Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For to år siden fikk jeg et par Hunterstøvler med glossy finish av mannen min. De ble kjøpt i London i en skikkelig skobutikk, og han fikk ingen informasjon om at de måtte vedlikeholdes på en spesiell måte. Nå er de helt blasse, og hele den blanke overflaten ser krakelert ut. Det ser også ut som om noe av gummien har begynt å tørke ut. De er lite brukt så jeg forstår ikke hvordan de har blitt sånn.

Så nå er spørsmålet: hva gjør jeg? Har jeg noen sjans for å få returnert dem til en forhandler i Norge? Jeg skal til London selv om en liten stund, men aner ikke hvilken butikk han var i og han har ikke tatt vare på kvitteringen.... Er det noen som har opplevd det samme med sine støvler?

Endret av Sunshine
Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Gni de inn med olivenolje på mikrofiberklut. La det tørke en liten stund før du går over med en tørr klut og fjerner det overflødige. Jeg gjorde dette med mine og de ble like fin som ny :)

Skrevet

Yip! ^^, Jeg brukte dog kun en polérklut og polerte dem tilbake til nye. :)

Skrevet

Ilse Jakobsen selger et eget silikonserum til sine støvler. Burde fungere.

Skrevet

Motsatte skjedde med mine hunterstøvler.

De var matte i utgangspunktet, men nå ser de helt "melete" ut. Ja, det ser rett og slett ut som et lag mel!

Tips til denne varianten også?

Anonymous poster hash: 6a78d...cb4

• Liker 1
Skrevet

Hunter selger produkter for å vedlikeholde støvlene deres:-)

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

De må vedlikeholdes. Dårlig at butikken ikke informerer om det, men sånn er det nå. Jeg bruker en sånn silikongreie fra ilse jacobsen, det funker kjempebra

Skrevet

Takk for tips! Jeg skal teste olivenolje først tenker jeg!

At de ser melete ut er visst normalt leste jeg er sted da jeg leita etter svar på mitt problem. Men akkurat hva man skulle gjøre husker jeg ikke. Prøv å Google det.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg fekk rådet om å gni dei inn med grønsåpe då eg kjøpte Jean Paul-støvlane mine, og det blei veldig bra. Den eine av støvlane mine hadde vore utstillingsmodell, og såg heilt grå ut, den andre var heilt svart, så det såg litt rart ut. Med ein runde med grønsåpe såg dei like ut. Eg har også brukt slik vanleg silikonspray som ein brukar til syklar, bilar osb, og det funkar også knallbra. Det rådet fekk eg då eg kjøpte Le Chameau-støvlane mine. Om dei sprekk opp er det likevel lite å gjere, då må du kjøpe nye..

Skrevet

Så siden mine allerede er sprekt så er de strengt tatt bare å kaste? Er det virkelig så dårlig kvalitet på dem?

Gjest Tigress
Skrevet

Så siden mine allerede er sprekt så er de strengt tatt bare å kaste? Er det virkelig så dårlig kvalitet på dem?

Om det er sprekk i dei er dei klare for søpla. Dei kan godt vere i grei kvalitet om dei har blitt handsama dårleg, eg ville vel sett litt på korleis eg har handsama dei, så gjer ein i alle fall ikkje same tabba ein gong til.

Skrevet

Vel, de har for det meste stått rolig inne. Kan ikke si det er så ille håndtering. ;)

Gjest Tigress
Skrevet

Vel, de har for det meste stått rolig inne. Kan ikke si det er så ille håndtering. ;)

Det kjem litt an på kor dei har stått, og kor store temperaturskilnadar dei har teke og slikt også. Men mest truleg var dei rett og slett inntørka og gamle då du fekk dei. Eg har opplevd det same sjølv, eit par Viking-støvlar eg kjøpte varte berre eit par år, og dei var nok rett og slett gamle då eg kjøpte dei. Men, eg ville vel ha reklamert på dei om dei berre er eit par år gamle. Det kan vel vere håp om det ikkje er direkte sprekkar i dei, då, om dei berre ser tørre ut, liksom.

Skrevet (endret)

De har stått i gangen med jevn innetemperatur (vel unntatt når døra åpnes da men såpass må vel et par støvler tåle?). Har kun brukt de noen ganger ute i hagen i sommerhalvåret.

Har du tips til hvordan jeg får reklamert når de er kjøpt i London?

Endret av Sunshine
Skrevet (endret)

Du får nok ikke reklamert på dem. Det blir som å reklamere på et par skinnsko når den har fått rynker og tørket ut etter å ha stått ubehandlet i to år. Hunter-støvler er laget av rågummi, et naturprodukt som må behandles på lik linje med lær for at det skal holde. Den blasse og melete fargen som etter hvert tilegnes er et kvalitetsstempel, og kan fjernes ved hjelp av behandlingsprodukter som Hunter selger. Krakeleringen skal også være mulig å reparere, men det kan kreve endel arbeid. Patent-finisher vil alltid på et eller annet tidspunkt sprekke når det tørker ut.

Endret av Sails
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spraye mine med sånn silikonspray som man bruker til bilen og de holder seg kjempefint :).

Anonymous poster hash: b14ad...b9d

Skrevet

Synd det ikke ble informert om pleie da mannen kjøpte mine. Jaja, jeg får kjøpe meg et par nye når jeg skal til London, og bruke de ødelagte i hagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...