Martha Stewart Skrevet 14. juli 2004 #1 Skrevet 14. juli 2004 Hvem velger dere? Jeg har bedt hun som jeg regner som min aller næreste venninne per i dag til å være forloveren min. Føler at det er hun som kjenner meg best nå og derfor er mest naturlig å gi denne oppgaven. Samtidig har jeg inntrykk av at mange velger en venninne man har hatt siden barndommen, men som man ofte ikke har så mye kontakt med lenger. Jeg har fått inntrykk i bryllup jeg har vært i at kjemien ikke er 100 prosent mellom brud og forlover pga dette. Selv har jeg hatt litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke valgte den venninnen som jeg har kjent lengst, som er og vil være en god venninne i fremtiden også - men ikke den aller nærmeste, pga. ulik livssituasjon og at vi bor i ulike land... Men man må jo ta et valg og jeg vil ikke ha to forlovere.
Gjest Madam Felle Skrevet 14. juli 2004 #2 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte forlover etter hvem jeg har best kontakt med i dag. Det er ikke min barndomsvenninne, men hun ble ikke sur av den grunn. Jeg mener at bruden selv velger den de ønsker, og så får de andre godta det.
frosken Skrevet 14. juli 2004 #3 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte nærmeste venninne i dag. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Min barndomsvenninne sklir jeg mer og mer fra. Mine studievenninner er jeg mye mer lik, og kommer nok til å ha god kontakt med fremover også.
Gjest MrsL Skrevet 14. juli 2004 #4 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte min beste venninne fra ungdomsårene og opp til i dag. Selv om vi ikke bor på samme plass lengre er vi gode venninner og har kontakten der med en gang når vi møtes eller ringes. Hun kommer bestandig til å være en del av livet mitt - derfor ble hun valgt.
Grooo Skrevet 14. juli 2004 #5 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte henne jeg har mest kontakt med i dag, men som jeg ikke hadde kjent mer enn fire år. Ungdomsvenninnen som jeg for maaange år siden hadde lovet at skulle få bli forlover fikk være toastmaster i steden, og det var hos henne utdrikkningslaget ble arrangert.
Tari Skrevet 14. juli 2004 #6 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte den eldste søsteren min..Men, om jeg ikke hadde valgt henne ville det blitt bestevenninnen min fra videregående.
Gjest Lompa Skrevet 14. juli 2004 #7 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte den personen som står meg nærmest som venn og det er faktisk fetteren min. Og det synes jeg er det viktigste; hvor nært forloveren står deg på den tiden du spør....og at du regner med at det nære forholdet vil bestå også i fremtiden.
Martha Stewart Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2004 Og det synes jeg er det viktigste; hvor nært forloveren står deg på den tiden du spør....og at du regner med at det nære forholdet vil bestå også i fremtiden. Ja, det var akkurat det jeg mente: Den som er nærmest i dag - og det kan jo selvsagt være en barndomsvenninne, eller kamerat - eller fetter for den saks skyld! Jeg spurte faktisk forloveren min før jeg visste om jeg kom til å gifte meg... :oops:
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #9 Skrevet 14. juli 2004 Hvem velger dere? Jeg kommer til å velge ei venninne jeg ble kjent med da jeg studerte på Universitetet i Oslo. Jeg regner henne som en av mine nærmeste venninner, selv om vi ser hverandre sjeldent, siden hun er svensk og bor i Sverige.
aline Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 Jeg hadde ikke valgt ei barndomsvenninde som jeg ikke hadde mye kontakt med pr idag ihvertfall!! Jeg hadde muligens valgt min "beste"venninde (vet ikke helt om hun har sklidd litt ned til kjær venninde pga prioriteringer fra henne...) men sklir nok mer og mer over til at det nok hadde blitt søstern min som hadde blitt spurt om å være forloveren min.
Ingeborg Skrevet 14. juli 2004 #11 Skrevet 14. juli 2004 Jeg har valgt min kusine, som er ett år eldre enn meg. Hun har kjent meg siden før jeg ble født, og vi har hele veien hatt et veldig fint og nært forhold. Og etter at jeg ba henne være min forlover, har vi kommet enda nærmere hverandre. Siden det er slekt det er snakk om, er sannsynligheten stor for at vi vil beholde det nære vennskapet også, takk og pris!
Lullu Skrevet 14. juli 2004 #12 Skrevet 14. juli 2004 De fleste av mine venninner har jeg hatt siden barneskolen :-) Den jeg har mest kontakt med av de, ble valgt som forlover. Hadde også hatt mulighet til å velge 2 andre fra samme gjeng, men endte opp med 1 forlover. Er veldig sikker på at jeg gjorde det rette valget. Min forlover er også fadder for min datter. Om jeg måtte velge mellom barndomsvenninne eller nær venninne i dag, hadde jeg nok valgt sistnevnte. Man vokser jo ofte fra hverandre, og de vennene man har i dag er jo ofte de man også er venner med livet ut :-)
minniepus Skrevet 14. juli 2004 #13 Skrevet 14. juli 2004 Valgte en av mine beste venninner nå, en jeg har mye kontakt med, og vi er også gode venner med hennes samboer. Satser på at det kommer til å fortsette sånn. Har kjent henne i 8 år, og vært gode venner i 5-6. Har ikke kontakt med noen bardomsvenninner.
Vendelin Skrevet 14. juli 2004 #14 Skrevet 14. juli 2004 Valgte min beste venninne pr. i dag, som jeg første gang møtte på videregående. Hun har flyttet til hovedstaden og vi ser hverandre ikke så mye lenger, men jeg vet hun alltid vil være der for meg :-) Trinity27 er den flotteste og tøffeste jenta på jord Ingen over ingen ved siden av
Cajsa Skrevet 14. juli 2004 #15 Skrevet 14. juli 2004 Jeg har vært så heldig å ha en "bestevenn" siden jeg var tre år, nå er vi studenter sammen og fortsatt like gode venner. Det ble ganske selvfølgelig at hun ble min forlover..
Snorkie Skrevet 14. juli 2004 #16 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte en av mine beste venninner, som jeg har kjent siden 12-års alderen. I vår venninnegjeng er vi ganske nære alle sammen, så det var ikke et kjempeenkelt valg, men jeg har ikke angret et sekund :D
*tine* Skrevet 14. juli 2004 #17 Skrevet 14. juli 2004 For meg var det mest naturlig å velge den jeg hadde mest kontakt med, og som jeg regner som min beste venninne. Henne hadde jeg kjent i seks år eller noe da hun var min forlover.
ringblomst Skrevet 14. juli 2004 #18 Skrevet 14. juli 2004 Jeg valgte min nærmeste venninne fra videregående. Min kjære barndomsvenninne er fortsatt meg nær, men vi har vokst hver vår vei - det føltes derfor ikke naturlig å velge henne, men jeg er veldig glad for at hun kommer i bryllupet.
Augustbrud02 Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Jeg valgte min barndomsvenninne, som også er min næreste venninne nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå