Berit Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Er det mest vanlig nå å bare bruke elektronisk kalender til å notere ned avtaler mm., eller brukes det like mye/mer kalender- avtalebok? Hva bruker du? Jeg bruker kun kalenderbok/syvende sans.
Gjest Tekola Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg bruker en kombinasjon, veldig glad i min lille, stuttjukke Moleskine-planlegger, samtidig som det er kjekt med google calendar
sofie777 Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Bruker kun Google Cal på pc i kombi med "Calendar ++" på mobil og nettbrett. Jeg MÅ ha lyd som varsler meg om noe som skal skje.
Berit Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg bruker en kombinasjon, veldig glad i min lille, stuttjukke Moleskine-planlegger, samtidig som det er kjekt med google calendar Jeg bruker bare bok. Tar alltid frem kalenderboken på jobb hvis jeg skal notere ned ekstra jobbvakter. Slo meg for litt siden om det egentlig var litt "gammeldags", hi, hi. Ikke at det gjør meg noe. Jeg liker å ha oversikten i boken Bruker kun Google Cal på pc i kombi med "Calendar ++" på mobil og nettbrett. Jeg MÅ ha lyd som varsler meg om noe som skal skje. Mange som bruker det, ja. Men forstår ikke helt det med lyden. Man ser jo i kalenderen om morgenen hva man skal/avtaler mm. Og du er jo ikke tilgjengelig hele tiden med mobil/pc så du kan høre lyd hele tiden.
Gjest Evans Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg må innrømme at jeg savner litt en bok, men det blir fornmye å ha dobbelt opp. Jeg bruker kalender på mobilen, samt appen cozy, som jeg deler med samboeren. Eneste som er dumt med cozy er at vi ikke kan synkronisere den med kalenderen vi allerede har på mobilen. Vi har i hvert fall ikke funnet noen løsning på det. Utover cozy og mobilkalenderen skriver jeg opp en liten liste på en Post-it lapp over ting jeg må huske eller gjennomføre i løpet av dagen.
Berit Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg må innrømme at jeg savner litt en bok, men det blir fornmye å ha dobbelt opp. Jeg bruker kalender på mobilen, samt appen cozy, som jeg deler med samboeren. Eneste som er dumt med cozy er at vi ikke kan synkronisere den med kalenderen vi allerede har på mobilen. Vi har i hvert fall ikke funnet noen løsning på det. Utover cozy og mobilkalenderen skriver jeg opp en liten liste på en Post-it lapp over ting jeg må huske eller gjennomføre i løpet av dagen. Hvorfor savner du litt en bok, tror du? Nå er jeg sikkert en av veldig få, unntatt eldre, som omtrent bare har mobiltelefonen min liggende hjemme og som jeg sjekker bare morgen og kveld når jeg er hjemme. Har kun mobilen med meg hvis venner eller kollegaer ber meg om det da vi skal lage spontane avtaler om å treffes den dagen. Hadde det vært opp til meg ville jeg gjort avtaler om å treffes bestemt sted og klokkeslett på forhånd. Men de andre synes, og trenden er vel, at man skal sende sms nårt man er der og der osv. Man kan liksom ikke avtale noe på forhånd og i hvertfall helst ikke lang tid i forveien. Noe jeg selv foretrekker. Føler ikke for verken behov eller lyst til å ha den med overalt. Kjenner igrunnen ingen andre som ikke har mobilen med seg nesten konstant uansett hvor de går. Lurer på om jeg er den eneste? Er nok ikke alene om det, men tror ikke det er så mange normale som gjør det sånn nå til dags, hi, hi. Er nok litt rar.
Gjest Evans Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Hvorfor savner du litt en bok, tror du? Nå er jeg sikkert en av veldig få, unntatt eldre, som omtrent bare har mobiltelefonen min liggende hjemme og som jeg sjekker bare morgen og kveld når jeg er hjemme. Har kun mobilen med meg hvis venner eller kollegaer ber meg om det da vi skal lage spontane avtaler om å treffes den dagen. Hadde det vært opp til meg ville jeg gjort avtaler om å treffes bestemt sted og klokkeslett på forhånd. Men de andre synes, og trenden er vel, at man skal sende sms nårt man er der og der osv. Man kan liksom ikke avtale noe på forhånd og i hvertfall helst ikke lang tid i forveien. Noe jeg selv foretrekker. Føler ikke for verken behov eller lyst til å ha den med overalt. Kjenner igrunnen ingen andre som ikke har mobilen med seg nesten konstant uansett hvor de går. Lurer på om jeg er den eneste? Er nok ikke alene om det, men tror ikke det er så mange normale som gjør det sånn nå til dags, hi, hi. Er nok litt rar. I liten bok kan jeg drodle, skrive ting på kryss og tvers. Sette streker under, lage sirkelrundt osv
Jacinta Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har en almanakk, foretrekker det ovenfor å ha alt elektronisk. 1
sofie777 Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg bruker bare bok. Tar alltid frem kalenderboken på jobb hvis jeg skal notere ned ekstra jobbvakter. Slo meg for litt siden om det egentlig var litt "gammeldags", hi, hi. Ikke at det gjør meg noe. Jeg liker å ha oversikten i boken Mange som bruker det, ja. Men forstår ikke helt det med lyden. Man ser jo i kalenderen om morgenen hva man skal/avtaler mm. Og du er jo ikke tilgjengelig hele tiden med mobil/pc så du kan høre lyd hele tiden. Jeg har mobilen med meg hele tiden, jo, men jeg ser ikke på den alltid. Har også en slags kalender på verktøylinjen i Chrome som viser klokkeslettet for det neste jeg skal gjøre (med navn på de 5 neste tingene om jeg tar musen over). Det meste kalenderen piper for er tv-program, men jeg har selvfølgelig en mental oversikt over om jeg skal ut av huset eller noe sånt hver dag. Da piper det når jeg må gå til bussen. Jobber ikke så lyden står på hele døgnet.
Tømmerhøgger'n Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg bruker almanakk. Bestilte meg ny nå etter bryllupet på personligalmanakk.no og er veldig fornøyd med den. Grei størrelse, og fint å kunne legge inn det man ønsker at skal være en del av almanakken selv. Dato, trening, middag og drodleplass
Berit Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg bruker almanakk. Bestilte meg ny nå etter bryllupet på personligalmanakk.no og er veldig fornøyd med den. Grei størrelse, og fint å kunne legge inn det man ønsker at skal være en del av almanakken selv. Dato, trening, middag og drodleplass Lurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå