Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #1 Skrevet 14. juli 2004 Er kjempeglad i salater, spesielt med dressing....Men ikke det sunneste alternativet når en er på slankeren! noen forlag til andre ting en kan ha på? som kanskje er en smule sunnere?
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2004 #2 Skrevet 14. juli 2004 Du kan jo bruke litt balsamico-eddik? Det gir god smak. Selv blander jeg litt olivenolje og balsamicoeddik, og tilsetter litt slat, pepper og urter. Gir mye smak og mindre fett enn trad. dressinger, rett og slett fordi du trenger mindre av dem.
Suzy Skrevet 14. juli 2004 #3 Skrevet 14. juli 2004 Du kan jo bruke litt balsamico-eddik? Det gir god smak. Selv blander jeg litt olivenolje og balsamicoeddik' date=' og tilsetter litt slat, pepper og urter. Gir mye smak og mindre fett enn trad. dressinger, rett og slett fordi du trenger mindre av dem.[/quote'] Der skrev du akkurat det jeg skulle skrive jo... Balsamico er suverent og veldig godt blandet med litt god ollivenolje. Olje er dessuten veldig bra for deg!
Gjest GreenSky Skrevet 14. juli 2004 #5 Skrevet 14. juli 2004 Og fransk sennep, kan brukes som basis for mange type dressinger.
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2004 #6 Skrevet 14. juli 2004 Eller hva med å blande litt olivenolje, vineddik (eller balsamico), krydder, og litt fransk sennep og riste det sammen? Blir en flott vinaigrette. Selv liker jeg honningsennep godt:) Kesam er ganske magert, og kan brukes i mange typer dressinger der du ville brukt rømme. Hvitløksdressing, dressing med lime og koriander....(just to name a few). Jeg laget en god pestodressing her om dagen: olivenolje, pesto fra glass, litt balsamicoeddik. I tillegg kvernet salt, pepper og litt ekstra basilikum. Nydelig til tunfisksalat ,eller til kyllingsalat!
Gjest Emera Skrevet 14. juli 2004 #7 Skrevet 14. juli 2004 Naturell youghurt blandet med tzatzikimiks på pose. Kjempegodt, synes jeg!
Gjest 1111 Skrevet 14. juli 2004 #8 Skrevet 14. juli 2004 Kan høres ekkelt ut, men ketchup på salat er veldig godt (..ikke le av meg nå da :oops: )
Gjest Lilleulv Skrevet 14. juli 2004 #9 Skrevet 14. juli 2004 Balsamico eddik, olivenolje eller fransk dressing (synes den ligner mer på en olje enn en dressing...) liker jeg å ha på salaten...
Polluela Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 På pakken til omega 3-oljen min (Udo's choice) står det at den kan brukes som salatdressing... Spørs om det er noe godt da! Har ikke prøvd det. Den består av forskjellige vegetabilske oljer, som linfrø- og solsikkeolje, og en del andre... Garantert sunt iallfall, og sikkert bra når du er på slankern!
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Eller hva med å blande litt olivenolje, vineddik (eller balsamico), krydder, og litt fransk sennep og riste det sammen? Hvilke krydder da, f.eks?
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Jeg liker urtekrydder. Favorittene er basilikum og oregano, rett og slett. Kvernet salt og pepper hører også med.
-Fisken- Skrevet 20. juli 2004 #13 Skrevet 20. juli 2004 Du kan jo bruke litt balsamico-eddik? Det gir god smak. Selv blander jeg litt olivenolje og balsamicoeddik' date=' og tilsetter litt slat, pepper og urter. Gir mye smak og mindre fett enn trad. dressinger, rett og slett fordi du trenger mindre av dem.[/quote'] JEg liker ikke olje på salaten, kun epleedikk og balsamicoeddik, pluss masse sitronpepper. Er hekta på sitronpepper!
-Fisken- Skrevet 20. juli 2004 #14 Skrevet 20. juli 2004 Du kan jo bruke litt balsamico-eddik? Det gir god smak. Selv blander jeg litt olivenolje og balsamicoeddik' date=' og tilsetter litt slat, pepper og urter. Gir mye smak og mindre fett enn trad. dressinger, rett og slett fordi du trenger mindre av dem.[/quote'] JEg liker ikke olje på salaten, kun epleedikk og balsamicoeddik, pluss masse sitronpepper. Er hekta på sitronpepper!
Twigi Skrevet 20. juli 2004 #15 Skrevet 20. juli 2004 Peanøttolje, litt balsamico, salt, hvitløkspepper og kvernet hvitløk...... blir kjempebra! Jeg var veldig glad i den blå posen med tsatztiki-pulver (som skulle blandes med rømme eller naturlle yoghurt) - men får ikke tak i den lenger :cry: Noen som vet om den fortsatt er i salg?
Midnattsol Skrevet 22. juli 2004 #16 Skrevet 22. juli 2004 Er den borte? Det må isåfall ha skjedd NYLIG, for jeg kjøpte den for veldig kort tid siden på en Meny-butikk. Noen ganger har jeg fetaost og litt av den oljen på salaten, samt litt pepper. Synes det holder. Så finnes det jo dressinger med mindre % fett, men ikke alle av de er noe særlig. Det finnes små poser med pulver som man blander med enten vann/olje eller youghurt naturell. Gresk dressing og fransk dressing f.eks. De synes jeg er gode på smak. Fransk dressing skal blandes med olje og vann.
Tundra Skrevet 24. juli 2004 #17 Skrevet 24. juli 2004 Min favoritt over alle: Balsamico, olivenolje, BBQ saus, salt og pepper. Riste, riste! Den er knall god!
ringblomst Skrevet 24. juli 2004 #18 Skrevet 24. juli 2004 Jeg er glad i marinerte hvitløksbåter og da pleier jeg å bruke litt av oljen de ligger i som "dressing". Ellers er jeg enig i at balsamico-eddik er en slager.
Arkana Skrevet 24. juli 2004 #19 Skrevet 24. juli 2004 Den beste vinaigretten synes jeg er god olivenolje, balsamicoeddik, litt Dijon-sennep, presset hvitløk, hakket gressløk, hakket persille, salt og pepper. Rist/visp godt sammen, og nyt. Jeg fant en gang en oppskrift på lett Thousand Island. Du moser 150 g cottage cheese og blander med ½ dl yoghurt naturell, 2 ss tomatpuré, 1 ts chilisaus, 1 ts sukker og litt salt.
Gjest care Skrevet 24. juli 2004 #20 Skrevet 24. juli 2004 I tillegg til at basalmico er nydelig. Kan du også bruke Kersam og kryddere den til akkurat slik du liker den. Lite fett, du kan velge mellom den 0.1 % eller den 0.8 % - slettes ikke mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå