Gjest anobano Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Når jeg får brev fra lindorff så kommer dem til foreldrene mine. har logget meg inn på lindorff, men det ser ikke ut som jeg kan endre adresse? noen som vet hvordn man gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Send dem en epost. Anonymous poster hash: 02080...c5f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Tror deres system er koblet til folkeregisteret, så de sender automatisk alle krav til den adressen du er registrert der. Anonymous poster hash: 7448e...d62
Gjest anobano Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Tror deres system er koblet til folkeregisteret, så de sender automatisk alle krav til den adressen du er registrert der. Anonymous poster hash: 7448e...d62 Ja, men jeg har endret folkeadressen min..
Nasse1 Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Ja, men jeg har endret folkeadressen min.. Da sender du dem en epost og informerer om det. Det koster penger for bedrifter å gjøre adressevssker til folkeregisteret, og er derfor ikke noe de gjør hver dag.
*Emma* Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg antar at du fortsett får posten din når den kommer til den gamle adressen? Foreldrene dine tar den i mot og gir den videre til deg? Så lenge Lindorff ikke får post i retur på den adressen de har registrert - vil de fortsette å bruke den adressen de har. De har ingen grunn til å tro den er feil Kommer det post i retur vil de sjekke folkeregisteret, eller eventleut ta med dine saker i en felles adressevask - og først da vil de se at du har ny adresse og begynne å bruke denne. (Sånn gjør vi det i hvert fall der jeg jobber.) Tar du en kjapp telefon til dem eller sender en mail og informerer vil de nok sjekke folkeregisteret for å få bekreftet at den ny opplyste adresse stemmer, også endre den.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Du må sende skriftlig adresseendring til Lindorf. Helst pr. Gammeldags post. Posten har vel fortsatt omadresseseringskort som er gratis å sende? Ligger der ikke skriftlig adresseendring i saksdokumentene bruker Lindorf m.fl. den adressen di sist har fått oppgitt. Har jobbet med dette.Anonymous poster hash: 4e178...074
*Emma* Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Du må sende skriftlig adresseendring til Lindorf. Helst pr. Gammeldags post. Posten har vel fortsatt omadresseseringskort som er gratis å sende? Ligger der ikke skriftlig adresseendring i saksdokumentene bruker Lindorf m.fl. den adressen di sist har fått oppgitt. Har jobbet med dette.Anonymous poster hash: 4e178...074 Da er Lindorf jammen veldig gammeldagse. Om man får en telefon fra en skyldner om at de har ny adresse tar det 4 sekunder å logge inn på Bisnode å sjekke om det stemmer at det er den som står i folkeregisteret. Når man har fått det bekreftet på Bisnode trenger man slettes ikke noe skriftlig fra skyldneren.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Du må sende skriftlig adresseendring til Lindorf. Helst pr. Gammeldags post. Posten har vel fortsatt omadresseseringskort som er gratis å sende? Ligger der ikke skriftlig adresseendring i saksdokumentene bruker Lindorf m.fl. den adressen di sist har fått oppgitt. Har jobbet med dette.Anonymous poster hash: 4e178...074 Jobber ikke i inkassobyrå, men i bank, som er ganske nært. Så lenge en adresse er registrert i folkeregisteret, holder det helt fint at kunde sier fra på telefon eller e-post og vi oppdaterer den folkeregistrerte adressen. Er som regel bare å trykke på en "knapp". Er det derimot snakk om en ikke-folkeregistrert adresse, er det strengere regler for endring. Mener inkassobyråer ofte pleier å ha tilgang til det som kun er registrert hos posten og? Anonymous poster hash: aed8a...ec3
*Emma* Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Mener inkassobyråer ofte pleier å ha tilgang til det som kun er registrert hos posten og? Anonymous poster hash: aed8a...ec3 Det kan de ha ja. Det finnes vaskeløsninger både mot posten og mot folkeregisteret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå