Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 ser at det er så sinnsykt masse salg ute i butikkene, det gjelder jo nesten alle butikker. både klær teleforretninger og glassmagasinet. m,an burde jo egentlig vært litt smart å dratt ut og handla litt julegaver..... men det blir lissom aldri helt til det da. hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Har aldri klart å være ute i god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg er helt enig med deg! Er kjempelurt, både økonomisk og med tanke på førjulstresset! Selv tenker jeg hvert år at jeg skal begynne i januar med julegavene, slik at det blir jevnt fordelt over hele året, men det blir liksom bare med tanken... Dessuten er det så mange bursdager, bryllup og andre anledninger at jeg synes jeg handler gaver hele tiden . Forresten, på mandag kjøpte jeg årets første julegave!! Var helt tilfeldig, var på ferie og det dukket opp noe som mamma og pappa har ønsket seg lenge. Resten av gavene blir nok handlet inn i løpet av desember... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Kjøper masse julegaver om sommeren jeg (og innimellom julepynt også.. for det er ofte kjempesaøg på det ifm. div. handelens dager osv) Kjøper egentlig gaver hele året jeg - for det første er det lettere å få ting på salg nå .. og for det andre fordeler jeg kostnaden utover året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Det hadde sikkert vært smart, men jeg synes egentlig det hører til november/desember å kjøpe julegaver jeg da. Kjøper ikke så mange heller, så derfor blir det heller ikke så mye stress. Hvis jeg hadde kjøpt alllerede nå hadde jeg blitt nervøs for at vedkommende kjøpte seg det jeg hadde kjøpt selv i mellomtiden, også kunne jeg kjøpe ny gave i desember allikevel. Men at man hadde spart både tid og penger er jeg rimelig sikker på. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #6 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk aldri kan nyte nåtiden, men istedet alltid må drømme om og tenke på noe som skjer langt fram i tid. Jul er jul, og sommer er sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 14. juli 2004 #7 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk aldri kan nyte nåtiden' date= men istedet alltid må drømme om og tenke på noe som skjer langt fram i tid. Jul er jul, og sommer er sommer. Jeg mener det ikke har noe med det å gjøre! Jeg nyter tiden vi er i, uansett, men mener at når man likevel er i en butikk, så er det greit å kikke seg rundt og se om det er noe som passer til julepresanger. Blir forresten en mye hyggeligere førjulstid, når mamma/kone ikke skal stresse med julegaveinnkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. juli 2004 #8 Del Skrevet 14. juli 2004 Det hadde nok vært mer økonomisk av meg å handle julegaver nå som det er salg, men så er det ikke det samme som å gå rundt i handlegatene et par uker før julaften, se i vinduene med alle nissene og spise kakemann på cafe etter handlerunden. er liksom ikke det samme nå i juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #9 Del Skrevet 14. juli 2004 men så er det ikke det samme som å gå rundt i handlegatene et par uker før julaften' date= se i vinduene med alle nissene og spise kakemann på cafe etter handlerunden. er liksom ikke det samme nå i juli. Ja, det er noe med stemingen når det er sne, gatene er julepyntet og man har begynt nedtellingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. juli 2004 #10 Del Skrevet 14. juli 2004 om om det må byttes så er det litt vanskelig når det er kjøpt for 5 mnd siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2004 #11 Del Skrevet 14. juli 2004 om om det må byttes så er det litt vanskelig når det er kjøpt for 5 mnd siden.. Ja, særlig klær... :-? Har opplevd å få for små klær til barna, også kan det ikke byttes... :-? Bortkasta penger, synes nå jeg. En annen ting er selvfølgelig saker og ting en vet noen ønsker/trenger. Ja, og så må en for all del huske at en har kjøpt disse gavene. Et år hadde jeg kjøpt en gave på ferie i syden- den var helt glemt da en ny gave ble kjøpt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #12 Del Skrevet 14. juli 2004 Også kan man jo risikere at vedkommende har kjøpt dette til seg selv allerede. Om jeg i januar sier at jeg kunne tenke meg en ny vase, så venter ikke jeg til slutten av året for å se om jeg får det, da har jeg kjøpt det lenge før. I desember derimot tør jeg ikke kjøpe noe særlig til meg selv hvis jeg kan tenke meg at det er noe andre ville kjøpe i julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juli 2004 #13 Del Skrevet 14. juli 2004 Det har hendt at jeg har kjøpt julegave på sommeren. Kommer jeg over noe jeg synes passer som en julegave så kjøper jeg det. Jeg har alltid litt julepapir på lur i tillfelle jeg har kjøpt noe før det kommer julepapir i butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 15. juli 2004 #14 Del Skrevet 15. juli 2004 Benytter anledningen til å kjøpe bøker når de er på salg. Fungerer bra både som bursdagsgaver og julegaver. Barnebøkene klaffer somregel alltid, fordi det virker som det går mest i leker og klær til barna nå, men jeg ser at også bøker blir satt pris på :-) Filmer synes jeg også kan være fint å kjøpe på salg. Det er ikke alltid jeg har det klart på forhånd hvem som skal få hva, men jeg passer selvfølgelig på at gavene passer til mottakeren da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. juli 2004 #15 Del Skrevet 15. juli 2004 I år skal jeg kjøpe julegaver alt i august/september. Skal iallefall begynne da. Orker ikke tanken på å tråle travle butikker rett før jul med relativt nyfødt baby i vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. juli 2004 #16 Del Skrevet 15. juli 2004 Har nesten alltid kjøpt julegaver i august/september og synes det fungerer kjempebra! Hører nøye etter i løpet av året når de jeg skal kjøpe til sier at de ønsker seg noe og passer på å kjøpe på salg! Bøker, elektronikk etc. lar seg jo som regel bytte uten kvittering i januar også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #17 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg kjøper bestandig tidlig og er ferdig med julegavene når andre begynner å stresse rundt å handle. Det er innmari deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. juli 2004 #18 Del Skrevet 16. juli 2004 Problemet med å handle NÅ, er at når julen kommer, tenker jeg.. "Åh, jeg må kjøpe noe i tillegg til den tingen, for den kostet da ikke så mye" (Resultatet av det, var at moren min fikk en DVD-spiller(til over 1000kr), to DVD-er, to bøker og en kaffekvern.. Nå har jeg lært. I år skal jeg også stresse som alle andre, den 20. desember! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Artemis* Skrevet 17. juli 2004 #19 Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøper gjerne gaver (bursdag, jul e.l.) når jeg er på ferie. Da kan man finne litt spesielle ting som ikke er å få her hjemme. Ellers er det jo veldig greit med de som samler på bestikk/servise/glass for det kan man av til finne på salg og det vet man er et sikkert kjøp :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 17. juli 2004 #20 Del Skrevet 17. juli 2004 kjøper alle julegavene så tidlig som mulig, og det vet alle så de komme rmed ønskene sine tidlig.Køper jeg klær til noen så kjøper jeg alltid på sportsforettninger for der finner en alltid noe.(på salg).Og bøker til barn er alltid populært eller en film.Så nå rdesember kommer så koser jeg meg med baking, lage julepynt med barna, og barna lager alltid noen små julegaver til besteforeldre og gudmor/gudfar.Og så går vi og ser i julegatene og bare koser oss.Så her i huset er ikke desember en stress månde men en koslig månde. Jeg har et fast sum som jeg gir til alle (+-) så det blir ikke noen forskjell om det er på salg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå