Gå til innhold

Hvor ofte blir du sjekket opp?

Anbefalte innlegg

Gjest HowardRoark
Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig av natur og dette er et spørsmål jeg alltid stiler kvinner jeg møter, så jeg har gjerne lyst å spørre kvinner og menn på Kvinneguiden om det samme.

Hvor ofte blir du sjekket opp? Fortell gjerne litt om hvordan og hvor også. Skjer det i det virkelige liv eller er det helst på internett? I Norge eller kun i utlandet?

For ordens skyld, så er det ikke sjekking om noen flørter med deg eller sender deg et blikk. Det blir kanskje et skjønnsspørsmål, men jeg tenker at for at det skal være sjekking, så må det foreligge en konkret invitasjon eller at det er tydelig at motparten har en romantisk interesse i deg selv om vedkommende kanskje går litt rundt grøten.

Litt av grunnen til at jeg er nysgjerrig er fordi jeg har inntrykk av at veldig mange i dag har tatt flørting og sjekking nesten utelukkende over til sosiale medier og internett og at det kanskje er mindre vanlig i det virkelige liv enn det en gang var? I tillegg føler jeg at det foreligger en del myter om hvor ofte en attraktiv kvinne faktisk blir 'sjekket opp'.

:)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten aldri, ihvertfall ikke på gata/byen.

Anonymous poster hash: 06f67...426

Skrevet

Jeg får mye blikk og flørtete kommentarer slengt etter meg, men siden det er på siden av hva du spør om skal jeg kun begrense svaret mitt til sjekking.

Jeg blir svært sjeldent vist interesse direkte ved at noen ønsker å bli bedre kjent, ta en kaffe, finne på noe sammen. Da jeg var aktiv på nett, haglet det inn med meldinger om at menn vil møte meg, men alle trakk seg like før vi skulle møtes (foruten èn). Som hovedregel vil jeg si at jeg får gå i fred uansett hvor i Norge jeg befinner meg. I utlandet er menn mer "på".

Håper det var svar på spørsmålet ditt :)

Anonymous poster hash: d5c93...104
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Aldri i hverdagen.

Ca. 1 gang per bytur (men det blir ikke så ofte)

Ca. 2 ganger i året på KG (men ingen så langt i 2014 så det kan hende jeg må nedjustere den)

Skrevet

De siste tre årene har jeg blitt sjekket opp 3 ganger....av menn! Det er hyggelig at der er homofile som finner meg attraktiv, men er litt frustrerende at kvinnene uteblir.

• Liker 2
Gjest HowardRoark
Skrevet

Kan komme med mitt bidrag også:

Uteliv:

Kan sannsynligvis telle på en hånd de gangene en kvinne har vist direkte interesse først og sjekket meg opp. Faktisk husker jeg ikke noen konkrete tilfeller her og nå.

Da utelukker jeg de gangene kvinner stiller seg tilgjengelig nær meg og kaster blikk, noe som skjer av og til. Jeg utelukker også de gangene de 'hjelper til' og kanskje tilbyr nummeret sitt eller til og med kysser meg først (etter at jeg har gjort alt grovarbeidet).

Jeg utelukker også de gangene kvinner har kommet bort og stilt meg indirekte spørsmål, som jeg etterpå har oppdaget at har vært et forsøk på å oppnå kontakt. Denne tok det meg faktisk svært lang tid å oppdage. Jeg trodde de faktisk lurte på det de spurte om. Jeg vet bedre nå.

Dagligliv:

Aldri?

Har imidlertid fått tre lapper på lesesalen fra kvinner som har vært interessert. Ikke helt ut av det blå, men etter å ha blikket og smilt en del til hverandre først.

Det blir gjerne en del flørting, blikk og slikt, men har aldri opplevd at en kvinne tar direkte kontakt eller inviterer meg med ut ansikt til ansikt.

Internett:

Har fått en venneforspørsel med fåfølgende interesse nesten helt ut av det blå EN gang. Vi hadde felles bekjente, men ellers var hun egentlig helt ukjent.

Har opplevd at jenter jeg kjenner, har flørtet med eller hatt noe på gang med har lagt meg til eller tatt kontakt, men det er ikke veldig vanlig.

Nettdating:

Det skal sies at jeg hadde en elendig gratis-profil på sukker. Les: Null tekst og kun et par bilder. Har vel fått mindre enn fem henvendelser vil jeg tro. Får som regel ikke svar heller for den saks skyld, men har møtt en jente fra sukker og det var faktisk veldig hyggelig.

