AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Hei! Jeg har en tann som er skjev og som går hele tiden mot den andre fortannen. Jeg har hatt tannregulering, men dessverre har den gått tilbake. I fjor fikk jeg en skinne som jeg skulle ha på så mye som mulig, men jeg var så uheldig at jeg tråkket på den og vil derfor ikke betale femtusen igjen! Jeg synes jeg har vært nokså uheldig og burde fått på noe som skulle forhindre at den gikk tilbake første gangen med tannregulering. Dette er mange år tilbake så ingen vits i å evt klage nå. Den er ikke mye skjev, men tenker på hva jeg skal gjøre om den blir verre. Det siste jeg ønsker er ny tannregulering. Jeg er student så da sier det seg selv at så veldig mange tusenlapper har jeg ikke råd til. Er det noen tannleger her som har noen råd til hva jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: 26a50...cf8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Er ikke tannlege, men synes ikke du har store problemer i forhold til hva mange andre har. Store utgiftene har du heller ikke. 5000,- er ingenting i forhold til hva mange av oss andre må ut til på tennene våre. Anonymous poster hash: 93713...170
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Takk for innspill! Det er jeg fullt klar over og enig i, men spørsmålet her var egentlig om noen visste om noen muligheter når dette ikke dreier seg om en veldig skjev tann. Jeg ønsker å unngå noen form for tannregulering så vil ta tak i det før det evt blir verre og jeg betale mye mer enn femtusen. Anonymous poster hash: 26a50...cf8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Takk for innspill! Det er jeg fullt klar over og enig i, men spørsmålet her var egentlig om noen visste om noen muligheter når dette ikke dreier seg om en veldig skjev tann. Jeg ønsker å unngå noen form for tannregulering så vil ta tak i det før det evt blir verre og jeg betale mye mer enn femtusen. Anonymous poster hash: 26a50...cf8 Du vil jo ikke engang betale for den skinnen du ødela - utifra hva du skreiv i HI. Anonymous poster hash: 93713...170
Gjest anjelic Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Litt klønete formulert av meg dette ser jeg. Det stemmer da dette var et uhell fra min side. Jeg synes det derfor er surt å betale femtusen nye kroner og ville høre på forumet her om det finnes noen andre billigere muligheter å rette på en kun en tann.
HeleneBK Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Nei, dessverre kan du ikke bare rette på en tann. Hvor mye den tannen kommer til å flytte på seg kommer an på hvor mye du har regulert tennene dine fra før. Hvor stort behandlingsbehov du hadde i første omgang. Har du hatt en retainer i etterkant? En flettet gulltråd bak tennene, retning tunga? Den holder ting på plass etter ferdig regulert tenner.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Det har skjedd med meg også. Fikk satt på ny regulering, og den ble tatt av etter en mnd (ble helt fint igjen). Brukte skinne, men den samme tannen har sklidd tilbake. Det synes ikke så godt, men man ser det jo om man prøver.. Jeg fikk ikke sånn streng bak tennene etter at jeg tok av reguleringen, skjønner ikke hvorfor. Fikk det nede og de har holdt seg helt fine. Den falt av etter fire år. Anonymous poster hash: b08c8...420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå