Gå til innhold

Dere som har erfaringer med 3 barn i baksetet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nytt tilskudd til familien og har en Volvo V 70 som jo er en bil med god plass i, men lurer på hvordan man får plass til en pute, ett barnesete til han som blir tre når den tiden kommer og babysetet ( maxicosi cabriofix) med base.

Han som nå er to år, sitter i et bakovervendt maxicosi molo og vi får ikke plass til storebror i midten, når vi har babysetet ved siden av. Har fått plass til to små voksne og cabriofixen før.

Ser for oss at vi må bytte til forovervendt til han som blir nest yngst.

Hvordan gjorde dere det? Ser jo ganske ofte at folk har tre stykker stablet i baksetet, så jeg håper på tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner ikke igjen artikkelen jeg leste om dette i sommer, men løsningen da var å plassere babysetet i midten uten base, det bakovervendte setet bak passasjeren og det siste setet bak føreren.

Skrevet

Takk for nyttig informasjon.

Det ender vel med at vi må teste litt, prøve venners barneseter osv. Det ene setet er vi forberedt på å skifte ut en periode og vi kommer jo uansett til å få behov for ett nytt, senere.

Neste bil blir nok en 7 seter, men det blir nok ikke før vi har slitt litt mer på denne.

Skrevet

Hei- vi har tre små baki i en volvo v70. Funker som bare juling det😄

Man må bare finne de setene som blir smale nok sammen.

Vi har en gutt på 4 år som sitter forovervendt i midten i en belte stol fra be safe (besafe stolene er faktisk noen av de bredeste)

Mellomste jenta på 17 mnd sitter bakover vendt i en britax Maxway?? Litt usikker på om det heter maxway!!!

Minste på fem mnd har en Maxicosi med beltebase.

Det som ikke fungerer når du har tre seter bak er å bruke isofix festene da disse er noe dratt mot midten.

Litt trang blir det jo, men der går😄

Anonymous poster hash: a0187...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...