AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Er det mulig å være noenlunde forberedt på det å få barn? Jeg har en søster som har to små, og vi er barnevakt ganske ofte fordi vi tenker at det er en fin oppvarming til vi skal ha våre egne. Det er også kjempekoselig å passe dem selvsagt. Men lurer vi oss selv? Vil det bli et like stort sjokk uansett?Anonymous poster hash: ead9b...422
Maximillian Cohen Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Vi opplevde aldri noe sjokk. Om det var fordi vi var godt forberedte vet jeg ikke.
Susan Sto Helit Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Det er stor forskjell på å låne barn, og å ha barn 24/7... Men det trenger jo ikke bli noe sjokk fordet. Vi var veldig klare for barn, og fikk ikke noe direkte sjokk. Men vi innså etterpå at det var mange, mange ganger mer slitsomt å ha egne barn enn å passe andres. Når du passer andres barn, så leverer du dem gjerne fra deg igjen etter litt. Og da opplever du sjelden ukesvis med dårlig søvn, uten mulighet til å hente deg inn. Du slipper unna bekymringene for om barnet ikke spiser nok, eller ikke spiser riktig, eller ikke går ofte nok på do... I tillegg er barn ofte mer grensetestende på foreldre enn på andre. Så du slipper den konstante testingen av grensene. Allikevel, det trenger ikke bli ett sjokk. Det blir bare annerledes enn det du ser for deg. 1
umwar Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Vi har forberedt oss null i den forstand at vi "henger med andre barn". Tror ikke jeg har vært i nærheten av en baby på flerfoldige år.. Vi forbereder oss ved at vi er forberedt på et stort sjokk Tror uansett ikke en kan forberede seg helt. Som hun over sier, det er det langsiktige som er slitsomt med barn. Ikke den ene helgen med lite søvn og ansvar. Det er 18+ år med ansvar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå