Meaty Skrevet 7. oktober 2014 #1 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har jobbet på samme sted i snart 10 år. En butikk (kall det lite varehus)hvor jeg har noe ansvar. Jeg trives utrolig godt, liker kolleger og arbeidsoppgaver, og tjener greit. Den eneste ulempen er at etter at vi kjøpte hus og flyttet for et år siden, har avstanden til jobben blitt større. Ved lite trafikk tar det 25 minutter en vei, men ofte er det mye kø når jeg skal hjem om ettermiddagen, og hjemturen kan ta en time.Nå har det imidlertid dukket opp en mulighet til å få jobb rett ved her vi bor, i en annen kjede men samme type butikk. Bokstavelig talt er det tre minutter å gå. Det er veldig fristende med så kort avstand til jobben, men jeg føler samtidig at jeg risikerer å havne et sted jeg ikke trives. Jeg vet hvordan det er å jobbe et sted man ikke trives, gjorde det i min forrige jobb, og det er veldig ødeleggende i lengden.Jeg er redd for å angre fælt og savne den jobben jeg har nå, og hvis jeg slutter er det nok ingen vei tilbake!Selvsagt er det ingen fasitsvar på dette, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg ville vært ekstremt sikker på at reiseveien virkelig var et stort problem for meg , for at jeg skulle forlatt en jobb jeg trivdes så godt i. Jobber man virkelig trives i skal man holde på, med mindre andre faktorer overskygger totalt. Det er min erfaring.Anonymous poster hash: 90037...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Del Skrevet 8. oktober 2014 Synes ikke du har så lang reisevei. Som tidligere nevnt ville jeg ha vurdert om reiseveien din virkelig ødelegger så mye for deg. Anonymous poster hash: 1465e...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 8. oktober 2014 Takk for svar. :-) Reiseveien byr på litt praktiske problemer, fordi det er knapt med tid til barnehagen stenger. Og vi kunne klart oss med bare en bil hvis jeg jobbet så nær hjemmet. Og jeg er lei av å sitte i bilkø... Men fint med innspill :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 8. oktober 2014 #5 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde samme dilemma som deg, 45 min til og fra jobb, men trivdes utrulig godt. Valgte å bytte til en jobb i samme type sjanger, men som var nærmest rett utenfor døra mi. Jeg endte opp med å angre forferdelig, Skulle gjerne byttet det dobbelte av reisetiden det tok mot å få gamle jobben tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå