mchb Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Jeg har farget håret mørkebrunt i snart 3 år nå og egentlig elsker den fargen på meg selv da jeg ser både mer voksen og mystisk ut (Hihi). Jeg er egentlig naturlig lys blond og hater denne fargen på meg, men jeg er rett og slett dritt lei av å farge etterveksten hver måned siden håret mitt vokser så fort. Jeg har nå bestemt meg for å bare la etterveksten gro ut (noe som kan ta litt tid i og med at håret mitt er ned på korsryggen). Men jeg lurte da på om noen hadde tips til hvordan jeg "skånsomt" kan lysne håret mitt gradvis slik at kontrastene i håret ikke blir så ekstremt. Burde jeg stripe? Avfarge? Farge det blondt? Vil ende opp men en ekstrem kald farge i håret som ser hvit ut. Noen tips? Endret 7. oktober 2014 av mchb
Frk.K Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Sol bleker jo håret Ihvertfall gir det meg lyse striper. Men tror nok jeg ville gått for striping ja 1
BeautyBox Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Snakk med en god frisør som er fargeekspert (H2 f.eks). Jeg hadde, akkurat som deg, farget håret mitt mørkt i flere år da jeg var yngre. En venninne skulle hjemmestripe håret mitt med lyse striper, men det ble ikke pent (orange og veeldig skjoldete, utrolig stygt). Bestemte meg da for å gå til frisør for å få bort alt av farge, da jeg egentlig var ganske lei av å holde på med å farge ettervekst, slik som deg. Frisøren startet da med avfarging, for så å begynne å farge håret i min naturlige hårfarge. Jeg måtte ta mange behandlinger, og det tok lang tid, men det var SÅ verdt det! Og man sparer jo penger på det uansett siden du tilslutt slipper å drive å farge etterveksten din. Har hatt min naturlige hårfarge siden, og dette er nå 6-7 år siden. Har alltid hatt langt hår, ned til korsryggen. Husk at de fleste som regel kler sin naturlige hårfarge aller best, selv om man ikke synes det selv. Den naturlige hårfargen er jo tilpasset både naturlig hudtone, øyebryn og øyefarge, og det skal egentlig mye til for at store endringer i hårfargen skal passe like bra til akkurat den øyefargen du har, og din naturlige hudtone. Endret 7. oktober 2014 av BeautyBox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå