Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen lure tips til hva man kan pakke i?

Har sikret meg en del banankasser, og tenker å kjøpe flytteesker typ Ikea.

Skrevet

bruk kofferter og svarte søppelsekker

• Liker 4
Skrevet

Banankasser er definitivt bra og billig. Skal du kjøpe flytteesker, er de billigst (med stor margin) på Biltema. Men jeg kjøpte det forrige gang jeg flyttet og noen står fremdeles uutbrettet. Kjøp i så fall bare en pakke om gangen. Noen ting kan pakkes i store plastbakker, også der er de billigst på Biltema. Det gjelder spesielt om noe skal lagres.

Ellers pakker du inn tallerkner og andre glassting i håndklær og sengetøy. Da slipper du å enten kjøpe en stor rull bobleplast, eller måtte vaske av trykksverte fra aviser i etterkant.

Bøker MÅ i banankasser, de er tunge så ikke pakk for mye i hver kasse. Du kan heller toppe med bilder og pynteting som ikke er i glass.

Skrevet

Jeg har pakket i alt mulig. Først alke kofferter og sekker osv jeg allerede har, så søppelsekker og banankasser, og til kjøkkenutstyr osv har jeg brukt flyttekasser fra ikea.

Men jeg har lagt mye rett i bilen også. Flytter man selv, er det mye som ikke må direkte pakkes.

Anonymous poster hash: 1a421...d5b

• Liker 1
Skrevet

Eplekasser er bedre enn banankasser. De har ikke det store hullet i bunn og lokk.

• Liker 1
Skrevet

Svartsekker var ingen dum idè, iallefall til klær! Takk alle :biggrin:

Skrevet

Pakk en egen lett gjenkjennelig bag, sekk el. Med det du trenger av klær og toalettsaker de første dagene på nytt sted. Så slipper du å lete i ørten sekker og esker.

Får du skap eller rom der du kan ha klær i fine esker når de ikke er i daglig sirkulasjon, og du har litt penger kjøp noen ordentlige esker.

Vaskebøtter med litt vidde nedest eller store bærspann er fine til å sette serviser nedi og flytte dem på. Ve å merke dersom du tar dem med deg selv og ikke overlater til flyttefolk.

Ellers har de over gode forslag jeg støtter.

Anonymous poster hash: b956f...4fc

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal flytte alt selv, så trenger heldigvis ikke tenke på å polstre alt jeg eier :)

Skrevet

Jeg skal flytte alt selv, så trenger heldigvis ikke tenke på å polstre alt jeg eier :)

Ettersom du skal flytte det selv ville jeg virkelig gått til innkjøp av sekker, ja.

Du kan pakke tallerkenerog glass inn i klærne dine og ned i sekker.

Du klarer jo selv å holde stur på hvilken sekker du må være varsom med. Da slipper du prosessen med å innhente, eller kjøpe, esker.

Evt bruk alt du har av vesker, bager, kofferter etc til knusbart -

Pakk i klær, det har du sikkert nok av ;)

Skrevet

Kjøp gjennomsiktige søppelsekker, så finner du lett det du trenger på det nye stedet. Brukes til klær, dyner osv.

Det er praktisk med flytteesker av samme størrelse, lettere å stable. Merk esken med hvilket rom på det skal inn i. Det går an å ha tunge og lette ting i samme eske, feks bøker og duker. Da får du fylt opp eskene.

Spør etter tomme esker til vinflasker (sånne det har vært 6 flasker i) påVinmonopolet. De er geniale til glass. Ett avisark rundt hvert glass og så stable i vineskene.

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt skal du flytte og hvor mye må du bære? Skal du ned tre etg. Og så opp 4 så ville jeg leid en sånn tralke som kan gå i trapper og stablet kasser på, skal du bære kort så funker søppelsekker kanskje bedre?

Gjest constance90
Skrevet

Ikke pakk alt servise eller alle bøker i en eske - det blir fort veldig tungt!

Jeg har brukt bananesker hver gang, og hvis du får pappen som er inni så holder den bunnen ganske så bra :)

Skrevet

Kjøp grønne plastkasser på butikken. De er det pant på så da får du pengene tilbake når du event returnerer dem. ( slike som frukt ofte er i) finne å slå sammen og sterke til servicer. Lette og stable og kan brukes til lokk også.

Skrevet

Pakk ned alt av klær ol i Ikea bager og svarte søppelsekker

Så det meste annet i pappesker

Tunge ting(kjøkkenutstyr etc)bør pakkes i plastesker fra ikea/clas ohlson

Og bruk alt du har av kofferter,vesker,sekker etc

Skrevet

Flytteesker er praktisk. Skriv utenpå hva de inneholder. Ikke pakk eskene fulle av bøker, CDer, DVDer, da dette er tungt. Bruk håndklær etc., samt avispapir til å pakke inn knusbare gjenstander. Dersom du har kofferter og sekker, så pakkes disse fulle av klær. Flytteeskene fra Clas Ohlsson er billige og kan enkelt legges sammen igjen etter flyttingen og oppbevares i bod dersom du har tilgang til det.

Skrevet

Min favoritt flytte-greie er de svære, blå posene fra Ikea. Pakker inn i klær, håndduker, papir og legger de nedi. Så deilig å kunne ta de over skuldre opp etasjer. Ellers så pakker jeg i kurver jeg har, klær går i søppelposer og ting i koffert for at de skal ligge trygt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Anbefaler silkepapir til pakking av knusbare gjenstander istedenfor aviser. Da slipper du en gigantoppvask etterpå.

Gjest Keikolina
Skrevet

Husker når jeg flyttet engang så brukte vi bleier vi hadde som hadde blitt for små, til å pakke inn glass og annet smått av pyntegjenstander.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og personangrep.

Yvonne (mod)

Skrevet

Anbefaler silkepapir til pakking av knusbare gjenstander istedenfor aviser. Da slipper du en gigantoppvask etterpå.

Vasker uansett alt etter flytting. Tror det er ganske vanlig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...