Gå til innhold

Hvordan drikke nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å få i meg nok væske. Kan ha et glass med drikke ved siden av meg i en time uten å drikke, glemmer at det er der, og er nesten aldri tørst. Klarer heller ikke å drikke mye om gangen.

De eneste gangene jeg drikker mye er om jeg fyller på drikkeflasken med iskaldt vann, men husker aldri å gjøre det. Er veldig dehydrert, så trenger virkelig noen tips for å få i meg mer væske!!

Prøver i noen dager, og så er det tilbake til vanlig igjen...

Anonymous poster hash: 8a3ba...0d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv appen "Way of life" :-)

Skrevet

Jeg har en sånn plastkopp i hard plast fra starbucks med sugerør og lokk. Lureste jeg noengang har kjøpt! Jeg drikker 3-4 sånne med vann om dagen og får da enkelt i meg 2 liter vann om dagen. Jeg bare fyller oppi med en gang jeg står opp, og har den atmed meg hele dagen og husker på å drikke og fylle på. Mye enklere å huske på enn å huske å hente vann som du drikker av ett glass. Koppen får også vannet til å holde seg kladt en god stund siden den har dobble "vegger" :)

Skrevet

Prøv appen "Way of life" :-)

Tusen takk :) Laster ned nå!

Jeg har en sånn plastkopp i hard plast fra starbucks med sugerør og lokk. Lureste jeg noengang har kjøpt! Jeg drikker 3-4 sånne med vann om dagen og får da enkelt i meg 2 liter vann om dagen. Jeg bare fyller oppi med en gang jeg står opp, og har den atmed meg hele dagen og husker på å drikke og fylle på. Mye enklere å huske på enn å huske å hente vann som du drikker av ett glass. Koppen får også vannet til å holde seg kladt en god stund siden den har dobble "vegger" :)

Så smart! Skal investere i en slik, takk for tips :)

Skrevet

Isbiter hjelper meg mye. Da drikker jeg mye mere vann.

Nå det er sagt så behøver man ikke å helle innpå litervis heller da. Normalt så skal man drikke når man er tørst. I dårligere perioder får du presse deg litt.

Anonymous poster hash: 15100...05c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er også veldig dårlig på å få i meg nok vann. Bruker derfor å si til meg selv at "nå skal jeg drikke to glass vann til middagen", "jeg skal drikke en halvliter vann i løpet av skoledagen" osv.
Men går innimellom litt i glemmeboken å huske å fylle på vann f.eks.

Skrevet

Isbiter hjelper meg mye. Da drikker jeg mye mere vann.

Nå det er sagt så behøver man ikke å helle innpå litervis heller da. Normalt så skal man drikke når man er tørst. I dårligere perioder får du presse deg litt.

Anonymous poster hash: 15100...05c

Det stemmer nok, men jeg er veldig sjeldent tørst. Kun etter en joggetur, en varm dag og lignende, så derfor drikker jeg veldig veldig lite. Takk for tips uansett, skal prøve med isbiter.

Skrevet

Jeg er også veldig dårlig på å få i meg nok vann. Bruker derfor å si til meg selv at "nå skal jeg drikke to glass vann til middagen", "jeg skal drikke en halvliter vann i løpet av skoledagen" osv.

Men går innimellom litt i glemmeboken å huske å fylle på vann f.eks.

Det skjer her også... Det gjelder ikke bare vann med meg, men all drikke! Drikker mer av brus, juice og lignende enn vann, men fremdeles alt for lite.

Skrevet

Det skjer her også... Det gjelder ikke bare vann med meg, men all drikke! Drikker mer av brus, juice og lignende enn vann, men fremdeles alt for lite.

Ja, jeg også drikker mer av andre ting enn vann. Men er jo vann som er aller best å få i seg. Men det er jo ikke alltid det frister så mye...Isbiter gjør det bedre da, som flere har nevnt over :) Hadde en drikke-app en stund, men gadd ikke lengre å trykke på hvert glass jeg hadde drukket.

Skrevet

Ja, jeg også drikker mer av andre ting enn vann. Men er jo vann som er aller best å få i seg. Men det er jo ikke alltid det frister så mye...Isbiter gjør det bedre da, som flere har nevnt over :) Hadde en drikke-app en stund, men gadd ikke lengre å trykke på hvert glass jeg hadde drukket.

Hva het appen? :)

Skrevet

Hva het appen? :)

Det husker jeg dessverre ikke. Men regner med jeg fant den under helse/livsstilsappene. Kanskje den dukker opp om du søker på water. Var blå kopper jeg skulle trykke på hvertfall :P

Skrevet

Det husker jeg dessverre ikke. Men regner med jeg fant den under helse/livsstilsappene. Kanskje den dukker opp om du søker på water. Var blå kopper jeg skulle trykke på hvertfall :P

Takk:)

Gjest Ive Lina
Skrevet

Det holder å drikke når man er tørst. Men det er jo et problem når du ikke merker at du er tørst :fnise:

Du kan jo passe på at du spiser en del frukt og grønnsaker for da får du i den en del væske uten å måtte drikke.

• Liker 1
Skrevet

Det holder å drikke når man er tørst. Men det er jo et problem når du ikke merker at du er tørst :fnise:

Du kan jo passe på at du spiser en del frukt og grønnsaker for da får du i den en del væske uten å måtte drikke.

Ja, det er det som er problemet mitt :fnise: Tusen takk, da skal jeg prøve med frukt og grønnsaker!

Skrevet

Starter dagen med et stort glass vann med isbiter. Så har jeg alltid vannflasken full av kaldt vann ved siden av meg. Hiv oppi sitron hvis du syns det er for kjedelig uten smak.

Jeg elsker vann, så ikke så vanskelig å drikke nok da :P

• Liker 1
Skrevet

Starter dagen med et stort glass vann med isbiter. Så har jeg alltid vannflasken full av kaldt vann ved siden av meg. Hiv oppi sitron hvis du syns det er for kjedelig uten smak.

Jeg elsker vann, så ikke så vanskelig å drikke nok da :P

Takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet

Har en mugge med vann stående fremme når jeg er hjemme. Ute har jeg ofte med en vannflaske. Drikker mye urtete, også kald.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...