Gå til innhold

Posesuppe er da ikke så usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier alle at posesupper fra toro er så usunt? Jeg ser jo at det er lite næring i dem, men de har lavt innhold av kalorier, karbohydrater og fett, så det må da være supert å spise hvis man slanker seg?

Anonymous poster hash: 853ec...b42
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye salt og sukker i

• Liker 4
Skrevet

De fleste inneholder altfor mye salt.

Anonymous poster hash: 3fd4b...89f
  • Liker 6
Skrevet

Smaksforsterkere, maisstivelse, sukker og sånt tull.

Anonymous poster hash: a21f8...e5f
  • Liker 3
Skrevet

Fordi de ikke inneholder noe nyttig. Å lage en suppe fra bunnen tar omtrent like lang tid som det tar å vente på at vann skal koke. Om man er så trengt på tid at man ikke rekker annet enn posesuppe er det på tide at man begynner å omprioritere livet sitt.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Å lage god suppe fra begynnelsen av tar ikke all verdens tid, men det tar lenger tid enn å koke vann. F.eks skal en kutte grønnsaker og kjøtt eller fisk opp - noe som kan ta litt tid dersom det er mange ingredienser.

Det er ikke vanskelig å lage god suppe fra grunnen, men det tar gjerne en halvtimes tid mens en posesuppe tar max 10 minutter.

Skrevet

Hvorfor sier alle at posesupper fra toro er så usunt? Jeg ser jo at det er lite næring i dem, men de har lavt innhold av kalorier, karbohydrater og fett, så det må da være supert å spise hvis man slanker seg?

Du sier det jo selv: "lite næring i dem". I tillegg inneholder de generelt mye salt. Lavt innhold av kalorier, karbohydrater og fett har ingen sammenheng med sunt eller ikke.

Anonymous poster hash: cca69...4c4

• Liker 2
Skrevet

Fordi de ikke inneholder noe nyttig. Å lage en suppe fra bunnen tar omtrent like lang tid som det tar å vente på at vann skal koke. Om man er så trengt på tid at man ikke rekker annet enn posesuppe er det på tide at man begynner å omprioritere livet sitt.

Nuvel, og så leser jeg alle tips og diskusjoner om supper, og der står det at suppen bør koke lenge og smakes til med alt mulig slags krydder og diverse, i tillegg til at det tar litt tid å kutte og måle opp ingredienser, så d tar det definitivt mer enn 10 minutter å lage en god suppe fra bunnen.

Jeg lager kun suppe fra bunnen når jeg har god tid til å stå der og smake og koke og smake og tilsette og koke litt mer. Men da lager jeg til gjengjeld mange porsjoner og fryser ned, så har jeg noen hurtigmiddager klar.

Anonymous poster hash: 73843...767

• Liker 3
Skrevet

Å lage god suppe fra begynnelsen av tar ikke all verdens tid, men det tar lenger tid enn å koke vann. F.eks skal en kutte grønnsaker og kjøtt eller fisk opp - noe som kan ta litt tid dersom det er mange ingredienser.

Det er ikke vanskelig å lage god suppe fra grunnen, men det tar gjerne en halvtimes tid mens en posesuppe tar max 10 minutter.

Ikke hvis atte man bruker fryst grønnsaksblanding :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Du sier det jo selv: "lite næring i dem". I tillegg inneholder de generelt mye salt. Lavt innhold av kalorier, karbohydrater og fett har ingen sammenheng med sunt eller ikke.

Anonymous poster hash: cca69...4c4

Det spiller jo en rolle hvis hovedmålet er å unngå å bli feit ;)

Skrevet

Nei, det spiller jo ingen rolle om man vil holde seg frisk :klaske:

• Liker 3
Skrevet

Nei, det spiller jo ingen rolle om man vil holde seg frisk :klaske:

Det er ikke like viktig for meg som å holde meg tynn.

Skrevet

Det er ikke like viktig for meg som å holde meg tynn.

