Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 26 år gammel jente/kvinne.

Har de siste par ukene funnet ca 4-5 grå hårstrå ved tinningen. Tre av de var små "babyhår" mens det siste var et vanlig langt hår som var grått/hvitt ca 5 cm. innerst mot røttene. Jeg skjønner virkelig ingenting! Holder jeg på å få grått hår? Det siste så mer hvitt ut egentlig...

Ingen i familien min har fått grått hår tidlig. Min mor er 49 og hun begynte så smått å få et par grå hår for ca. 2 år siden!

What to do?!

Anonymous poster hash: fc745...7d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farg for harde livet, eller godta at du begynner å få grå hår. :)

Anonymous poster hash: e2c6b...8d1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk grå hår i begynnelsen av 20 årene, det var et sjokk. Men har nært familiemedlem som også fikk det så regner med det er noe arvelig.

Anonymous poster hash: 61c31...066

Skrevet

Jeg har farget håret siden jeg gikk på slutten av barneskolen. Byttet nettopp over fra permanent hårfarge til sånn som en skylder ut. Kanskje derfor det er synlig nå... Men det er bare de få hårstråene jeg har funnet (og nappet ut!), så er ikke sånn at andre ser det.

Er det slik det begynner?
Ingen i familien min har vært tidlig ute :(

ts

Anonymous poster hash: 78463...375
Skrevet

Kjør på med grått hår. Det er dødskult! Er i begynnelsen av 20'årene selv og fant et helt hvitt hår over pannen for litt siden. Skrek og og syntes synd på meg selv i et lite øyeblikk(ganske så hormonell på det tidspunktet med graviditet og det hele), men så innså jeg at om jeg holdt på å bli grå, skulle jeg være en ukonvensjonell og dritkul 20-30'åring med nyydelig grått hår :)

Grått hår er vakkert!

Skrevet

Kjør på med grått hår. Det er dødskult! Er i begynnelsen av 20'årene selv og fant et helt hvitt hår over pannen for litt siden. Skrek og og syntes synd på meg selv i et lite øyeblikk(ganske så hormonell på det tidspunktet med graviditet og det hele), men så innså jeg at om jeg holdt på å bli grå, skulle jeg være en ukonvensjonell og dritkul 20-30'åring med nyydelig grått hår :)

Grått hår er vakkert!

Vel, kanskje på de eldre, men ikke på en 20-30 åring :(Har lite lyst å ha grått hår på bryllupsbildene som skal tas i nærmeste fremtid! :( Det at det ene så hvitt ut da, hva skyldes det??

Gjest multibox
Skrevet (endret)

Har en kompis på 25 år som har fått veldig mye grått hår allerede. Nå er det jo kjent at menn er litt mindre heldig med håret sitt en kvinner, men vil tro det er genetisk og absolutt ikke umulig at du begynner å få grå hår allerede. Så forøvrig en jente (kan ikke ha vært mer enn 25-26) med veldig tynt hår og antydninger til måne, helt sikkert en sykdom, men såvidt jeg har skjønt er det ingen garanti for at damer slipper unna i tidlig alder.

Endret av multibox
Skrevet

Jeg fikk mine første grå hår som 18-åring. Helt normalt. Bare å farge det :-)

Anonymous poster hash: fc131...3dd

Skrevet

Jeg har farget håret siden jeg gikk på slutten av barneskolen. Byttet nettopp over fra permanent hårfarge til sånn som en skylder ut. Kanskje derfor det er synlig nå... Men det er bare de få hårstråene jeg har funnet (og nappet ut!), så er ikke sånn at andre ser det.Er det slik det begynner?Ingen i familien min har vært tidlig ute :( ts Anonymous poster hash: 78463...375

Ja det er slik det begynner. Men det tar gjerne lang tid før det blir helt grått. Jeg som skrev tidligere, er blitt over 30 og har kappet ut de grå hele 20 årene med stor suksess. Nå føler jeg derimot båten er i ferd med å seile og jeg må begynne å farge håret jevnlig. Var deilig de årene jeg slapp det.

Skrevet

*nappet

Skrevet

Vel, kanskje på de eldre, men ikke på en 20-30 åring :(Har lite lyst å ha grått hår på bryllupsbildene som skal tas i nærmeste fremtid! :( Det at det ene så hvitt ut da, hva skyldes det??

Om man er "uheldig" og blir grå så tidlig, synes jeg det er mye tøffere og penere å la håret være grått. Å farge det konstant sliter så utrolig mye på håret, og du resulterer i å få et utslitt hår hvor de små grå titter frem uanmeldt hele tiden.

Det at noen blir askegrå og noen hvite er helt individuelt :)

Skrevet

Det er da helt normalt! Mange farger håret for å dekke over, men etter hvert er jo det en løsning som er slitsom og ikke ser spesielt bra ut heller.

Anonymous poster hash: aed11...db3
Skrevet

Jeg har noen helt gjennomsiktige noen som jeg mener kommer av stress, fordi i stressløse perioder har hårstråene fått sin naturlige farge igjen.

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Noen får grått hår tidlig (20 årene er veldig tidlig, vi er jo bare ungdommer ;), men er normalt det også, betyr ikke at man er gammel av den grunn) og noen får det seint. Jeg er 24 år og har ikke funnet noe grått hår. Mitt er bare kullsvart. Har også hørt at de med mørkt hår får det tidligere?

Ikke stress så blir man ikke tidlig gammel heller :)

Endret av Hummels
Skrevet

Noen får grått hår tidlig (20 årene er veldig tidlig, vi er jo bare ungdommer ;), men er normalt det også, betyr ikke at man er gammel av den grunn) og noen får det seint. Jeg er 24 år og har ikke funnet noe grått hår. Mitt er bare kullsvart. Har også hørt at de med mørkt hår får det tidligere?

Ikke stress så blir man ikke tidlig gammel heller :)

kan være noe i det, men er vel slik at man ser det fortere på en person med mørkt hår også.

Skrevet

Det er da helt normalt! Mange farger håret for å dekke over, men etter hvert er jo det en løsning som er slitsom og ikke ser spesielt bra ut heller. Anonymous poster hash: aed11...db3

hvis du går til frisøren og får det gjort kan det bli veldig fint. Har en bestemor med samme problemet.

Gjest constance90
Skrevet

Jeg nappet ut en 15 stk i forrige uke. Begynte å få grå hår når jeg var rundt 20 men bare enkelte hårstrå. Har en veldig kjedelig kommunebrun hårfarge naturligt så det er jo nesten bedre med grått hår enn å drive å farge det slik jeg holder på nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...