Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette emnet har sikkert vaert oppe foer, men det skader sikkert ikke aa ta det opp igjen!

Om 6 uker skal jeg flytte tilbake til Norge etter aa bodd i Storbritannia i 7 aar, og jeg lurte paa om noen har noen tips aa komme med....

* Hva er den beste maaten aa flytte tingene mine til Norge paa?

* Hvilke institusjoner etc maa jeg ta kontakt med? Tollvesenet? (Jeg vet jeg maa melde flytting til Folkeregisteret i den kommunen jeg flytter til...)

*Noen andre viktige ting aa jeg maa tenke paa/planlegge naar jeg flytter?

Min britiske mann skal ogsaa flytte til Norge med meg og han planlegger aa soeke om familiegjenforening - noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send tingene med et flyttebyrå - og la dem ordne toll osv (tror uansett ikke du betaler toll for innførsle av personlige eiendeler).

Gjennom EØS kan mannen din komme hit som jobbsøker i tre mnd uten problem, uansett ta en titt på norge.no.

Skrevet

Da jeg flyttet fra England til Norge brukte jeg Allied Pickfords, anbefaler dem.

Skrevet

Husk å skrive detaljert hva du legger i hver eske. Da slipper sannsynligvis at tollen åpner hver eneste eske for å kontrollere. Har i alle fall hørt at det har funket på vei ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...