Gå til innhold

Hvis du hadde en uke igjen å leve...

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Litt morbid tanke, egentlig, men diskuterte dette med en venninne i går.

Hva ville du gjort hvis du hadde en uke igjen å leve?

De to første dagene ville jeg brukt til å reise til en eksotisk by

Den tredje dagen ville jeg brukt på å spise masse god mat

Den fjerde dagen ville jeg tatt opp så mye lån som mulig og gitt penger til veldedige formål

Den femte dagen ville jeg tatt farvel med venner og famile

Den sjette dagen ville jeg prøvd masse narko

Og den sjuende dagen ville jeg avsluttet med en overdose, hvis det var en smertefull død som ventet meg.

Og en liten :fy: til slutt: Vi vet jo aldri hva morgendagen vil bringe, gjør derfor det som gjør deg lykkelig i dag, ikke i morgen. :wink: :-) :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke ey? Jeg hadde nok ikke fått med meg en dritt. Har kraftig influensa, så når den er borte, da hadde jeg vært død.

Skrevet

Stakars Anafugia :trøste:

Jeg ville vel brukt tiden til å være sammen med familie og venner ..

Tror ikke jeg ville reist noe sted (kaste bort tiden på å være redd i fly.. virker litt bortkastet) .. men samlet så mange som mulig av de som betyr noe for meg hjemme - og hatt mimrestunder med bilder/filmer/album etc.

Skrevet

Nei, ikke vits å sløse bort tiden med å fly til eksotiske steder.

Jeg ville tilbringt min siste tid sammen med alle jeg er glad i. Samlet alle, og kosa oss med god mat og drikke i 6 dager. Siste dagen skulle jeg kjøpt meg en god brukerdose heroin og hoppet i fallskjerm fra et fly, mens jeg satte overdosen med heroin :D (hadde kanskje sett litt stygt ut når jeg landa da.. så det må jeg tenke litt mere over :-? )

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er litt ego, jeg, tror ikke jeg ville vært så mye sammen med famile/venner hvis jeg måte trøste dem, og det bare ble trist og grining, liksom. Ville heller brukt tiden på å "leve" mest mulig.

Skrevet

Jeg hadde bunkret opp med god rødvin, stearinlys, og sittet oppe med gubben natt og lyse dag og pratet og kost meg sammen med ham slik vi gjerne gjør i helgene. Slått av alle telefoner, låst døra og bare vært sammen med ham så mye som mulig.

Hadde ringt søster'n siste dagen for å si ha det, resten av verden hadde jeg ikke giddet å bruke tid på.

(Herregud, det gjør vondt bare å tenke på det, jo!) :cry:

Skrevet

Vi diskuterte dette på jobben en dag, og morbid som jeg er så ble jeg kjempeivrig og hadde masse ideer..

Jeg skulle i alle fall tatt opp et enormt forbrukslån! :sjarmor:

Gjest GreenSky
Skrevet

:tommelsmil:

Gjest Lompa
Skrevet

Jeg ville hatt en laaang stund sammen med familie og venner, så ville jeg tatt med kjæresten min og hatt de aller siste dagene på en strand i sola sammen med ham.

Men jeg orker ikke tanken på å miste ham eller forlate ham.Hverken nå eller senere.

Skrevet

Jeg ville kost med mannen min og datteren min og gjort hverdagslige ting sammen med dem. Sittet i sandkassen og lekt på domphusken og slikt. Og jeg skulle vært hest for henne så mye hun orket.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde

dag 1: Tilbragt hele dagen på mcdonalds (skal jo daue uansett :)

dag 2: Sett spiderman 2 på kino hele dagen

dag 3: Sett spiderman 1 20 ganger hjemme på dvd

dag 4: dratt til typen og hatt meg der hele dagen

dag 5: holdt et farvelparty for bare meg, med masse gjester og gaver og kake til meg

dag 6: ranet alle jeg fant på gata - bare for å se hvor gøy det var

dag 7: dratt til dyreparken og tømmerrenna og tatt den heeele dagen! Da jeg kom hjem ville jeg sett spiderman en siste gang.

Skrevet

Jeg hadde nok nøyd meg med å være mest mulig med familie, venner og kjæreste og kost meg så mye jeg kunne.

Gjest GreenSky
Skrevet

dag 4: dratt til typen og hatt meg der hele dagen

Å herregud, hva går det av meg!? :klaske: Glemte jo helt det punktet. Samme her, jeg hadde hatt meg jeg også, noe helt enormt og grundig! :sjarmor::wow:

Skrevet

Tror nok jeg ville vært sammen med vennene og familien min, og så ville jeg jeg nok klamret meg til samboeren hele tiden.

Ville også spist masse junk-food og begynt å røyke igjen....

Glad man ikke vet sånt jeg...

Skrevet
Glad man ikke vet sånt jeg...

Ja. Hvis jeg kunne velge hvordan jeg skulle dø, så måtte det være noe sånt som et stort uventet hjerteinfarkt i søvne. Kjapt og greit, jeg har levd livet til det fulle helt til slutten og sluppet unna sykdom og smerter og tanker om døden.

Skrevet

Jeg hadde nok ville vært mest mulig sammen med kjæresten. og gjort akkurat hva jeg hadde lyst til der og da.

Og før uka var omme - så hadde jeg tatt et digert lån og gitt pengene videre til et godt formål :wink:

Jeg er SÅÅ glad for at man ikke vet sånt. vil ikke vite, vil ikke vite...

Gjest Poirot
Skrevet

Neineinei! Det vil gå utover evt arv til familie, barn osv.

1 uke er ikke lenge, rekker ikke å resie dit jeg vil. Hadde nok hatt en kjempefest (hvis ikke alle bare satt og gråt), og brukt tid med gode venner, familie og sambo i naturen, uten "støy" fra media osv. Gjerne på hytta, med masse rødvin og deilig mat.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg hadde tatt opp store forbrukslån. Kost meg med flotte luksusprostituerte med den beste mat og drikke. Reist rundt til steder jeg har lyst å se. Dratt til en øy med klart vann og flott vær. Tatt av meg alle klærne og levd med naturen til det ikke var et pust igjen i kroppen.

:-) :-) :-)

Gjest TomKrus
Skrevet

Bygd et romskip og reist rundt i universet.

Gjest Esther
Skrevet

Jeg hadde brukt dagene til å snakke med sønnene mine, gitt dem all mulig informasjon om familie, slekt, informasjon om dem selv, fødslene, oppveksten. Selv opplevde jeg å plutselig miste nesten hele familien min og det er et stort savn å ikke ha noen å spørre angående ting jeg lurer på om familien og slekten forøvrig.

Ellers fikk spørsmålet mitt meg til å tenke over at jeg så ofte lager stort vesen av små bagateller - istedet for å sette pris på alt det gode jeg har i livet - og ikke minst leve livet mens jeg lever :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...