Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten flyttet sammen 1.sept.

Når jeg bodde hjemme hadde mye bedre økonomisk, nå som vi bor sammen har jeg nesten ingenting til overs. Jeg klarer ikke å takle dette mer, jeg vet jo ikke om det kommer til å ordne seg økonomisk? Jeg gir nesten opp...

Er det noen andre som har hatt det slik, også fått det til å bli bedre etterhvert?

Anonymous poster hash: 0123a...343
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke veldig lett for noen av oss å svare på det, vi vet jo ikke hvilken situasjon du er i? Studerer du? Jobber?

Dersom du jobber og har nesten ingenting til overs etter alle regninger er betalt, så ville jeg anbefalt å finne noe billigere?

• Liker 5
Skrevet

Vet du hvorfor det går så dårlig? Er det husleien eller skeivfordeling av utgifter?

Har du prøvd å sette opp et budsjett / regnskap for å se hvor pengene går?

• Liker 1
Skrevet

Jobber du og/eller samboeren? Hva tjener dere tilsammen? Hva er husleien?

Skrevet

Jobber du og/eller samboeren? Hva tjener dere tilsammen? Hva er husleien?

Både jeg og samboer jobber.

Samboers:

inntekt: 19000

Samboer betaler meg 7000,- kr i mnd for leie.

Min inntekt:

inntekt: 8500,- fast

inntekt: 21000,- fast

Felles kost: 3300,-

Boliglån: 16 500,-

Billån: 4600,- min

Bom+div bil forsik: 3600,- min

Diverse forsik: 400,- min

Tv,mobil: 1400 min (min mobilregning er skyhøy 1100,-) min

Drivstoff, deler vi litt på egentlig. men det er nesten bbare jeg som kjører(jobber et stykke unna)

Nå kommer jeg ikke på flere faste regninger.

TS

Skrevet

Det er ikke så rart at du opplever det trangere å forsørge deg selv, enn da du bodde hjemme med foreldrene dine og kunne bruke alle penger på deg selv.

Skrevet

Har du seriøst 29500 kr i inntekt + 7000kr fra samboer ? Også sliter du ?

Wow..

• Liker 17
Skrevet

Da tjener dere ca. 50.000, og har ca. 30.000 i utgifter.

Og det har blitt krise allerede etter bare 5 ukers samboerskap? Hvor er de resterende 20.000?

Anonymous poster hash: 4976d...c47
  • Liker 11
Skrevet

Både jeg og samboer jobber.

Samboers:

inntekt: 19000

Samboer betaler meg 7000,- kr i mnd for leie.

Min inntekt:

inntekt: 8500,- fast

inntekt: 21000,- fast

Felles kost: 3300,-

Boliglån: 16 500,-

Billån: 4600,- min

Bom+div bil forsik: 3600,- min

Diverse forsik: 400,- min

Tv,mobil: 1400 min (min mobilregning er skyhøy 1100,-) min

Drivstoff, deler vi litt på egentlig. men det er nesten bbare jeg som kjører(jobber et stykke unna)

Nå kommer jeg ikke på flere faste regninger.

TS

Mobilen kan vel kuttes ned til 199,- ?

Har aldri hatt en høyere mobilregning enn 300,- i måneden etter at jeg fikk OneCall abonnement.

16000 i boliglån er veldig høyt?

Anonymous poster hash: 397ac...de9

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang løpetid har du på lånet? Vet det ofte går sport i å ha så kort løpetid som mulig, for å betale ned raskest mulig, men du skal leve også. Om du har noe å gå på der, så ville jeg ha utvidet nedbetalingstiden, slik at du får lavere avdrag, men du har fortsatt muligheten til å betale ekstra inn på lånet.

• Liker 2
Skrevet

Mobilen kan vel kuttes ned til 199,- ?

Har aldri hatt en høyere mobilregning enn 300,- i måneden etter at jeg fikk OneCall abonnement.

