Gå til innhold

Retro sykkel, hjelp! Noen som har peiling?

Gypsy22

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om du kan hjelpe meg med noe?

Har en gammel dbs exclusive 1970 som har vært min bestemors. 😊

Kan man kjøpe nye ventiler til disse? Mangler deler på ventilene..

Får ikke pumpet luft i dekkene uten nye ventiler

Den er strøken ellers, tenker og ta den i bruk. Gi den litt olje og

Gi den nytt liv :)

post-86327-116045_thumb.jpg

post-86327-116047_thumb.jpg

post-86327-116049_thumb.jpg

Endret av Gypsy22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ta et nærbilde av der ventilen skal sitte? Regner med at biltema og mange andre har disse.

Ser slik ut , mener det var bilventiler de brukte på den tiden :)

post-86327-178304_thumb.jpg

Endret av Gypsy22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser slik ut , mener det var bilventiler de brukte på den tiden :)

Nå ser jeg bilde, det er den som jeg har linket til over. Den som kalles "bilventil" sånn som vanlige biler har, og ikke helt lik den der.

Kul sykkel da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne ser ut som den ventilen jeg har , skal se om jeg klarer

Og måle den ventilen til sykkelen.

Får se om den trenger en ny slange også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å måle. Det finnes ikke så mange forskjellige typer, og de 3(?) er veldig forskjellige i forhold til hverandre. Det holder at den ser ut som den på bildet du tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fro noen år siden måtte jeg bytte ventilene på sykkelen min, og da fikk jeg nye helt gratis på en sportsbutikk med sykkelverksted. De hadde en liten boks der de samlet opp ventiler når de byttet slanger, for stort sett går slangene i stykker før ventilene.

Jeg vet ikke om det er slik på sportsbutikker i nærigheten av deg, men det skader ikke å prøve.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få med deg diameter og det på slangen din (står som regel på slangen, eventuelt på dekket, står da noen tall som f.eks. 20 x 1,75), så sjekker du på Clas Ohlson eventuelt Biltema om de har samme bare med bil-ventil.

Hvorfor bilventil? Fordi da får du fylt opp dekket på bensinstasjoner. Lettere å sjekke at du får riktig trykk. Står hvor mye, maks, på dekket. Og ja, dekket skal være blåst opp så mye at det er hardt og ikke "flekser" når du sykler. Dekket er ikke ment å være en støtdemper. Støtdemperen, det er du det. Hvis dekket har for lite luft, sånn at det "flekser" (bøyer, gir etter) når du sykler så vil kanter, steiner, og annet, kunne slå inn i felgen. I verste fall blir felgen i så fall ødelagt. Dyrt å ordne. Enkelt å forebygge ved å sjekke lufttrykk i dekk.

Anonymous poster hash: a2807...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo var på felles kjøpet i dag og fikk helt vanlige sykkelventiler , slik som står øverst i linken.

Det passet :P jeg trodde det var en bilventil ( meg jeg har egentlig lite peiling ) :)

Lånte en pumpe av naboen med trykk måler , slik man bruker på biler.

Dekkene er helt fine nå.

I morgen skal den lakkeres rosa, har dere noen tips på lakk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt noe oljebasert, noe som tåler vær og vind hvis den blir stående ute. Men snakk med de der du kjøper lakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...