Gå til innhold

Politi mot "lettkledde" kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Her kunne jeg aldri i livet bodd. Tror jeg hadde gått rundt og vært sur og forbanna dagen lang hvis noen skulle bestemme hvordan jeg skulle gå kledd. Jeg blir så sinna av å lese slikt. :-x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tydeligvis ulike oppfatninger av ordet "lettkledd" rundt omkring.

At noen skal kunne diktere hverdagen til andre ned i sånne detaljer, er ganske hårreisende. :hår:

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg er veldig glad ingen dikterer meg på denne måten..

(Og jeg kunne heller ikke bodd der ... hvis kriteriene var sånn.. men det er vel fordi vi vet at det finnes andre alternativer)

Skrevet

Ja, vi kan vel medgi at å bli født i Norge, er en 'gave'?

Skrevet

Definisjonen på lettkledd er tydeligvis en annen enn den vi har her. Jeg kunne aldri i verden bodd der, og det har både med det å være lettkledd og ellers deres syn på kvinner å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

:frustrert:

Lettkledd ja, tydeligvis et definisjonsspørsmål.

Det er kvinneundertrykkere som burde piskes!

Gjest Poirot
Skrevet

Artikkelen viser ihvertfall at folket utvikler seg, og at ikke alle muslimer er like. Avisene var jo også imot dette. Grunne til reaksjon nå er jo at folk i Iran i lengre tid har begynt å utfordre presteskapet, og det er jo en positiv utvikling!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Grunne til reaksjon nå er jo at folk i Iran i lengre tid har begynt å utfordre presteskapet, og det er jo en positiv utvikling!!

Ja! Det er det!

Gjest TomKrus
Skrevet
Definisjonen på lettkledd er tydeligvis en annen enn den vi har her. Jeg kunne aldri i verden bodd der' date=' og det har både med det å være lettkledd og ellers deres syn på kvinner å gjøre.[/quote']

Jeg kunne sikkert heller ikke bodd der på permanent basis, da jeg ikke liker å gå i skjegg, og at jeg er det verste av alt, en ateist. Derfor liker jeg meg her jeg er.

Gjest TomKrus
Skrevet
Artikkelen viser ihvertfall at folket utvikler seg' date=' og at ikke alle muslimer er like. Avisene var jo også imot dette. Grunne til reaksjon nå er jo at folk i Iran i lengre tid har begynt å utfordre presteskapet, og det er jo en positiv utvikling!![/quote']

Jeg synes det er greit at samfunnet moderniserer seg og skiller seg fra religionen, men ser ingen grunn til at religionen skal modernisere seg. Det er vel for mye å forvente.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er lett å ta ting for gitt, av en viss grunn skal vi ikke garantere at vi vil ha disse friheter for alltid her i Norge

Gjest Anonymous
Skrevet

svært så generaliserende dere var da? Dette er ikke annerledes enn om det kom en trend i Norge som gikk ut på å gå naken. Da hadde også politiet tatt affære. I Iran har de bare en annen terskel.

Jeg ser at hatet Hagen sprer allerede har nådd dere?

Jeg trodde det var i strid med reglene å ensidig kritisere Islam?!?!?!

Gjest Valhalla
Skrevet

Gjest: Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv

Gjest GreenSky
Skrevet

Dette er ikke kritikk av Islam, og har heller ingenting med Hagen å gjøre.

Forøvrig tviler jeg på at naken-trend hadde blitt noe av i Norge, da vi jammen frosset mye, gett. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Forøvrig tviler jeg på at naken-trend hadde blitt noe av i Norge' date= da vi jammen frosset mye, gett. :wink:

...ikke minst med sommeren hittil... - jeg hadde ikke sett det store poenget med å gå rundt og flashe min nybadede sentrumsjeger i trykknappformat...

:ler:

Skrevet

Jeg kunne heller ikke bodd der, med de reglene :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Religion utvikler seg jo den også. Forøvrig skrev jeg presteskapet fordi det er disse som styrer Iran. Religion = samfunnets lover og regler. Så lenge Iran ikke er sekularisert og makten mellom religion og samfunn er sammenvevd, er utfordring av religionstolkning nødvendig. Finnes mer enn en tolkning av Koranen, akkurat som emd Bibelen.

Gjest Poirot
Skrevet
svært så generaliserende dere var da? Dette er ikke annerledes enn om det kom en trend i Norge som gikk ut på å gå naken. Da hadde også politiet tatt affære. I Iran har de bare en annen terskel.

Jeg ser at hatet Hagen sprer allerede har nådd dere?

Jeg trodde det var i strid med reglene å ensidig kritisere Islam?!?!?!

Før den Iranske revolusjonen (slutten av 1970-tallet) var det få som brukte slør og Iran var svært moderne i den arabiske verden. Etter revolusjonen kom de klesreglene de idag har, som forøvrig mange er imot. Her i Norge hadde det ikke blitt oppstyr med politiet og trusler om pisking om noen plutselgi gikk tilbake til de klærne de brukte i 1978....

Gjest TomKrus
Skrevet

Religion utvikler seg jo den også. Forøvrig skrev jeg presteskapet fordi det er disse som styrer Iran. Religion = samfunnets lover og regler. Så lenge Iran ikke er sekularisert og makten mellom religion og samfunn er sammenvevd, er utfordring av religionstolkning nødvendig. Finnes mer enn en tolkning av Koranen, akkurat som emd Bibelen.

Religioner utvannes, ikke utvikles. Mener jeg da. Koranen ER guds ord. Hvordan kan guds ord utvikles?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...