Nei, men nå veit ikke jeg hvor skinny biatch du har lyst til å bli eller være, men du kan fullt og helt "slanke" deg og samtidig være sunn og frisk. Man kan få i seg viktige vitaminer og mineraler gjennom slankemat, vil til og med påstå at en suppe lagd fra scratch vil hjelpe deg fortere ned i vekt enn salt-supper.

• Liker 5
Skrevet

Coop sin tomatsuppe er visst ganske ok mtp. Salt osv, i tillegg er den kalorifattig.

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske mye sukker og stivelse i posesuppe. Og det blir man ikke slank av. Man blir fortere slank av å spise ordentlig og næringsrik mat i fornuftige mengder

Anonymous poster hash: bca4c...95c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nuvel, og så leser jeg alle tips og diskusjoner om supper, og der står det at suppen bør koke lenge og smakes til med alt mulig slags krydder og diverse, i tillegg til at det tar litt tid å kutte og måle opp ingredienser, så d tar det definitivt mer enn 10 minutter å lage en god suppe fra bunnen.

Jeg lager kun suppe fra bunnen når jeg har god tid til å stå der og smake og koke og smake og tilsette og koke litt mer. Men da lager jeg til gjengjeld mange porsjoner og fryser ned, så har jeg noen hurtigmiddager klar.

Anonymous poster hash: 73843...767

Kommer jo an på hvilken suppe du lager. TS snakket spesifikt om tomatsuppe. TS. snakket om Toro-posesupper. Som er enkle supper. Bruker du bokstomater, tomatpure, ferdig kylling kraft/fond, samt salt/pepper (evt sukker eller balsamico-reduksjon) og fløte, så tar det ikke spesielt mye lenger enn 15 min. Ende fortere går det å lage blomkål/brokkolisuppe. Fyll en pose frosne grønnsaker i en kasserolle, fyll vann/kraft til akkurat litt under grønnsakene. Kok møre under lokk. Tilsett fond/buljong, salt, pepper og fløte/melk. Kjør jevn med stavmixer. Om det tar lengre tid enn å lage posesuppe blir jeg meget overrasket.

Edit: whuups. Ingen tomatsuppe i HI...

Endret av Supraspinatus
  • Liker 3
Skrevet

Det er ganske mye sukker og stivelse i posesuppe. Og det blir man ikke slank av. Man blir fortere slank av å spise ordentlig og næringsrik mat i fornuftige mengder

Man blir jo ikke feit av stivelse og salt. Det er energi inn/ut som avgjør om man legger på seg eller ei.

Skrevet

Man blir jo ikke feit av stivelse og salt. Det er energi inn/ut som avgjør om man legger på seg eller ei.

skrev ikke noe om salt, men sukker...

Men ja, du har rett i at det er energi inn/ut som avgjør. Hvilket betyr at man ikke legger på seg av fett heller. Det er mengden som avgjør.

Derfor er det langt mer "slankende" i et lengre perspektiv å spise fornuftige mengder av ordentlig næringsrik mat.

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på hvilken suppe du lager. TS snakket spesifikt om tomatsuppe. Bruker du bokstomater, tomatpure, ferdig kylling kraft/fond, samt salt/pepper (evt sukker eller balsamico-reduksjon) og fløte, så tar det ikke spesielt mye lenger enn 15 min. Ende fortere går det å lage blomkål/brokkolisuppe. Fyll en pose frosne grønnsaker i en kasserolle, fyll vann/kraft til akkurat litt under grønnsakene. Kok møre under lokk. Tilsett fond/buljong, salt, pepper og fløte/melk. Kjør jevn med stavmixer. Om det tar lengre tid enn å lage posesuppe blir jeg meget overrasket.

Jeg tror ikke det? :sjenert:

Men jeg er enig, og ikke bare går det fort, det smaker så mye bedre enn posesupper :)

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det? :sjenert:

Men jeg er enig, og ikke bare går det fort, det smaker så mye bedre enn posesupper :)

Hahaha.. nei. TS skrev TORO-supper. Tenkte tomatsuppe der. Men poenget står fortsatt. Er ikke langkokte kjøtt-supper i poseformat.

Innlegget mitt er endret.

Endret av Supraspinatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...