Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i relativt dårlig form, men nå har jeg bestemt meg for å komme i form og få en kropp jeg kan være stolt av.

Jeg veier ca 60 kg, og er 168 cm høy. Er 23 år gammel.

Jeg håper noen kan hjelpe med å sette opp en kosthold og/eller treningsplan.

Måler er å gå ned 10 kg. Jeg ønsker å få lav fettprosent, og muskler uten at det blir for synlig. Men en godt trent kropp. Håper noen kan gi meg noen gode råd på veien.

Anonymous poster hash: 08aa7...019

Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg kan fint lite om trening, men kan litt om kosthold; ved bare å spise 500 cal mindre enn du forbrenner om dagen (ca 1500cal totalt) går du ned et halvt kilo i uka, som er sunt :) bør ikke gå fortere enn dette da du kan sprekke lettere. Hvis du trener går det selvfølgelig enda fortere :)

1500 cal om dagen er kjempemasse hvis du spiser sunn mat, selv sliter jeg med å få i meg så mye hvis jeg spiser bare sunne ting da det blir så store mengder, men hvis du synes det blir mye kan du jo spe på med kaloririk mat som nøtter og tørket frukt. Anbefaler grete roedes dagsplaner, de viser ca hvor mye du skal ha iløpet av dagen hvis du teller kalorier.

Så kan du jo prøve andre dietter også da, vet ikke hva som passer deg? ;) jeg har tenkt å prøve meg på 5:2 dietten i kombinasjon med lavkalori (1500 kalorier om dagen 5 dager i uka, og 500 kalorier 2 dager i uka)

Lykke til!:)

Skrevet

Du har jo normalvekt nå! Hvis du går ned 10(!) kg så blir du undervektig, og det er ikke fint!

Anonymous poster hash: 86614...387
Skrevet

10 kg - er du gal?

Nei, spis sunt og fokuser på å få bedre kondis - løp, tren styrke, bakke/trappeintervaller. Mye trening - mye mat! Så blir kroppen stram og fin, og finner sin balanse. Vekta er bare noe tull, og dine 60 kg er bra for kroppen!

Anonymous poster hash: 1e738...668
Skrevet

du kommer jo til å bli alt for tynn! det er virkelig ikke fint syns jeg, men nå er jo ikke andres meninger så viktige i grunn så lenge du føler deg vel.

tren mer :) du må trene styrke om du skal få en fit kropp hvertfall.

Anonymous poster hash: 839dd...114
Skrevet

Jeg vil under ingen omstendighet hjelpe deg til å bli anorektisk. Søk legehjelp.

Anonymous poster hash: 0eb48...2d2

Gjest earlgrey
Skrevet

Kommer helt ann på kroppsbygningen din, jeg er like høy som deg (168) og veier 53 kilo, og ser absolutt ikke anorektisk ut, bmi tar ikke hensyn til fett og muskler:) men har man stor kroppsbygning kan det kanskje bli litt for tynt

Skrevet

Jeg kan fint lite om trening, men kan litt om kosthold; ved bare å spise 500 cal mindre enn du forbrenner om dagen (ca 1500cal totalt) går du ned et halvt kilo i uka, som er sunt :) bør ikke gå fortere enn dette da du kan sprekke lettere. Hvis du trener går det selvfølgelig enda fortere :)

1500 cal om dagen er kjempemasse hvis du spiser sunn mat, selv sliter jeg med å få i meg så mye hvis jeg spiser bare sunne ting da det blir så store mengder, men hvis du synes det blir mye kan du jo spe på med kaloririk mat som nøtter og tørket frukt. Anbefaler grete roedes dagsplaner, de viser ca hvor mye du skal ha iløpet av dagen hvis du teller kalorier.

Så kan du jo prøve andre dietter også da, vet ikke hva som passer deg? ;) jeg har tenkt å prøve meg på 5:2 dietten i kombinasjon med lavkalori (1500 kalorier om dagen 5 dager i uka, og 500 kalorier 2 dager i uka)

Lykke til!:)

Så bra! Jeg ønsker egentlig ikke å følge noen diett. Det er mer at jeg ønsker å tilpasse meg et sunt kosthold som kan være en del av livsstilen min resten av livet.

Har prøvd å legge inn hva jeg spiser i løpet av en dag. Den regner ut at jeg skulle spise ca 1500 kcal om dagen, og jeg synes det går nok så fort.

Synes det er vanskelig å finne gode, sunne måltider. Jeg er nok litt kresen, spiser for eksempel ikke fisk. Tar jo omega 3 da. Spiser alt av frukt grønnsaker og bær da. Men når det kommer til pålegg er det vanskelig å finne sunne alternativer, liker ikke skinke (bare hamburgerygg).

Er så mye kcal i alt.. Men tar gjerne i mot konkrete tips til hva jeg kan spise.

Tusen takk for svarer ditt:)

Lurer også på en ting til; når jeg klmmer ned til 55 kg, må jeg senke kalorinivået ytterligere?

Skrevet

Du har jo normalvekt nå! Hvis du går ned 10(!) kg så blir du undervektig, og det er ikke fint!

Anonymous poster hash: 86614...387

Jeg har en del fett, så tror det vil bli bra om jeg får vekk det meste av fettet og bygger litt muskler.

Men må bare legge til at vekt ikke spiller så stor rolle, så lenge kroppen ser bra ut.

Og jeg er forresten naturlig tynn, men har lagt på meg 10 kg i det siste, som jeg ønsker å bli kvitt igjen.

Tusen takk for svaret ditt:)

Skrevet

10 kg - er du gal?

Nei, spis sunt og fokuser på å få bedre kondis - løp, tren styrke, bakke/trappeintervaller. Mye trening - mye mat! Så blir kroppen stram og fin, og finner sin balanse. Vekta er bare noe tull, og dine 60 kg er bra for kroppen!

Anonymous poster hash: 1e738...668

Ja, sa det akkurat; vekt er ikke så viktig. Men ønsker å stramme opp kroppen/redusere fettprosenten

Skrevet

Jeg vil under ingen omstendighet hjelpe deg til å bli anorektisk. Søk legehjelp.

Anonymous poster hash: 0eb48...2d2

Nei, det er ikke målet mitt heller :)

Skrevet

Kommer helt ann på kroppsbygningen din, jeg er like høy som deg (168) og veier 53 kilo, og ser absolutt ikke anorektisk ut, bmi tar ikke hensyn til fett og muskler:) men har man stor kroppsbygning kan det kanskje bli litt for tynt

Ja, ikke sant:) jeg er feit til å være meg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...