Gå til innhold

Luksusfellen på TV3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på Luksusfellen med stor interesse i en god stund. Det er veldig overraskende hvordan enkelte mennesker håndterer økonomien sin. Når du har drithøy gjeld fra før, bruker du ikke mer penger, hvertfall ikke med kredittkort.

Flere som følger med på programmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett på Luksusfellen med stor interesse i en god stund. Det er veldig overraskende hvordan enkelte mennesker håndterer økonomien sin. Når du har drithøy gjeld fra før, bruker du ikke mer penger, hvertfall ikke med kredittkort.

Flere som følger med på programmet?

Ja, jeg følger med. Er enda veldig ung og fersk i voksenlivet, så jeg ser på programmet som gull verdt for å unngå å komme i gjeldskriser senere i livet. Vil virkelig ikke ende opp som de på programmet, men noen av dem må være eksepsjonelt fjerne. Mange ser ikke engang på regningene sine, har uendelig mange kredittkort, forbrukslån, billån, etc. Jeg skjønner ikke hvordan de tror det skal løse seg av seg sev? Og i tillegg røyker mange eller har andre uvaner som koster mye og lever generelt over evne. Mange av dem har jeg riktignok stor medfølelse for. Men det jeg reagerer på er at mange av dem bare kaster eller legger unna regningene, som om gjelden forsvinner i virkeligheten så lenge de forsvinner fra hukommelsen.

Anonymous poster hash: 4cd95...d24

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg følger med. Er enda veldig ung og fersk i voksenlivet, så jeg ser på programmet som gull verdt for å unngå å komme i gjeldskriser senere i livet. Vil virkelig ikke ende opp som de på programmet, men noen av dem må være eksepsjonelt fjerne. Mange ser ikke engang på regningene sine, har uendelig mange kredittkort, forbrukslån, billån, etc. Jeg skjønner ikke hvordan de tror det skal løse seg av seg sev? Og i tillegg røyker mange eller har andre uvaner som koster mye og lever generelt over evne. Mange av dem har jeg riktignok stor medfølelse for. Men det jeg reagerer på er at mange av dem bare kaster eller legger unna regningene, som om gjelden forsvinner i virkeligheten så lenge de forsvinner fra hukommelsen.

Anonymous poster hash: 4cd95...d24

Programmet er definitivt et godt læringsmiddel og et fint eksempel på hvordan ting ikke skal gjøres. Noen er som du sier enda mer fjerne enn de fleste av deltakerne. F. eks var det et par stykker som ikke visste at de skyldte masse penger, utenom det de ramset opp.

Som du sier er mange røykere og andre forbruk der, hvor de bruker enorme summer på en ting. I tillegg har de kanskje mange mangler i huset eller dyr husleie, dyr bil osv. Det hjelper ikke akkurat å legge alle regningene i en haug inni hjørnet, da blir det motsatt effekt. Gjelda vokser. Man bør ta tak i gjelda si på et så tidlig stadium som mulig.

Skrevet

Får ikke sett tv3 på pc fra utlandet!! Irriterende!

Anonymous poster hash: 49770...bc8
Skrevet

Jeg vet at søkefunksjonen på forumet ikke er så mye å skryte av, men om du bare hadde skrevet 'luksusfellen' så hadde du funnet denne tråden

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...