Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så dilla på å ete frosne blåbær med sukrin, og har funnet ut at det er helt fantastisk som snacks. Det går lett med en pakke frosne blåbær med for dagen og det jeg lurer på er om det har noen ulemper å spise så mye blåbær utover at magen kan slå seg litt vrang?

Anonymous poster hash: 73df4...c29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utover at magen slår seg vrang så tror jeg du må opp i ganske store mengder før det skulle gitt deg problemer. Blåbær inneholder ikke så grusomt mye sukker heller. Jeg ville heller vært bekymret for store mengder sukrin.

• Liker 3
Skrevet

Prøv å blande frosne blåbær i rismelk/havremelk/soyamelk (den typen du foretrekker), ha sukrin over, rør rundt og nyt. Det blir frossent alt sammen, som en smoothie. Og smaker, som du sier, helt himmelsk! Smelter på tungen! Men du får hjerne-frys lenge før du får i deg så mye at det er skadelig. :P

Anonymous poster hash: 08988...813
Gjest earlgrey
Skrevet

Utover at magen slår seg vrang så tror jeg du må opp i ganske store mengder før det skulle gitt deg problemer. Blåbær inneholder ikke så grusomt mye sukker heller. Jeg ville heller vært bekymret for store mengder sukrin.

Hvorfor er det ikke bra med for mye sukrin?:)

Skrevet (endret)

Hvorfor er det ikke bra med for mye sukrin? :)

Sukrin, eller erythritol som det egentlig heter, er et sukkeralkohol. Selv om det gir vesentlig mindre gastrointestinale plager enn maltitol og xylitol, så vil det i store doser gi rumlende mage og kvalme. Det er derfor, foreløpig, ikke tillatt å tilsette i drikke (som skal selges).

Endret av Supraspinatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...