AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Skal gå ned noen kg, mem har så immari vondt i hodet. Derfor mistenker jeg at jeg kanskje spiser alt for lite? Jeg kan jo skrive ned hva jeg har spist i dag. Frokost: to frøknekkebrød (sånne små knekkebrød uten melk, vet ikke hva det heter). Og litt brokkolisalat. Lunsj: to brødskiver med smør og ost Middag: thaimat Dette ser veldig lite nå når jeg skriver det ned, så det er vel det som er problemet kanskje?Anonymous poster hash: bb537...0b5
Gjest earlgrey Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Drikker du nok? Det tenkte jeg også ?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Det høres ikke ut som så mye nei. SPiser du kjøtt og grønnsaker, men litt karbo (ris, poteter ol) til, så er du mett på lite kalorier. Du bør uansett ikke ligger under 1500. Og drikk nok vann! Anonymous poster hash: 40dc0...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Takk for tips Ab! Ja jeg drikker masse vann og te hver dag så tror ikke det er der det ligger.. Anonymous poster hash: bb537...0b5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Takk for tips Ab! Ja jeg drikker masse vann og te hver dag så tror ikke det er der det ligger..Anonymous poster hash: bb537...0b5 Men te virker vel dehydrerende? Jeg løper i alle fall på dass straks jeg drikker te:P Koffeinet også kanskje? Anonymous poster hash: b53a9...37b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Dersom du tidligere har hatt relativt høyt inntak av sukkerholdige og/eller koffeinholdige produkter så kan det jo være abstineser du opplever. Det brae der er jo at da går hodepinen over etterhvert. Husk å spis nok fett også, det er meget viktig for hjernen Og vann selvfølgelig Anonymous poster hash: f5467...b07 1
Gjest multibox Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Tommelfingerregel når du går ned er å drikke MINST 4 liter vann om dagen, det er utenom treningen. Ha med deg en halvlitersflaske rundt og tøm den minst annenhver time. Prøv å få tømt en når du har vært på do også. Hodepine kommer som regel av for lite carbs eller vann. Jeg tipper vann, men det tar litt tid før kroppen venner seg til kcal underskudd også. Prøv også å få i deg et måltid til etter middag, feks en liten boks cottage cheese eller noe slikt, sånn at du får i deg litt proteiner før senga. 1
Pringle Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis du mistenker at du får vondt i hodet av å spise for lite, noe som slett ikke høres usannsynlig ut, så sjekk da hvor mange kalorier det er i det du spiser?
Tarzani Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Tommelfingerregel når du går ned er å drikke MINST 4 liter vann om dagen, det er utenom treningen. Ha med deg en halvlitersflaske rundt og tøm den minst annenhver time. Prøv å få tømt en når du har vært på do også. Hodepine kommer som regel av for lite carbs eller vann. Jeg tipper vann, men det tar litt tid før kroppen venner seg til kcal underskudd også. Prøv også å få i deg et måltid til etter middag, feks en liten boks cottage cheese eller noe slikt, sånn at du får i deg litt proteiner før senga. 4 liter? Seriøst?? Sikker på at ikke det gjelder toppidrettsutøvere eller noe? Det hørtes jo helt vilt ut! 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Tommelfingerregel når du går ned er å drikke MINST 4 liter vann om dagen, det er utenom treningen. Ha med deg en halvlitersflaske rundt og tøm den minst annenhver time. Prøv å få tømt en når du har vært på do også. Hodepine kommer som regel av for lite carbs eller vann. Jeg tipper vann, men det tar litt tid før kroppen venner seg til kcal underskudd også. Prøv også å få i deg et måltid til etter middag, feks en liten boks cottage cheese eller noe slikt, sånn at du får i deg litt proteiner før senga. Nå må du pina det gi deg! Det er ikke en tommelfingerregel å drikke minst 4 liter om dagen utenom trening! http://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/article612086.ece Anonymous poster hash: 296ef...c9b 6
Gjest Runforit Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Høyde, alder, vekt, aktivtetsnivå, stillesittende/hard jobb etc?Alt det spiller inn på hvor mange kcal du trenger. Så må du legge alt inn på MyFitnessPal eller noe og se på hvor mange kcal du faktisk spiser, balansen mellom proteiner, fett og karbs. Når det er gjort er det enklere å gi råd om hvor du gjør feil og hva du bør endre.
