spewdonym Skrevet 6. oktober 2014 #21 Skrevet 6. oktober 2014 Så hva er din liste? Det å bli et anstendig menneske? Synes du at du har oppnådd dette, og måtte du fylle 30 for at det skulle skje? TS ba ikke om meninger ang. sin liste, men hva som var hver enkelt sine krav til seg selv. Anonymous poster hash: 35a04...37e Innlegget mitt er relevant nok, det svarer på spørsmålet, om enn ikke på en måte som behager alle. Alle som har fylt 30 bør definitivt ha innsett at tanker er det som gjør dem til dem de er. Ikke tingene de har. Derfor undres jeg over at målsettingene som nevnes i denne tråden utelukkende består av ting eller andre eksterne faktorer. Jeg måtte ikke fylle 30 for å finne ut dette. Spørsmålet "er jeg et anstendig menneske" er noe alle burde reflektere over i ny og ne. Som en del av en kontinuerlig prosess. 1
spewdonym Skrevet 6. oktober 2014 #22 Skrevet 6. oktober 2014 Tydelig at mange tar dette personlig ettersom de ikke har oppnådd enkelte ting. TS gir ingen fasit, men ber folk komme med SIN liste. Ingen grunn til å få trusen/bokseren i tvist dersom man ikke har grunn til å gå i selvforsvar. Si heller hva du mener er dine mål, hvilke som er oppnådd og hvilke som ikke er det, fremfor å bare si at andres er tull. Anonymous poster hash: 35a04...37e Jeg tror at en annen sak man oppdager på ett eller annet punkt i livet, er at det å ha andre meninger ikke nødvendigvis tilsier at noe blir tatt personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #23 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har aldri hatt noen liste, bare tatt ting når det har føltes naturlig. Livet er en reise, ikke en sjekkliste. Tok lappen som 18 åring. Bodde på bygda og var desperat ettet mobilitet. Begynte straks på utdanning og var da ferdig som 24 åring. Nå i 30 årene har jeg likevel begynt på en ny utdanning, og siden jeg tar den på deltid ved siden av deltidsjobb blir jeg nok nærmere 40 før jeg er ferdig. Men det bekymrer meg ikke. Livet fungerer og jeg trives slik livet er underveis. Gifte meg gjorde jeg da jeg var 25. Det var riktig tid i vårt forhold, og da spiller det liten rolle at jeg ikke hadde sett for meg å gifte meg så ung. Fast jobb lot vente på seg. Men jobbet via vikarbyrå, tjente til livets opphold og fikk erfaring. Funker det også Fast jobb kom rekende da jeg var 26. Fikk barn da jeg var 28 og 30... I stedet for en lang liste, ville jeg gått for et hovedmål. Hva er det viktigste du jobber mot akkurat nå? Anonymous poster hash: 343c2...5c1
Gjest The damned Skrevet 7. oktober 2014 #24 Skrevet 7. oktober 2014 Tydelig at mange tar dette personlig ettersom de ikke har oppnådd enkelte ting. TS gir ingen fasit, men ber folk komme med SIN liste. Ingen grunn til å få trusen/bokseren i tvist dersom man ikke har grunn til å gå i selvforsvar. Si heller hva du mener er dine mål, hvilke som er oppnådd og hvilke som ikke er det, fremfor å bare si at andres er tull. Anonymous poster hash: 35a04...37e Nei, jeg har ikke oppnådd mange av de tingene som ts nevner, men det er fordi de ikke er viktige for meg. Eneste som er viktig for meg på den listen er å bli ferdig med utdannelsen min. Det andre ser ikke jeg på som viktige mål, for jeg har andre prioriteringer. Så det handler ikke om å ta det personlig. Ikke for meg i hvert fall. Dessuten så er vel det å holde på med lister noe jeg ser på som noe jeg drev med da jeg var yngre. Jeg har mål selvsagt, men ingen liste. Jeg tror også at grunnen til at folk får 30-årskrise er fordi de holder på med slike lister, og ser at de ikke har fått gjort alt. Dersom man hadde slappet litt mer av og godtatt at det er ikke alltid ting går slik man tenkte, så får man ikke noen 30-årskrise, 40-årskrise osv.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #25 Skrevet 7. oktober 2014 Herregud, alle disse tåpelige kravene for at man skal være bra nok menneske i andres øyne i dette føkkings landet. Anonymous poster hash: 6f274...af1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #26 Skrevet 7. oktober 2014 Minst 40.000 innlegg på KG! Anonymous poster hash: 6a02a...f04 6
