkningen i gjennomsnitt av disse utvalgte landene, og kuwait er ja ..

vi er like feite som paraguay og sør korea

bmi-ascending-chart3.png?w=595&h=1542

og her lista utifra etnisitet

bmi-ethnic-chart.png?w=595&h=1787

Anonymous poster hash: 00f39...7ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er danskene tynnere enn oss. De som har billig øl og pølse.

• Liker 4
Skrevet

Når er tallene fra? Må si jeg ble overrasket etter å ha vært i Sør-Øst Asia.

Skrevet

Kilder? Årstall?

Jeg bor i utlandet og ser klart at mesteparten av befolkningen her er betydelig slankere enn i Norge.

Anonymous poster hash: ce274...881
Skrevet

Jeg unnskylder hvis ts er utlending og ikke kan norsk godt nok, men hvis ts er etnisk norsk så burde det gå an å skrive litt bedre norsk enn det der. Land har stor forbokstav.

Anonymous poster hash: d1d39...74a

Skrevet

Kilder? Årstall?

Jeg bor i utlandet og ser klart at mesteparten av befolkningen her er betydelig slankere enn i Norge.

Anonymous poster hash: ce274...881

Åja, utlandet ja. Når jeg har vært i det landet har menneskene alltid vært tykkere enn i hjembygda mi.

Anonymous poster hash: 1dfd1...a1b

• Liker 14
Skrevet

Åja, utlandet ja. Når jeg har vært i det landet har menneskene alltid vært tykkere enn i hjembygda mi.

Anonymous poster hash: 1dfd1...a1b

Hvilket land?

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel om forskjellene har er signifikante, altså at man faktisk kan bruke disse tallene til å trekke konklusjoner. Forskjellen mellom Japan og Kuwait kan nok være signifikant hvis man skal tippe etter øyemål, men jeg tror f.eks. ikke at disse tallene kategorisk beviser en statistisk signifikant forskjell mellom Norge og Danmark. På en annen siden er jeg ikke overrasket over at briter tenderer til å ha høyere BMI enn nordmenn.

Anonymous poster hash: 76f33...4ae
Skrevet

Russland er jo et kjempe feit land!

Norge er langt og smalt..

Anonymous poster hash: e9d8d...635

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har de bare valgt den hvite delen av USA? Andre land er ikke sortert etter etnisitet. Dersom de hadde inkludert alle amerikanere hadde USA selvsagt kommet verre ut.

Anonymous poster hash: fdb7c...ebd
  • Liker 2
Skrevet

Overrasket at nordmenn i gjennomsnitt altså er overvektig. Lurer litt på hvor de har hentet tallene fra.

Anonymous poster hash: bd690...a49
Skrevet

Årsaken til fedme i Kuwait er den litt for komfortable livsstilen hvor kuwaitere ikke gjør en dritt selv og livet stortsett handler om å treffe venner og familie for en matbit.

Skrevet

Årsaken til fedme i Kuwait er den litt for komfortable livsstilen hvor kuwaitere ikke gjør en dritt selv og livet stortsett handler om å treffe venner og familie for en matbit.

Ikke bare det, men hadde jeg vært en muslimsk kvinne, tvangsgiftet og tvunget til å leve i burka, hadde jeg også gumlet feit mat for å få fysaken til miste lysten til å ligge med meg.

Anonymous poster hash: 32e3c...485

• Liker 3
Skrevet

Ikke bare det, men hadde jeg vært en muslimsk kvinne, tvangsgiftet og tvunget til å leve i burka, hadde jeg også gumlet feit mat for å få fysaken til miste lysten til å ligge med meg.

Anonymous poster hash: 32e3c...485

Tror du blander Kuwait med et annet land nå

Gjest Belle âme
Skrevet

Syns det omtrent bare fins slanke og normale folk i ditta landet eg...

Skrevet

Hvilket land?

Nettopp.

Anonymous poster hash: 15ad2...253

• Liker 1
Skrevet

japan har altså den tynneste befolkningen i gjennomsnitt av disse utvalgte landene, og kuwait er ja ..

vi er like feite som paraguay og sør korea

bmi-ascending-chart3.png?w=595&h=1542

og her lista utifra etnisitet

bmi-ethnic-chart.png?w=595&h=1787

Anonymous poster hash: 00f39...7ed

Mulig å få årstall og kilde?

Skrevet

Så vidt jeg kunne se, er dataene for denne oversikten hentet fra databasen til WHO 2010

En annen og litt bedre representasjon viser også forskjeller mellom kjønnene:

http://visual.ly/weight-world

Skrevet

Så vidt jeg kunne se, er dataene for denne oversikten hentet fra databasen til WHO 2010

En annen og litt bedre representasjon viser også forskjeller mellom kjønnene:

http://visual.ly/weight-world

Det det der var faktisk litt interessant. Nesten utelukkende hadde damer høyest BMI. Enten er denne skalaen laget for menn, eller så er det i alle fall slik at damer får nok mat.

Skrevet

Det det der var faktisk litt interessant. Nesten utelukkende hadde damer høyest BMI. Enten er denne skalaen laget for menn, eller så er det i alle fall slik at damer får nok mat.

Nei, det var da en masse land der mennene hadde høyere, deriblant Norge. Men i de fleste var det nok damene ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...