AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Hvor mye spiser du om dagen? Og hvor overvektig er du? Jeg er overvektig veier 80 kilo på 160 cm, men vet ikke helt hvorfor.... Jeg spiser: 2 knekkebød, eller en skive med mager ost til frokost. Mellommåltid: eple Lunsj: 2 skiver eller 3 knekkebrød med feks makrell Mellomåltid: appesin Middag: En liten til middels porsjon. Kvelds: rundstykke med mager ost. Trener 2-3 ggr i uka... Hva spiser du? Håper flest mulig kan svare og være ærlige også.... Anonymous poster hash: 9cbf8...a01
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Du spiser vel kanskje ikke det samme hveeer dag? Anbefaler egentlig å telle kalorier, og faktisk se hvor mye du holder deg på. Anbefaler 1200-1300 kalorier (og husk å spis opp kaloriene du trener bort) Anonymous poster hash: db604...537
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Da jeg var overvektig var dette en vanlig dag: - ikke frokost - to brødskiver til lunsj, 2 glass juice - 2-3 frukt - middels middagsporsjon - øl/godteri Nå som jeg er normalvektig er dette en vanlig dag: - frokost: gresk yoghurt, litt honning, kornblanding - fire grove knekkebrød til lunsj med f.eks. gulost, skinke, rekesalat, fårepølse. 1 glass juice. - 2-3 frukt - mellommåltid: grovt knekkebrød med skinke - middels middagsporsjon - alkoholfritt øl - går minst 10.000 skritt hver dag og trener 3 ganger i uka. Anonymous poster hash: df536...7e8
Willow24 Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Spiser du mye usunt i helgene? Hva drikker du? Drikk mest mulig vann ( kan såklart drikke sukkerfri saft visst det er kjedelig med kun vann) Da det er mye sukker og kalorier i brus,iste og juice. Er det fine eller grove kornprodukter du spiser? Hva slags middagsmat spiser du? Spiser du mye godteri/usunt i hverdagen? Synes det er rart om du veier såpass visst det der er en vanlig dag for deg. Spiser selv grove kornprodukter,salater,mye frukt og grønt,egg,rene kjøttprodukter+++ Holder meg til junk i helgene/ ved spesielle anledninger men såklart med måte. Når jeg begynte å gå ned i vekt hadde jeg en kaloriteller på telefon der jeg la inn ALT jeg spiste, og jeg fikk mildt sakt sjokk over hvor mye jeg fikk i meg av kalorier selv om jeg selv syntes at jeg spiste normalt. Og mange er ikke klar over hvor mye kalorier det faktisk er i det 'lille' dem koser seg med i hverdagen. Et wienerbrødet her,noen biter smågodt der,et lite kakestykke på jobben osv. Blir mye kalorier i løpet av en uke. I Tillegg skeier enkelte helt ut i helgen for da er det jo 'lov',og da spiser man fort kalorier for 2-3 dager på en dag plutselig ... Og da går ikke vekta ned. Har selv gått ned 35 kilo på å forandre kostholdet + at jeg har en veldig aktiv jobb. Prøver å få sparket meg i rævva til å trene et par dager i uka også men har ikke helt funnet lysten til det enda:p Var 100kg (nå 65) og er 170 høy Endret 6. oktober 2014 av Willow24
Winterfresh Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Da jeg var overvektig spiste jeg ganske likt AB over meg her. - spiste ikke frokost - lunsj på skolen bestod av brød, hjemme var det vanlig asiatisk mat. Skippet ofte lunsjen og hvis jeg følte meg ekstra feit. - middag bestod av vanlig asiatisk mat. Jeg trodde kanskje jeg spiste lite/middels. Men jeg tror jeg kanskje spiste litt for mye. - ikke noe kveldsmat Spiste lite godteri og drikker ikke alkohol/brus. Nå som jeg har begynt å spise ordentlig og kontrollert, og små porsjoner flere ganger daglig har fettprosenten minsket. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ble overvektig. Det kan være pga uregelmessige måltider og kroppen dermed hadde gått i sparemodus, eller jeg rett og slett spiste for mye uten å skjønne det selv. Så jeg anbefaler virkelig å prøve å telle kalorier i en liten periode, så du har en oversikt over hvor mye du faktisk spiser/kan spise. Jeg spiser fortsatt pizza, ris, poteter, pasta, pølser osv, men med måte. På 2 uker gikk jeg ned 6cm rundt midjen bare ved å spise oftere.
Willow24 Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg spiser fortsatt pizza, ris, poteter, pasta, pølser osv, men med måte.Jeg spiser også fortsatt de tingene men som du sier med måte. .. Et annet problem er at man er lært til å spise opp maten, Men man burde jo bare spise til man ikke er sulten. Ikke til man er mett og vell så det. Endret 6. oktober 2014 av Willow24
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Du spiser vel kanskje ikke det samme hveeer dag? Anbefaler egentlig å telle kalorier, og faktisk se hvor mye du holder deg på. Anbefaler 1200-1300 kalorier (og husk å spis opp kaloriene du trener bort) Anonymous poster hash: db604...537 Hvorfor det? Er det ikke bare bra med litt ekstra underskudd? Anonymous poster hash: 72490...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå