AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skal på jobintervju, og det er veldig basert på førsteinntrykk. Derfor vil jeg gi et dem et bilde av hvordan jeg kunne sett ut i uniform, uniformen er nesten "skirt suit". Poenget er at jeg ikke vil vise dem at jeg prøver for hardt heller, så jeg tror en full on skirt suit hadde blitt litt mye på et jobbintervju. Spørsmålet er da : kan noen hjelpe meg å finne et antrekk med skjørt, lite bar hud og som ser hverdagslig/pent/ungt/komfortabelt ut? Helst ikke noe alt for dyrt -Hilsen jente 25 Anonymous poster hash: 0ed89...72e
Gjest Lille-pus Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg synes du skal ta deg en tur på H&M der du bor eller i nærmeste by. Det er ganske umulig å foreslå noe konkret for deg siden vi ikke vet noenting om hvilket miljø du skal på intervju innen, og heller ikke hvilke farver du kler eller noe annet. Lykke til på intervjuet !
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg synes du skal ta deg en tur på H&M der du bor eller i nærmeste by. Det er ganske umulig å foreslå noe konkret for deg siden vi ikke vet noenting om hvilket miljø du skal på intervju innen, og heller ikke hvilke farver du kler eller noe annet. Lykke til på intervjuet ! OK, takk for det ! Anonymous poster hash: 8260c...6d5
Britt Banditt Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Enig med Lille-pus. H&M har en egen avdeling for "jobbklær", og de har mye fint 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Et enkelt, sort blyantskjørt er din beste venn i slike situasjoner hvor du er usikker på riktig kleskode. Her er et rimelig et fra H&M å begynne med (og så kan du heller investere i et dyrere skjørt fra et kvalitetsmerke etterhvert). Blyantskjørt er geniale fordi de kan kles opp eller ned, alt etter anledning, og lengden gjør at de svært sjelden blir upassende. Kan kombineres med alt fra avslappede strikkegensere til pyntede blondebluser. Fasongen på skjørtet er også flattende på mange kroppsfigurer, såfremt man velger et i riktig størrelse og kombinerer det med en kledelig overdel. Til et jobbintervju hvor koden er "nedtonet pent og presentabelt" ville jeg kombinert et sort blyantskjørt med en enkel, ensfarget genser i et pent materiale, eller kanskje en bluse som ikke er for pyntet. Altså en helt enkel overdel, i en farge og fasong som kler deg. Dette har du sikkert i skapet allerede? En pen cardigan kan også være et alternativ. Sorte strømper til, og sko av typen ankelstøvletter eller oxfords. Tror det er vanskelig å trå feil med et slikt antrekk. Anonymous poster hash: c865a...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Et enkelt, sort blyantskjørt er din beste venn i slike situasjoner hvor du er usikker på riktig kleskode. Her er et rimelig et fra H&M å begynne med (og så kan du heller investere i et dyrere skjørt fra et kvalitetsmerke etterhvert). Blyantskjørt er geniale fordi de kan kles opp eller ned, alt etter anledning, og lengden gjør at de svært sjelden blir upassende. Kan kombineres med alt fra avslappede strikkegensere til pyntede blondebluser. Fasongen på skjørtet er også flattende på mange kroppsfigurer, såfremt man velger et i riktig størrelse og kombinerer det med en kledelig overdel. Til et jobbintervju hvor koden er "nedtonet pent og presentabelt" ville jeg kombinert et sort blyantskjørt med en enkel, ensfarget genser i et pent materiale, eller kanskje en bluse som ikke er for pyntet. Altså en helt enkel overdel, i en farge og fasong som kler deg. Dette har du sikkert i skapet allerede? En pen cardigan kan også være et alternativ. Sorte strømper til, og sko av typen ankelstøvletter eller oxfords. Tror det er vanskelig å trå feil med et slikt antrekk. Anonymous poster hash: c865a...4d3 Takk Da blir det hvertfall blyantskjørt, er litt usikker på overdel.. Jeg har smale hofter og brede skuldre, vil ikke se "top heavy" ut, noe som kanskje kan skje med lysere overdel? Men jeg har aldri brukt blyantskjørt, så mulig det kanskje gjevner ut fasongen? Hva med smykker? Eller et skjerf? Anonymous poster hash: 8260c...6d5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Hva med skjorte og en pen bukse? MÅ ikke ha blyant skjørt. Anonymous poster hash: 79916...039
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Hva med skjorte og en pen bukse? MÅ ikke ha blyant skjørt. Anonymous poster hash: 79916...039 Jo, skjørtet er ganske viktig da det er en del av uniformen. Anonymous poster hash: 8260c...6d5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Takk Da blir det hvertfall blyantskjørt, er litt usikker på overdel.. Jeg har smale hofter og brede skuldre, vil ikke se "top heavy" ut, noe som kanskje kan skje med lysere overdel? Men jeg har aldri brukt blyantskjørt, så mulig det kanskje gjevner ut fasongen? Hva med smykker? Eller et skjerf? Anonymous poster hash: 8260c...6d5 Hva hvis du bruker en bluse som er litt vid nederst, eventuelt har det nedi skjørtet slik at det henger litt over? Det vil veie litt opp for brede skuldre. Sånn som modellen bruker skjorten her eller her. Skjerf ville jeg droppet, enkle smykker er greit. Anonymous poster hash: ffb99...f36
Kira-delta Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Disse likte jeg: http://www.pinterest.com/pin/574983077399158327/ http://www.pinterest.com/pin/382383824584711803/ http://www.pinterest.com/pin/156007574566216671/ http://www.pinterest.com/pin/69524387969433542/
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Vi har ganske formell bekledning på jobb. For å tone ned hadde jeg valgt en cardigan og ikke dressjakke over skjørtet. Sko og strømper er også avgjørende for hvor formell du blir.Anonymous poster hash: afcf8...0cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå