Gå til innhold

Negler som vokser i en "bøy"

Gjest Pjusk

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk

Jeg har ganske svake negler. De er myke (fliser seg ikke opp). I tillegg vokser de nedover, altså ikke rett frem som det vel strengt tatt burde vært forventet av dem ... :evil:

Ei som driver med negldesign sa til meg en gang at dette ikke var mulig å endre. Vokste de nedover skyldtes dette en "defekt" (og jeg som trodde jeg var perfekt???): Men jeg spør likevel: Noen med samme problem??? Og hva gjorde dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jepp meg også, de vokste oppover, spesielt når jeg dusjer. Klippet av faenskapen i forgårs, bedre med korte og rette enn lange og slike som ser ut som de kan vokse i en spiral..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Er alle neglene dine slik?

Jeg har hørt at neglene kan begynne å vokse litt nedover hvis man har skadet dem. Trenger ikke å være mye som skal til visstnok. Et par av mine negler var lenge litt nedoverbøyde, de fikk den samme formen hver gang de nådde en viss lengde. Det var slik i flere år, men nå er de ganske rette. Så kanskje det går over? Men hvis det er slik at dette gjelder alle neglene dine kan det nok hende at de bare er sånn. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg tror alle neglene mine er slik. De har vært sånn i allefall 10 år. De vokser seg bittelitt lange, og så begynner de liksom å vokse langsmed (nesten da) fingertuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle negler vil vel begynne å krølle seg, bare de blir lange nok? (Se på bildene av de med verdens lengste feks.) Så er det vel litt individuelt når de krøller seg? Så tror jeg nok at svake negler vil krølle seg fortere enn harde.

Jeg hadde også veldig svake negler før, men etter at jeg var litt "slem" med dem i lang tid, ble de mye sterkere. Dvs at jeg klipte og filte dem helt ned, med engang de viste tegn på å vokse, og etter noen måneder ble de mye sterkere når jeg lot dem vokse ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...