Gå til innhold

Hvor blir det av drømmejobben?

Olse

Anbefalte innlegg

Har bare lyst til å høre hvordan det er med dere.

Har dere fått drømmejobben?

Har bare lyst til å komme med en fortvilelse.

Sitter nå på en jobb jeg ikke trives veldig i. Den er litt utenfor det jeg er utdannet i og er heller ikke fast. Har vært i jobben i 3 år og forsatt korte ansettelsesforhold. Har sjekket med fagforeningen min og har ingen rettigheter iht fast jobb.

Sjekker Aetat sine hjemmesider om det skulle dukke opp noe annet for meg men nei.... helt tørke.

(Har 3 årig høgskoleutdanning)

Tenker også på muligheten å ta noe på kveldstid av skole. Men de tilbyr ikke det jeg kunne tenke meg her annet enn på dagtid. Men jeg synes jeg ikke har råd til å ta utdanning på dagtid.

Det blir for stor forandring å gå fra 2 til 1 inntekt også for siden jeg er gift (og bra inntekt på min mann)vil jeg ikke få støtte fra Lånekassen. Og leve på en inntekt er ikke bare lett når man har lån på hus, bil etc....

Så her føler jeg at jeg står ganske i stampe. Men en usikker jobb, ingen bra jobb i sikte og vanskelige etterutdanningsmuligheter.

Noen som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke alle lån fra lånekassen?

Jo, det mener jeg da. For noen blir litt av lånet omgjort til stipend når eksamen bestås. Forutsett at man ikke bor hjemme, har høy inntekt/formue eller partner med høy inntekt eller formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få lån ja. Men jeg har jo lån fra den tidligere utdannelsen min. Så jeg vet ikke om jeg ønsker å ta opp mer lån!

Det jeg mente var at jeg ikke får stipend pga inntekten til min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, drømmejobben tar litt tid å finne.......

Jeg har vært i arbeidslivet så mange år at jeg har oppdaget følgende: Veldig mange muligheter finnes der ute, hvis du bare tør å tenke litt nytt, bruke dine egne ideer og talenter! Jeg har gått glipp av muligheter fordi jeg har vært for fastlåst i det eksisterende organisasjonskartet - så viser det seg senere at bedriften har snudd opp ned på det "gamle" kartet, mye basert på ideer og innsats fra enkelte som har jobbet for og satset på sine hjertesaker. Nye avdelinger er kommet fordi noen trodde på et fagfelt - det er imponerende!

Men jeg har også fått spennende muligheter som jeg har tatt, jobbet masse med, og som har preget min CV og kompetanse. takket være det, er jeg nå i markedet for helt andre jobber enn jeg skulle trodd var mulig for 5 år siden :)

Det er vanskelig å gi råd om hvovidt du skal ta utdannelse. I mange sammenhenger kan man få arbeidsgiver til å dekke videreutdanning - men det kommer selvfølgelig an på relevansen for dem. Har du noen mulighet til å vri dagens stilling i retning av det du interesserer deg for?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil gå på skole, og det er på dagtid, finnes det noen muligheter for å jobbe om kvelden? Kan du gjøre dagens jobb om kvelden? Kan du finne en annen jobb i kvelder/helger? Jeg mener, hvis du bare er interessert i jobben for å tjene penger og det bare er midlertidig, så spiller det kanskje mindre rolle hvilken type jobb det er?

Du skriver at du søker på aetat etter ledige stillinger. Har du prøvd andre steder? Hva med å snakke seriøst med et vikarbyrå, veldig mange får "en fot innenfor" på denne måten. Har du sendt søknad til steder du vil jobbe, selv om de ikke har lyst ut noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...