Gjest multibox Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Nå må du pina det gi deg! Det er ikke en tommelfingerregel å drikke minst 4 liter om dagen utenom trening! http://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/article612086.ece Anonymous poster hash: 296ef...c9b Brukte du akkurat en artikkel fra klikk.no som kilde? Men ok, la oss bruke kildene dine for syns skyld. Nå vet ikke jeg hvor mye OP veier, men i følge linken din skal en person på 90kg (tviler på at OP veier så mye) ha i seg 2,7 liter vann om dagen. Det er for et normalt aktivitetsnivå. Når du i tillegg er i kcal underskudd og har et høyere aktivitetsnivå trenger du mer vann. Det er uansett anbefalt å drikke mer vann enn man trenger når man skal ned i vekt slik at kroppen kvitter seg med så mye vannvekt som mulig (jo mer vann du drikker, jo mindre vann trenger kroppen å holde på)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Man skal IKKE drikke 4liter vann om dagen! Det kan være skadelig å drikke så mye vann når man ikke har behov for det. Det er ikke ufarlig å drikke for mye vann. De fleste har behov for 1,5-2,5liter avhengig av aktivitetsnivå, vekt og kosthold.Anonymous poster hash: d6b6c...de6 1
Pringle Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Det er veldig viktig å avpasse vanninntaket etter behovet. Jeg drikker lett fire liter på et par timer, om det er svært varmt og/eller jeg er i intens fysisk aktivitet, men på en vanlig daffedag i Norge i september, er det tilstrekkelig med halvannen liter eller så fordelt på hele dagen. Grunnen til at man skal drikke mer når man har kaloriunderskudd er ikke for å "kvitte seg med vannvekt" eller "skylle ut toksiner" eller noe annet mystisk/skummelt, det er kun fordi mengden mat er mindre enn ellers og både mat og drikke bidrar med nødvendig væske, så når man spiser mindre trenger man mer drikke for å kompensere. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Brukte du akkurat en artikkel fra klikk.no som kilde? Men ok, la oss bruke kildene dine for syns skyld. Nå vet ikke jeg hvor mye OP veier, men i følge linken din skal en person på 90kg (tviler på at OP veier så mye) ha i seg 2,7 liter vann om dagen. Det er for et normalt aktivitetsnivå. Når du i tillegg er i kcal underskudd og har et høyere aktivitetsnivå trenger du mer vann. Det er uansett anbefalt å drikke mer vann enn man trenger når man skal ned i vekt slik at kroppen kvitter seg med så mye vannvekt som mulig (jo mer vann du drikker, jo mindre vann trenger kroppen å holde på) Ja, jeg tok den første jeg fant. Og siden de henviser til informasjon fra en ernæringsfysiolog ved Haukeland universitetssykehus så stoler jeg faktisk mer på det enn på deg. TS sier dessuten ingenting om at hun har høyere aktivitetsnivå. Det kan hende hun slanker seg kun ved å endre kostholdet. Det er uansett risikosport at du sitter på et forum og anbefaler folk å drikke så mye vann: http://www.vg.no/forbruker/helse/slanking/slankende-mor-doede-av-for-mye-vann/a/549301/ Anonymous poster hash: 296ef...c9b 1
Asso Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Har du kuttet ut noe du spiser hver dag? Jeg får vondt i hodet når jeg ikke få melk. Blir på en måte abstinenser, som for folk som er avhengige av kaffe. Mitt tips: Spis variert, hold deg til det du liker, men også spis mye frukt og grønnsaker =) Og ikke minst, kombiner et sunnere kosthold med trening. Trenger ikke mer en noen kjappere gåturer for å begynne å se resultater. Slik var det i alle fall for meg i begynnelsen =)
Gjest multibox Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Ja, jeg tok den første jeg fant. Og siden de henviser til informasjon fra en ernæringsfysiolog ved Haukeland universitetssykehus så stoler jeg faktisk mer på det enn på deg. TS sier dessuten ingenting om at hun har høyere aktivitetsnivå. Det kan hende hun slanker seg kun ved å endre kostholdet. Det er uansett risikosport at du sitter på et forum og anbefaler folk å drikke så mye vann: http://www.vg.no/forbruker/helse/slanking/slankende-mor-doede-av-for-mye-vann/a/549301/ Anonymous poster hash: 296ef...c9b Igjen så kommer du med kilder fra en tabloidavis, som ikke henviser til noen konkret kilde. For alt du vet så har VG (som vanlig) tatt informasjonen fra denne fagpersonen helt ut av kontekst. Dessuten er det snakk om et enkelttilfelle av en person som har drukket 4 liter vann på 2 timer, noe som er absurd mye. I og med at TS skal ned i vekt regner jeg med at vedkommende har et høyere aktivitetsnivå en vanlig. Men for all del, fortsett å ta det du finner på vg og klikk.no som god fisk. De har jo som kjent veldig mange gode oppskrifter på hvordan du blant annet kan bli kvitt magefettet i rekordfart, og hvordan du kan få store muskler med kun 10 minutter trening om dagen
Gjest Timber Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 I stede for å klage på andres kilder er det jo bare å finne mer pålitelige kilder som sier at man skal drikke 4 liter vann om dagen.
Gjest multibox Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 I stede for å klage på andres kilder er det jo bare å finne mer pålitelige kilder som sier at man skal drikke 4 liter vann om dagen. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1038/oby.2008.409/full Værsågod. Jo mer vann du drikker, jo mindre vann holder kroppen (noe som er bra om du skal ned), i tillegg vil du redusere matlysten og kroppen øker forbrenningen ved høyere vannopptak. Men selvfølgelig AB, klart du kan dø av å drikke vann. Jeg kan tilogmed opplyse deg med det skremmende faktum at 100% av alle mennesker som har drukket vann vil dø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå