Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte selvangivelsen forsinket så fikk meldingen om restskatt på epost ikveld. Men det står ikke noen betalingsfrist.

Mulig dette kommer i brevet i posten, men det burde vel stå på utregningen?

På skatteetaten.no sine sider står det 3 og 8 uker etter det er mottatt, skal jeg da bare regne ut selv, dele på to for to terminer og sette datoene? Synes det er rart at det ikke står forfallsdato på faktura.

Anonymous poster hash: bb8bf...99d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt er det 2 terminer for innbetaling av restskatt. Begge har du oversittet, den siste var 1. Okt. Husker ikke 1. Termin.

Uansett, du får fra Kemneren innbetalings fakturaer med forfallsdato. Dette kan du ikke dikte selv, det er stat og kommune du har med å gjøre......

Anonymous poster hash: b1b07...e24

• Liker 1
Skrevet

Normalt er det 2 terminer for innbetaling av restskatt. Begge har du oversittet, den siste var 1. Okt. Husker ikke 1. Termin.

Uansett, du får fra Kemneren innbetalings fakturaer med forfallsdato. Dette kan du ikke dikte selv, det er stat og kommune du har med å gjøre......

Ettersom jeg har mottatt faktura fra kemneren uten forfallsdato på epost, skal jeg da bare vente på nytt faktura i posten, som antakelig har forfallsdato?

Skrevet

Hvis du logger deg på med minID hos skatteetaten står alle krav og frister der.

Anonymous poster hash: a49e7...f2c

Skrevet

Ettersom jeg har mottatt faktura fra kemneren uten forfallsdato på epost, skal jeg da bare vente på nytt faktura i posten, som antakelig har forfallsdato? Anonymous poster hash: bb8bf...99d

Aldri vært borti tidligere at de ikke setter dato på. Mulig fordi dette skal betales ASAP, fordi det alt løper renter?

Send en mail eller ring kemneren.

• Liker 1
Skrevet

"Forfall for restskatt:

Restskatt over kr 1000 skal betales i to terminer og forfallet er 3 og 8 uker etter skatteoppgjørsdato. Første forfall er imidlertid ikke før 20.august 2014.

Fristen for å klage på likningen er 10. august.

Lønnstakere og pensjonister som skattekontoret trenger mer tid til å behandle, vil få skatteoppgjøret når det er ferdig behandlet. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 15. oktober. Restskatt under 1000 kroner forfaller 3 uker etter skatteoppgjørsdato. Restskatt over 1000 kroner forfaller med like beløp hhv 3 og 8 uker etter skatteoppgjørsdato. Vi viser forøvrig til skattekalenderen på Skatteetaten.no."

https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Skatteoppgjor/

Anonymous poster hash: eca2d...56c
Skrevet

"Forfall for restskatt:

Restskatt over kr 1000 skal betales i to terminer og forfallet er 3 og 8 uker etter skatteoppgjørsdato. Første forfall er imidlertid ikke før 20.august 2014.

Fristen for å klage på likningen er 10. august.

Lønnstakere og pensjonister som skattekontoret trenger mer tid til å behandle, vil få skatteoppgjøret når det er ferdig behandlet. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 15. oktober. Restskatt under 1000 kroner forfaller 3 uker etter skatteoppgjørsdato. Restskatt over 1000 kroner forfaller med like beløp hhv 3 og 8 uker etter skatteoppgjørsdato. Vi viser forøvrig til skattekalenderen på Skatteetaten.no."

https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Skatteoppgjor/

Anonymous poster hash: eca2d...56c

Det var dette jeg refererte til når jeg sa at jeg sjekket deres sider og lurte på om jeg skulle regne ut selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...