16000 i boliglån er veldig høyt?

Anonymous poster hash: 397ac...de9

Boliglånet er for 2 boliger.

Og mobilen kan bli billigere når bindingen er ferdig.

TS

Skrevet

Og det har blitt krise allerede etter bare 5 ukers samboerskap? Hvor er de resterende 20.000?

Altså denne mnd, har vi kjøpt masse møbler osv.

men jeg forstår ikke hvor alt blir av.

TS

Skrevet

Det er ikke så rart at du opplever det trangere å forsørge deg selv, enn da du bodde hjemme med foreldrene dine og kunne bruke alle penger på deg selv.

Ja, jeg håper dette vil løse seg. TS

Skrevet

400 i forsikringer? har dere ikke bilforsikring,reiseforsikring,innboforsikring?

Hvor stort lån har du egentlig? Syns det var mye i lån pr mnd.

Voksenverden kan være hard. Du kan ikke sammenligne med å bo hos mamma og det å bo hos seg selv.

1100 i mobil pr mnd? jøss. rekker du noe annet enn å bruke mobil.

Du får orientere deg litt. Jeg vet egentlig ikke hva du klager over, for pengene er jo der. Hvor stort lån har du,på hvor lang tid, og hva er renten ?

Anonymous poster hash: 6ff1d...e60
Skrevet

Selg den andre boligen, så slipper dere så mye utgifter på boliglånet, og får mer penger til overs til andre ting. Da burde dere klare dere bra :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har to boliger når du kun bor i en?

I tillegg, er ikke 8200 i tillegg til drivstoff veldig mye i utgifter for kun en bil..? :vetikke:

Når du faktisk har 36.500 kr å leve av i mnd bør det ikke være noe problem å klare seg rimelig bra! ;)

• Liker 4
Skrevet

400 i forsikringer? har dere ikke bilforsikring,reiseforsikring,innboforsikring?

Hvor stort lån har du egentlig? Syns det var mye i lån pr mnd.

Voksenverden kan være hard. Du kan ikke sammenligne med å bo hos mamma og det å bo hos seg selv.

1100 i mobil pr mnd? jøss. rekker du noe annet enn å bruke mobil.

Du får orientere deg litt. Jeg vet egentlig ikke hva du klager over, for pengene er jo der. Hvor stort lån har du,på hvor lang tid, og hva er renten ?

Anonymous poster hash: 6ff1d...e60

Det er virkelig hardt ja, pengene er der, men har en del utgifter.

Har et lån på 2,7.

Det er lån hos samme bank, med forskjellige betigelser.

Altså renten på det ene lånet er på 3,1 og renten på de to andre er på 3,5

På halve mer enn halve lånet er det 19 års nedbet., og på ca 600 000,- har jeg 24 års nedbet.

TS

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har to boliger når du kun bor i en?

I tillegg, er ikke 8200 i tillegg til drivstoff veldig mye i utgifter for kun en bil..? :vetikke:

Når du faktisk har 36.500 kr å leve av i mnd bør det ikke være noe problem å klare seg rimelig bra! ;)

Det første boligen kjøpte jeg som 18 åring, og er leid ut. Bil kostnadene er høye ja, har vurdert å selge den.

TS

Skrevet

Det er ikke det at det er krise liksom, men jeg vet ikke hvorfor det blir så hardt som nå.

TS

Skrevet

Altså denne mnd, har vi kjøpt masse møbler osv.

men jeg forstår ikke hvor alt blir av.

TS

Hvis du ikke forstår hvor alt blir av så anbefaler jeg deg å sette opp et budsjett. Slik at du har oversikt over alle utgiftene dine. Start med å printe ut alle kontoutskriftene dine og gå gjennom de nøye. Da ser du fort hvor pengene forsvinner, selv om du ikke tenker over det. Bruk de som mal for budsjettet ditt.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...