Gå til innhold

Hvordan vite når det er på tide å avslutte et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min samboer over flere år nå, men de siste 2 årene så virker det som om han bare har gitt opp forholdet. For min del er det viktig å prioritere forholdet, for at det ikke skal visne ut til å kun bli vennskap.

Han eier et hus som vi begge bor i, der har det vært mye oppussing de siste årene. All hans fritid går da med til å fikse ting i huset. Han forventer nesten at jeg skal ta meg av alt inne, men setter aldri noe pris på det jeg faktisk gjør. I tillegg så er jeg student. Har jeg feks. Vasket badet, så spruter han ned speilet med en gang. Sånt skjer hele tiden. Kjæreste-tid er det bare å glemme, fordi huset må prioriteres først.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er jo glad i den mannen jeg ble sammen med, men ikke den han er per nå. Sex har vi kanskje annenhver måned, og den er ikke mye å skryte av heller. Det blir at han tømmer seg og tror jeg blir fornøyd med det.

Hvorfor jeg blir? Fordi jeg håper jo at han skal innse at dette ikke fungerer i lengden, at han skal ta tak i ting. Hver gang vi snakker om det er han så enig, lover gull og grønne skoger. Problemet er at ingenting skjer.

Jeg er helt rådvill og aner ikke hva jeg skal gjøre lengre :(

Anonymous poster hash: 990c5...29c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når forholdet er likt ditt,så er det på tide å avslutte...

Når det er mer vondt enn godt,og en motvillig partner som ikke vil ordne problemene.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare det at jeg egentlig er så glad i han, jeg skjønner bare ikke hvorfor handling og det han sier spriker sånn... TS

Skrevet

Kanskje når man er mer forelsket i minnene enn personen som står foran deg? I ditt forhold er det nok mer vondt enn godt, og da ser jeg ingen grunn til å bli. Spesielt ikke når den eneste grunnen for at du blir er at du håper på at han skal endre seg. Det tror jeg neppe han kommer til å gjøre, dessverre.

Gjest Usminket
Skrevet (endret)

Jeg tror rett og slett du bare må gi han beskjed i klartekst at dersom forholdet ikke blir bedre (les han prioriterer deg mer) så kommer du til å gjøre det slutt.

Menn er veldig på å fikse på ting da, så det ligger vel kanskje litt i instinktet hans å fikse huset :) Det er jo ´´redet´´ deres :fnise:

Endret av Usminket
Skrevet

Problemet er at vi har hatt denne snakken så mange ganger før. Jeg aner ikke opp og ned på noe mer. Jeg trodde vi skulle gjøre dette SAMMEN, ikke hver for oss. Nå føles han nesten bare fremmed for meg, men ikke på en god måte... Jeg vil bare at det skal funke. Noen som har noen råd? Føler jeg snart har prøvd alt som prøves kan...

TS

Gjest Usminket
Skrevet

Problemet er at vi har hatt denne snakken så mange ganger før. Jeg aner ikke opp og ned på noe mer. Jeg trodde vi skulle gjøre dette SAMMEN, ikke hver for oss. Nå føles han nesten bare fremmed for meg, men ikke på en god måte... Jeg vil bare at det skal funke. Noen som har noen råd? Føler jeg snart har prøvd alt som prøves kan...

TS

Hva med å flytte fra hverandre en liten stund? Da får man tenkt seg litt om i ro og fred.

Skrevet

Hva med å flytte fra hverandre en liten stund? Da får man tenkt seg litt om i ro og fred.

Er inne på tanken, men det er så håpløst. Er student, har null mulighet til å jobbe om dagen og stipendet rekker ikke til å betale alle utgifter da. Føler meg egentlig litt fanget i en situasjon jeg ikke har så mye kontroll over. Også er det noe med det at å flytte fra hverandre for meg, er å gjøre det slutt.

Faen heller, jeg trodde jeg hadde funnet drømmemannen jeg :(

TS

Skrevet

Jeg tror dere trenger å reise bort en langhelg.

Menn har en tendens til å bli litt oppslukt av det de holder på med, og nå er det huset som skal pusses opp. Det er slitsomt, utrolig tungt å ha to jobber (oppussing og vanlig jobb) og det finnes utallige eksempler på forhold som går dunken på grunn av dette.

Du må nesten forklare han at du og forholdet deres trenger at dere reiser bort, og at det er viktig. Da kommer han seg vekk fra oppussingen, og klarer kanskje å fokusere på deg. :)

Du får også sjansen til å kjenne på om det finnes gode følelser, når dere kommer dere bort fra alt som er problematisk hjemme.

Anonymous poster hash: 4b78a...6a9
Skrevet

Jeg tror dere trenger å reise bort en langhelg.

Menn har en tendens til å bli litt oppslukt av det de holder på med, og nå er det huset som skal pusses opp. Det er slitsomt, utrolig tungt å ha to jobber (oppussing og vanlig jobb) og det finnes utallige eksempler på forhold som går dunken på grunn av dette.

Du må nesten forklare han at du og forholdet deres trenger at dere reiser bort, og at det er viktig. Da kommer han seg vekk fra oppussingen, og klarer kanskje å fokusere på deg. :)

Du får også sjansen til å kjenne på om det finnes gode følelser, når dere kommer dere bort fra alt som er problematisk hjemme.

Anonymous poster hash: 4b78a...6a9

Takk for godt svar! Vi har det alltid utrolig fint sammen når vi ikke er hjemme/skal være hjemme på noen dager. Problemet er økonomien. Den strekker ikke til for å reise bort akkurat nå, skulle gjerne gjort det. Vet det høres ut som om jeg avfeier alle råd jeg får, men er ikke lett når det hele tiden er økonomi som hindrer. Egentlig er jeg bare utrolig langt nede på grunn av dette her...

TS

Skrevet

Eller tror du at du tenker så mye at du henger deg opp i ting? At det er en ond sirkel? Alle forhold går opp og ned. Kanskje dere er inne i en dårlig periode bare :)

Anonymous poster hash: 578d3...c15
Skrevet

Har du faktisk spurt han om han føler det er noe galt i forholdet? Eller har du kommet med anklagelser mot han og dere som par? For sistnevnte er som regel lite fruktbart, enten setter man seg i forsvarsposisjon eller så jatter man med for å unngå å få mer kjeft. Har man derimot en diskusjon om hva dere som individer savner i forholdet, så er det enklere å komme frem til en felles løsning som begge vil jobbe mot. Da starter man gjerne med å spørre han hva han savner, eller forventer, liker, ikke liker osv. Så diskuterer dere hva som er rimelig å forvente av den andre. Evt. kommer dere frem til at dere ønsker og trenger ulike ting.

Anonymous poster hash: 43133...600
Skrevet

Eller tror du at du tenker så mye at du henger deg opp i ting? At det er en ond sirkel? Alle forhold går opp og ned. Kanskje dere er inne i en dårlig periode bare :)

Kanskje, men er så lei at han sier en ting for så å gjøre det stikk motsatte. Sånn har det vært i over 2 år nå. For å få et bedre forhold så må man jo jobbe for det begge to.

Har du faktisk spurt han om han føler det er noe galt i forholdet? Eller har du kommet med anklagelser mot han og dere som par? For sistnevnte er som regel lite fruktbart, enten setter man seg i forsvarsposisjon eller så jatter man med for å unngå å få mer kjeft. Har man derimot en diskusjon om hva dere som individer savner i forholdet, så er det enklere å komme frem til en felles løsning som begge vil jobbe mot. Da starter man gjerne med å spørre han hva han savner, eller forventer, liker, ikke liker osv. Så diskuterer dere hva som er rimelig å forvente av den andre. Evt. kommer dere frem til at dere ønsker og trenger ulike ting.

Anonymous poster hash: 43133...600

Aner ikke hvor mange ganger vi har satt oss ned for å snakke om forholdet og hvordan vi kan gjøre det bedre. Vi kommer frem til løsninger som vi begge skal jobbe med. Jeg prøver så godt jeg kan med min del, han lar det skli tilbake til de vante vaner etter maks 2 uker. Han synes vi har det fint egentlig, han savner bare mer sex. For meg så orker jeg ikke å ha sex med en som bare er ute etter å tømme seg, for så å kalle det god sex. Keg trenger litt mer enn det.

TS

Skrevet

Kanskje, men er så lei at han sier en ting for så å gjøre det stikk motsatte. Sånn har det vært i over 2 år nå. For å få et bedre forhold så må man jo jobbe for det begge to.