Gjest Silverstream Skrevet 7. oktober 2014 #27 Skrevet 7. oktober 2014 - Ferdig utdanna - Relevant jobb - Eget sted å bo - Tatt lappen - Fått meg mann og barn - Fått meg bil - Vært ute og reist rundt om i verden Så langt har jeg bare fått til 2 ting i lista.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #28 Skrevet 7. oktober 2014 Ta lappen (check) Kommet seg inn på boligmarkedet (check) Ha hatt i allefall 1 langvarig forhold (check) Gjort ferdig utdannelsen (in progress) Fått barn (check) Giftet seg (check) Kjøpt seg hus (tells rekkehus?) Kjøpt seg bil (check)Anonymous poster hash: 8566f...733 Syns TS sin liste var litt kort så legger til følgende med 6 år til å fullføre på. - ta mc lappen - ha fast jobb - være fornøyd med livet genereltAnonymous poster hash: bd35a...212
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #29 Skrevet 7. oktober 2014 Man bør ha funnet seg sjæl, ikke bare en hel masse vitnemål, kjærester og penger. Anonymous poster hash: d54af...ab3 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #30 Skrevet 8. oktober 2014 Altså kjære vene! Jeg spure hva DERES liste er, og presenterte MIN liste, jeg har ikke oppfylt hele listen min jeg heller, men det er ment som et mål for meg selv. selvfølgelig er ikke min liste lik din liste, hva er viktig for deg var spørsmålet.... TSAnonymous poster hash: 91686...231 3
Nowayback Skrevet 8. oktober 2014 #31 Skrevet 8. oktober 2014 Bare 1,5 år til jeg blir 30. Fy faen, det tallet ser skummelt ut.. Har aldri og vil aldri ha noen sjekkliste. Jeg kan ha mål om ditt og datt, men å tidsfeste målet til den og den datoen blir for dumt. Folk tenker for mye, synes jeg.
-Missi- Skrevet 8. oktober 2014 #32 Skrevet 8. oktober 2014 Har ikke noen liste men innen man er 30 er jeg enig i at man burde hatt et langt forhold, funnet seg sjøl og lært seg å drite i hva andre syns ellers så er det ganske individuelt mener nå jeg. Jeg har vært i et langt samboerskap men og hatt flere langvarige forhold. Fått en sønn som nå er 7 år allerede så slipper å føle den der biologiske klokka som tikker Er i gang på nytt med utdanning nå, er tidligere utdannet men da kun på vgs nivå yrkesfag og har nå funnet ut at jeg vil ta høyere utdanning og er i gang med prosessen. Eier ikke leilighet men eier hytte, + en boligtomt kommer aldri til å flytte dit da så blir å selge. Dette er arv. lappen er ikke aktuelt for meg for ser ikke nytten per nu, bor sentalt og kommer meg dit jeg trenger. er 27 så fortsatt en liten stund igjen til 30 men merker jo at man plutselig er over halveis i 20 åra Men det aller viktigste punktet er at jeg har funnet en deilig ro ved å være meg selv, og det er det jeg litt definerer som å bli voksen/30 det å være seg selv fult og helt, ha funnet ro ved det og driter i hva alle andre syns hele tiden. syns feks ikke det er voksent å legge ut bilder av seg selv på face hele tiden.. det er vell og et tegn på at man begynner å bli gammel, irriterer seg over sånne ting
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #33 Skrevet 8. oktober 2014 Blitt reflektert nok til å inse at lister bare er en stor VITS Anonymous poster hash: de71f...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #34 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg bryr meg ikke om andres ønsker, men når jeg var 30 så var jeg - neeesten ferdig utdannet - var gift - hadde to barn - eide hus - eide bil (og dermed har jeg lappen også ) - hadde/har masse lån også, ikke like morsomt. Generelt så er jeg fornøyd med mitt liv så langt. Anonymous poster hash: f0104...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå