Gå til innhold

Calisthenics og veganisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som driver med calisthenics her? Synes det Frank Medrano gjør ser så utroøig motiverende ut, og har lyst til å teste det ut. Hvor trener dere? Har dere bygget en bar selv? Hva spiser dere? Og hvilke øvelser/program kjører dere?

Anonymous poster hash: b28d7...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til...

Anonymous poster hash: 5c379...a99
  • Liker 2
Skrevet

Lykke til...

Hehe.. Det er ikke som at jeg tror at jeg kommer til å få det til akkurat som ham.. Men det ser ut som noe som er veldig gøy å drive med, samtidig som jeg tipper at man ikke er like utsatt for skader som når man driver med vekter? Jeg får veldig fort betennelser og stiv nakke av vektløfting, så dette ser ut som noe som kanskje kan være bedre for meg.

Har sett at det er noe lignende i St.Hanshaugen, men der er det alltid så sykt mye folk og de ser så proffe ut. Har ikke lyst til å starte der liksom :P

Skrevet

Dessuten er vel han her snart 60 år, så det bør jo være enklere for oss som er noe yngre..

Skrevet

Jeg trener en del kroppsvektøvelser og innimellom litt turn-inspirert trening. Jeg velger dog å spise sunt, og ikke vegansk. Og skal du ha god fremgang med trening så fraråder jeg deg å spise vegetarisk eller vegansk.

• Liker 2
Skrevet

Han fyren der er vel den eneste som gjør øvelser som ser ut som alt er filmtricks. Gravitasjonen eksisterer jo ikke i videoene av ham!

Anonymous poster hash: c8c94...737
Skrevet

Noen som driver med calisthenics her? Synes det Frank Medrano gjør ser så utroøig motiverende ut, og har lyst til å teste det ut. Hvor trener dere? Har dere bygget en bar selv? Hva spiser dere? Og hvilke øvelser/program kjører dere?

Vel, hvis du motiveres av ham, kan du også spise som ham: Han er veganer og spiser lite fett!

(HØRER dere, mange av dere som leser her!)

Skrevet

Jeg trener en del kroppsvektøvelser og innimellom litt turn-inspirert trening. Jeg velger dog å spise sunt, og ikke vegansk. Og skal du ha god fremgang med trening så fraråder jeg deg å spise vegetarisk eller vegansk.

Han spiser jo vegansk og ren mat? Ser ikke ut som han ikke har fremgang.

Det var et innslag på Puls i dag forresten, og jeg ble enda mer motivert og tok en økt med egenvekttrening. Egentlig veldig moro! Skal få satt meg mer inn i vegan før jeg legger om helt selvfølgelig, men tenker at det sikkert er enklere å bli ripped. Kjenner et par løpere som er veganere, og det er jo mer heavy for dem som løper langdistanse.

Skrevet

Vel, hvis du motiveres av ham, kan du også spise som ham: Han er veganer og spiser lite fett!

(HØRER dere, mange av dere som leser her!)

Jeg hører at det går an, men det er ikke optimalt. Jeg har hørt om en som gikk ned i vekt ved å spise Ahlgrens bilar (favorittsnopet hans) og drikke pepsi max. Det går an, men optimalt? Nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hører at det går an, men det er ikke optimalt. Jeg har hørt om en som gikk ned i vekt ved å spise Ahlgrens bilar (favorittsnopet hans) og drikke pepsi max. Det går an, men optimalt? Nei.

Hva er optimalt? Jeg leste litt om det i stad, og det er visst mange idrettstjerner som gjør det. Carl Lewis og et par olympiere sist OL. En NBL-spiller i toppen også, pluss mange fler.

• Liker 1
Skrevet

Dessuten er vel han her snart 60 år, så det bør jo være enklere for oss som er noe yngre..

Uten at jeg skal si at han tar steroider, så er det vel ikke utenkelig at en på hans alder og den fysikken tar det.

Uansett bare husk å ha et realistisk syn på forventet progresjon. De som tar de elleville triskene har jo trent i flere år. Søker man litt rundt kan man se hvor lang tid forskjellige folk har brukt på å lære forskjellige øvelser.

Skrevet

Han spiser jo vegansk og ren mat? Ser ikke ut som han ikke har fremgang.

Det var et innslag på Puls i dag forresten, og jeg ble enda mer motivert og tok en økt med egenvekttrening. Egentlig veldig moro! Skal få satt meg mer inn i vegan før jeg legger om helt selvfølgelig, men tenker at det sikkert er enklere å bli ripped. Kjenner et par løpere som er veganere, og det er jo mer heavy for dem som løper langdistanse.

Enkelte kan klare seg fint på vegansk/vegetarisk kost, men flesteparten av oss gjør ikke det. Veganisme for helse har absolutt ingenting for seg da det er hevet over enhver tvil om at menneske naturlig er omnivorer.

For etiske grunner kan jeg kjøpe, men da har det ingenting med helse å gjøre. Det blir som om muslimer påstår at de er sunnere fordi de ikke spiser halal, eller at jøder er sunnere fordi de spiser kosher.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...