Gå til innhold

Er dette en grei plan for bryllupsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i juni 2015 og har nå spikret en vesentlig del av programmet for dagen - tidspunkt for vielsen.

Vielsen blir kl. 14:00 i kirken vi sogner til. Den ligger ca 15 minutters kjøring fra lokalet hvor vi skal ha festen. Vi har skaffet gjester som trenger overnatting en god pris på et hotell i byen (5 minutters gange fra selskapslokalet).

Vi tenker å legge opp til at lokalet åpner dørene kl. 16:00. Det vil serveres drikke og tapas. Middag kl. 18:00.

Det blir en drøy time fra vielsen er over til lokalet åpner dørene. På denne timen skal gjestene kjøre i ca 15 minutter og parkere. Lokalet ligger i sentrum av en by hvor det er er flere barer, cafeer etc som er åpne en lørdag ettermiddag, så de behøver ikke å tvinne tommeltotter utenfor inngangen til selskapslokalet frem til det åpner.

Høres dette ut som en grei plan? Lokalet foretrekker å ikke åpne før 16:00, så vi har lagt opp planen ut fra det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tenker litt på om det er eldre mennesker som bør kunne sitte en del, og om folk får gått på toalettet i løpet av denne timen? :) Hvis de kan det på disse kaféene, så tror jeg det skal gå bra. Hvordan er det med parkering, forhåndsbetaling eller gratis siden det er lørdag? De som har hotellrom vil sannsynligvis slappe av der i mellomtiden.

Er det tapas de får kl 16, eller er dette middagen? Sørg uansett for mat/drikke kl 16, lenge å gå uten hvis ikke :)

Bortsett fra de punktene dere bør tenke gjennom, så tror jeg det skal gå bra! :)

Skrevet (endret)

Besteforeldrene våre kommer sannsynligvis, de er i 70-årene og spreke alle fire, så tror ikke noen av dem vil ha problemer med å ta et glass vin e.l. på en bar/cafe i tiden før lokalet åpner dørene. De kan både sitte og gå på toalettet der ved behov. Fra bilen er parkert til lokalet åpner er det vel sannsynligvis snakk om å slå ihjel en drøy halvtime.

Parkering på kommunale plasser er gratis etter kl. 16 på lørdager, så folk må betale en tier eller to for å bli kvitt bilen.

Det blir servert tapas kl. 16. Middagen som starter kl. 18 er en tre-retters (fem om man regner med små mellomretter).

Endret av Christiane_W
Gjest Daenerys
Skrevet

Da syns jeg det høres bra ut, dere har en plan og det er det aller viktigste :) Det, og at folk får mat/drikke :fnise:

Skrevet

Det går helt sikkert greit, en time er ikke så ille:)

Personlig hadde jeg syntes det var litt dumt som gjest, jeg synes ikke noe om å måtte henge i byen i finstasen, og når jeg skal i selskap, er jeg ikke så interresert i å kjøpe meg noe for å sitte på en kafe. Å ta seg et glass vin kl. 15 er litt tidlig, og jeg drikker ikke kaffe. Men jeg hadde sikkert bare hengt i bilen til lokalet åpnet da, og hadde ikke syntes det var noen krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...