Aner ikke hvor mange ganger vi har satt oss ned for å snakke om forholdet og hvordan vi kan gjøre det bedre. Vi kommer frem til løsninger som vi begge skal jobbe med. Jeg prøver så godt jeg kan med min del, han lar det skli tilbake til de vante vaner etter maks 2 uker. Han synes vi har det fint egentlig, han savner bare mer sex. For meg så orker jeg ikke å ha sex med en som bare er ute etter å tømme seg, for så å kalle det god sex. Keg trenger litt mer enn det.

TS

Da er du faktisk nødt til å si rett ut at: "Jeg føler kun at du har sex for å tømme deg, og derfor ønsker jeg ikke ha sex så mye. Det ødelegger"

Skrevet

Da er du faktisk nødt til å si rett ut at: "Jeg føler kun at du har sex for å tømme deg, og derfor ønsker jeg ikke ha sex så mye. Det ødelegger"

Har gjort det. Derfor jeg sliter sånn med å tenne på han nå. Fordi jeg kun forbinder det med noe negativt. Jeg har aldri lyst til å ha sex lengre, fordi jeg blir ikke tent av tanken. Er jo trist at det skal være sånn egentlig :(

TS

Skrevet

Har gjort det. Derfor jeg sliter sånn med å tenne på han nå. Fordi jeg kun forbinder det med noe negativt. Jeg har aldri lyst til å ha sex lengre, fordi jeg blir ikke tent av tanken. Er jo trist at det skal være sånn egentlig :(

TS

Men han må jo klare å holde seg?? Klarer han ikke holde seg i 10-15 min så du får litt nytelse også?

Skrevet

Mitt forhold gitt til helvete pga oppussing og avstand. Dersom du ønsker ha den mannen må du legge dine egne behov til sides til han er ferdig.

Anonymous poster hash: 95e7d...9bb

Skrevet

Herregud, unnskyld - men, da gjør du det jo slutt. Det er nesten provoserende å lese det du skriver. Flytt hjem til foreldre etc. - du har vel stipend også som student?

Anonymous poster hash: f294a...031
Skrevet

Hva med å reise bort ei helg på en litt billigere reise? Låne ei hytte til noen venner, familie/ dra på telttur eller noe annet som kunne passe for dere. Kjøp inn litt ekstra god mat, kanskje noe massasjeolje osv. Bruk dagene på å gå på tur, bade i et tjern, gjøre barnslige ting dere gjorde før dere ble sammen/i begynnelsen av forholdet.

Bruk god tid på å lage ekstra god mat, dessert, se på filmer sammen, og sett av tid til kosing på kvelden.

Om dere ikke har noe hytte dere kan låne kan man alltids arrangere en kjæreste-helg hjemme :)

Skrevet

Men han må jo klare å holde seg?? Klarer han ikke holde seg i 10-15 min så du får litt nytelse også?

Problemet er ikke at han ikke klarer å holde seg, han varer lett en time. Problemet er at jeg ikke får noe ut av kun penetrering, og er lei av å alltid måtte ta på meg selv fordi han aldri gidder å gjøre noe på meg/med meg. Jeg elsker et sexliv hvor man gir og tar samt begge jobber for begges nytelse. Han jobber for egen nytelse og tar. Det gir meg ingenting.

Mitt forhold gitt til helvete pga oppussing og avstand. Dersom du ønsker ha den mannen må du legge dine egne behov til sides til han er ferdig.

Anonymous poster hash: 95e7d...9bb

Det er det jeg er redd for :(

Herregud, unnskyld - men, da gjør du det jo slutt. Det er nesten provoserende å lese det du skriver. Flytt hjem til foreldre etc. - du har vel stipend også som student?

Anonymous poster hash: f294a...031

Dersom det er så provoserende å lese, gå ut av tråden. Jeg trenger ikke sånne svar...

Hva med å reise bort ei helg på en litt billigere reise? Låne ei hytte til noen venner, familie/ dra på telttur eller noe annet som kunne passe for dere. Kjøp inn litt ekstra god mat, kanskje noe massasjeolje osv. Bruk dagene på å gå på tur, bade i et tjern, gjøre barnslige ting dere gjorde før dere ble sammen/i begynnelsen av forholdet.

Bruk god tid på å lage ekstra god mat, dessert, se på filmer sammen, og sett av tid til kosing på kvelden.

Om dere ikke har noe hytte dere kan låne kan man alltids arrangere en kjæreste-helg hjemme :)

Tusen takk for mange gode ideer! :hug:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...