Somethingtodo Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Hei. Er det noen som vet hva jeg skal stille speirefleksen på for å få "spøkelses" aktige bilder?
ekkoet Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Kommer an på hvilket kamera du har, men jeg gjetter på at du vil ha blitz med lang lukker. Du må nesten være mer spesifikk. Du får da denne typen effekt: http://www.photographymad.com/pages/view/slow-sync-flash-the-ultimate-guide
Somethingtodo Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2014 Canon eos 1100d- om jeg tar lang lukker tid ca 30 sek, stiller meg foran kamera i 15 og springer tilbake. Men hele bilde blir hvitt?
ekkoet Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Det er riktig. Når det kommer mye lys inn på billedbrikken vil tilslutt bildet bli veldig lyst (hvitt). På 30 sekunder får kameraet veldig god tid til å belyse billedbrikken og derfor blir det hvitt. Om du vil prøve å gjøre noe med dette er en eller flere av følgende mulig: Sett opp blender (f-tallet). Dette vil gjøre slik at det kommer mindre lys til billedbrikken. Høyere tall = mørkere bilde. Om du er på manuell instilling må du gjøre dette selv. Om du er på lukkerprioritet (tror den heter Tv på ditt kamera) så vil kameraet forsøke å gjøre det selv. Sett ned tiden. 15 sekunder gir halvparten så mye lys som 30. Sett ned ISO. Dette er lysfølsomheten til brikken. Jo mindre lysfølsom (lavere ISO-tall) desto mørkere bilde Gjør det mørkere der du er. Endret 9. oktober 2014 av ekkoet
Somethingtodo Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2014 Takk for gode tips og råd;) Nå skal jeg prøve meg igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå