Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være greit med et litt annerledes innlegg, siden jeg vet hvordan det er å stirre seg blind på sitt eget speilbilde og hate hver kvise, rynke, fettcelle og cellulittene.

Altså: hva gjør du for å føle deg bedre med deg selv og kroppen din?

Mine:

* Slutte å lese dameblader. Jeg føler meg alltid feit, mislykket og utilstrekkelig etter å ha bladd gjennom 100 glansede sider med perfekte kvinner.

* Slutte å lese blogger som får meg til å føle meg dårlig.

* Trene, eller gå turer i naturen. Ha fokus på en funksjonell kropp som kan frakte meg rundt, heller enn synlige ribben

* Prøve å se de 10 tingene ved meg som jeg liker, heller enn de 100 jeg misliker

* Kanske viktigst: fokusere mindre på utseende og mer på hvordan jeg har det (jeg liker sminke og kjoler, men det er ikke dét som er viktigst med meg)

Anonymous poster hash: 6abff...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte det kunne være greit med et litt annerledes innlegg, siden jeg vet hvordan det er å stirre seg blind på sitt eget speilbilde og hate hver kvise, rynke, fettcelle og cellulittene.

Altså: hva gjør du for å føle deg bedre med deg selv og kroppen din?

Mine:

* Slutte å lese dameblader. Jeg føler meg alltid feit, mislykket og utilstrekkelig etter å ha bladd gjennom 100 glansede sider med perfekte kvinner.

* Slutte å lese blogger som får meg til å føle meg dårlig.

* Trene, eller gå turer i naturen. Ha fokus på en funksjonell kropp som kan frakte meg rundt, heller enn synlige ribben

* Prøve å se de 10 tingene ved meg som jeg liker, heller enn de 100 jeg misliker

* Kanske viktigst: fokusere mindre på utseende og mer på hvordan jeg har det (jeg liker sminke og kjoler, men det er ikke dét som er viktigst med meg)

Anonymous poster hash: 6abff...915

Jeg synes de punktene du nevner beskriver godt hvordan jeg prøver å tenke også, og det synes jeg er viktig! Samtidig er det ett til punkt jeg prøver på; å gjøre ting i hverdagen som får meg til å føle meg fin :) som å ha på meg klær jeg føler meg fin i og føle at jeg ser bra ut generelt. Gjorde det ikke før men har begynt med det nå i høst, og selvtilliten har steget. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...