Tinder:

Har overraskende nok fått en del henvendelser først, men som regel fra kvinner jeg ikke er spesielt interessert i (I know, jeg burde ikke ha sveipet, men gikk litt fort i svingene).

Gjest HowardRoark
Skrevet

Aldri i hverdagen.

Ca. 2 ganger i året på KG (men ingen så langt i 2014 så det kan hende jeg må nedjustere den)

1 gang per bytur er ganske bra vil jeg si. Er dette direkte interesse eller mer indirekte?

• Liker 1
Skrevet

Får aldri interesse på byen jeg, men nå holder jeg meg stort sett med vennene mine og er alt for drita uansett. Var en gang en jente kom bort å spurte meg om jeg ville se henne uten truse. Jenta var pen, men drita full så gikk ikke videre med det akkurat xD

Gjest Lille-pus
Skrevet

Å bli forsøkt sjekket opp, - uten at vedkommende lykkes i sitt forsett, og og det å bli sjekket opp er ikke helt det samme.

Jeg tolker deg som om det du egentlig lurer på er hvor ofte kvinner blir forsøkt sjekket opp.

Og svaret på det er sånn ca et par ganger i måneden, noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre..

En herlig blanding av nett og det virkelige livet utenfor skjermen.

• Liker 1
Gjest HowardRoark
Skrevet

Å bli forsøkt sjekket opp, - uten at vedkommende lykkes i sitt forsett, og og det å bli sjekket opp er ikke helt det samme.

Jeg tolker deg som om det du egentlig lurer på er hvor ofte kvinner blir forsøkt sjekket opp.

Som sagt:

Det blir kanskje et skjønnsspørsmål, men jeg tenker at for at det skal være sjekking, så må det foreligge en konkret invitasjon eller at det er tydelig at motparten har en romantisk interesse i deg selv om vedkommende kanskje går litt rundt grøten.

Nevnte ikke noe om det var vellykket eller ikke. Det er ikke så relevant mener jeg.

Fortell mer om hvordan menn 'sjekker deg opp' i det virkelige liv. På byen? Gjennom jobb? Eller stopper de deg på gaten?

Skrevet

Er det snakk om noen prøver seg på deg med intensjon om forhold? Dette skjer ikke så ofte, kanskje et par ganger i året, kommer litt ann på hvor mange settinger jeg er i der det finnes jenter. På gata/byen skjer det aldri

Gjest Lille-pus
Skrevet

Som sagt:

Nevnte ikke noe om det var vellykket eller ikke. Det er ikke så relevant mener jeg.

Fortell mer om hvordan menn 'sjekker deg opp' i det virkelige liv. På byen? Gjennom jobb? Eller stopper de deg på gaten?

Jeg har jo noen hobbier/interesser utenfor jobb, og dermed møter jeg litt ulike mennesker.

Noen av disse menneskene inviterer meg med ut på middag, - andre har jeg snakket med en stund før vi finner anledning til å møtes, og da viser de fleste av dem seg fra sin mest sjarmerende side.

- og noen kommer selvsagt med litt festelige forslag, men vi er alle voksne mennesker så det går greit.

En og annen forsiktig flørt fra en mye yngre kollega teller jeg ikke med som sjekking nå, det er bare hyggelig og gir meg anledning til å booste selvfølelsen hans.

- på gaten har jeg ikke opplevd her hjemme, men jeg har det ofte travelt når jeg er ute på gaten (jeg er på vei til et sted, og jeg kan bevege meg rimelig raskt på mine hæler så jeg er ikke så enkel å tørre å stoppe for å komme med et forslag av den typen).

På flyplasser derimot, og da av den utsøkt herlige, småfrekke typen hvor han kommer ruslende bort, lener seg ned og hvisker i øret mitt "Gud jeg har lyst til å knulle deg" og smiler et ulvesmil så jeg må le jeg også.

• Liker 2
Gjest HowardRoark
Skrevet

På flyplasser derimot, og da av den utsøkt herlige, småfrekke typen hvor han kommer ruslende bort, lener seg ned og hvisker i øret mitt "Gud jeg har lyst til å knulle deg" og smiler et ulvesmil så jeg må le jeg også.

Virkelig?

Du snakker som om dette skjer ofte? I Norge? Jeg er sjokkert i så fall.

Må være en rusmisbruker eller noe vel?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Virkelig?

Du snakker som om dette skjer ofte? I Norge? Jeg er sjokkert i så fall.

Må være en rusmisbruker eller noe vel?

Å nei, så lang der i fra !

Derimot en virkelig flott og særdeles attraktiv mann i 40-årene, full av egentrygghet og ro, - og med et såkalt høystatus yrke som levebrød..

Helt i den andre enden av skalaen i forhold til en rusmisbruker ;)

Vi besøkte ikke handicap toalettet, vi drakk kaffe, snakket og småflørtet mens vi ventet på avgang.

I Norge? Å jada, definitivt.

Ikke umulig kvinnen nærmest oste av sensualitet (ikke uten grunn)... og han var mann nok til å fange opp de signalene der han hadde lagt merke til meg da jeg kom inn i avgangshallen ;)

.

• Liker 1
Skrevet

Aldri i hverdagen.

Du har vært litt vrang i 2014. :nigo:

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg legger aldri merke til når menn sjekker meg opp, verken her eller der. Det er ikke kokketering, men jeg ser ikke sånn. Av og til heldigvis, og av og til dessverre....

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke huske å engang ha fått et kompliment fra ei kvinne engang :) Så tviler på det skjer ofte noen steder.

Har faktisk tatt initiativet og spurt på en uforpliktende måte om å treffes utenom den settingen man har lært hverandre å kjenne. Gjelder alt fra sykehus, til bank filialer og butikk sånn en del ganger bare i år - men intet hell. Har tydeligvis vanskelig å skille mellom vennlighet og "noe mer" jeg.

Terskelen for å være med er tydeligvis høy - sitter langt inne. Har inntrykk av at det er mer kultur og lavere terskel for det utenfor Norge. Kanskje spesielt i USA.

Anonymous poster hash: a6aba...950
Skrevet

Jeg husker ikke sist, egentlig. Jeg dater en mann nå pga jeg tok kontakt med ham på et nettdatested. Jeg ble snakket til på pub for et par år siden, men forespørsel om telefonnummer eller kaffe eller bli med hjem kan jeg ikke huske å ha fått noensinne.

Anonymous poster hash: 87291...a52
Gjest HowardRoark
Skrevet

Å nei, så lang der i fra !

Derimot en virkelig flott og særdeles attraktiv mann i 40-årene, full av egentrygghet og ro, - og med et såkalt høystatus yrke som levebrød..

Helt i den andre enden av skalaen i forhold til en rusmisbruker ;)

Vi besøkte ikke handicap toalettet, vi drakk kaffe, snakket og småflørtet mens vi ventet på avgang.

I Norge? Å jada, definitivt.

Ikke umulig kvinnen nærmest oste av sensualitet (ikke uten grunn)... og han var mann nok til å fange opp de signalene der han hadde lagt merke til meg da jeg kom inn i avgangshallen ;)

.

Ok, men var det du skrev åpningsreplikken eller noe som ble sagt senere?

Om det var sagt senere i samtalen og etter at samtalen er varm mener jeg det endrer alt. Faktisk har jeg sagt lignende ting. Til og med som en åpningsreplikk, men da på en uteplass.

Jeg vet ikke, jeg legger aldri merke til når menn sjekker meg opp, verken her eller der. Det er ikke kokketering, men jeg ser ikke sånn. Av og til heldigvis, og av og til dessverre....

Det var derfor jeg prøvde å presisere hva jeg mente i åpningsinnlegget, altså at det må foreligge en mer eller mindre konkret invitasjon eller i hvert fall rimelig sterk hinting om en romantisk interesse fra motparten.

Ofte kan flørting være bare flørting. Det er ofte det for min del og gjerne med kvinner jeg ikke er interessert i utover vennskap. Men når jeg er interessert skrur jeg opp volumet noen hakk og inviterer de som regel alltid inn i livet mitt uten at det er tvil om mine intensjoner. I hvert fall har jeg gjort det slik i senere tid. Var mer pysete før.

Skrevet

Det var derfor jeg prøvde å presisere hva jeg mente i åpningsinnlegget, altså at det må foreligge en mer eller mindre konkret invitasjon eller i hvert fall rimelig sterk hinting om en romantisk interesse fra motparten.

Jeg forsto det var det du mente, men jeg plukker altså ikke opp på slike ting, selv ikke når det er svært direkte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...