Gå til innhold

Er det for sent å angre? (omplassering av hund).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la ut hunden min på Finn.no for omplassering. Fikk kontakt med en hyggelig mann med masse erfaring. Møtte han og alt virket bra. Vi avtalte at han kunne få ha hunden på prøve i en helg, og hvis alt gikk bra så kunne han beholde hunden. Men nå begynner jeg å angre meg. Jeg tror ikke jeg klarer å omplassere hunden min. Kjenner at jeg er alt for glad i han. Er det for sent å angre? Trenger råd!

Anonymous poster hash: 4a3a0...5fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor ville du omplassere han til å begynne med?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er ikke for sent å angre.

Han mannen har ikke spesielt lyst på hunden din, han kan få seg hund hvor som helst.

Skrevet (endret)

hvorfor ville du omplassere han til å begynne med?

Dette.

Jeg mener det at om hunden har det bra der å de kommer overrens så burde han få beholde hunden. Mest fordi at du allerede har omplassert han èn gang. Hva vil skje om en stund når du blir lei? Husk at hunder ikke skal være en kasteball mellom folk.

Om han ikke kan ha hunden pga noe, å du får den tilbake, så ja da bør du beholde. Du kan også skrive en kontrakt om at om han engang kommer til å kvitte seg med hunden for enkelte grunner, så har du førsterett på å få han tilbake. :)

Edit: Eventuelt så kan du avlaste når han skal på ferier og passe den enkelte helger osv?

Endret av Frk.K
  • Liker 4
Skrevet

Det har ikke noe å si for problemstillingen. -TS

Skrevet

I utgangspunktet så har du bindet deg til en avtale. Men jeg forstår det slik at han ikke har hatt hunden der på prøve enda? En slik helg bør vel også forstås slik som at det er en prøvelse for deg, for å se om du klarer deg en helg vekke fra hunden, og om du dermed er komfortabel med å omplassere han eller ikke. Hvis det viser seg at den helgen er helt jævlig, så har denne mannen sikkert forståelse for at du angrer deg.

Jeg er også nysgjerrig på hva som er årsaken bak omplasseringen? Det kan ha betydning i denne sammenheng, nemlig.

Anonymous poster hash: b383e...02c
  • Liker 2
Skrevet

Dette.

Jeg mener det at om hunden har det bra der å de kommer overrens så burde han få beholde hunden. Mest fordi at du allerede har omplassert han èn gang. Hva vil skje om en stund når du blir lei? Husk at hunder ikke skal være en kasteball mellom folk.

Om han ikke kan ha hunden pga noe, å du får den tilbake, så ja da bør du beholde. Du kan også skrive en kontrakt om at om han engang kommer til å kvitte seg med hunden for enkelte grunner, så har du førsterett på å få han tilbake. :)

Edit: Eventuelt så kan du avlaste når han skal på ferier og passe den enkelte helger osv?

Jeg har aldri omplassert den før. De har aldri hatt hunden min, så skjønner ikke hva du mener? Den har bodd hos meg siden den var 8 uker og er nå to år. ts

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke for sent å angre.

Han mannen har ikke spesielt lyst på hunden din, han kan få seg hund hvor som helst.

ja, det er jo egentlig sant. Takk for svaret ditt! :) ts

Skrevet

Jeg har aldri omplassert den før. De har aldri hatt hunden min, så skjønner ikke hva du mener? Den har bodd hos meg siden den var 8 uker og er nå to år. ts

Jeg trodde du allerede hadde omplassert.

My mistake.

Men da kan du vel bare sende mld / ringe han mannen å si at du har ombestemt deg å at avtalen derfor ikke kommer til å skje?

• Liker 1
Skrevet

Grunnen for omplassering har faktisk mye å si for problemstillingen. Vil problemene som førte til det dukke opp igjen, vil de bli løst, vil du måtte omplassere igjen, kan hunden risikere å bli kasteball mellom ditt og andres hjem fordi det er vanskelig følelsesmessig, men riktig pga andre ting...etc

Anonymous poster hash: ded17...a26
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...