Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt flere før, en fra Chanel(som jeg bare kan bruke om sommeren for jeg blir for tørr om vinteren, men den sitter veldig fint, ser bra ut og passer perfekt min følsomme hud) og Estee Lauder(en god nr to til Diorskin) og en fra Helena Rubenstein(veldig god men dekker litt for lite) blant annet. Så de er vel ikke noe rimeligere :/ Jeg "trøster" meg med at de varer lenge og er super kvalitet. Jeg skal se på de imorgen så fikser jeg fullt navn(skal sjekke diorskin sin og, hvilken av typene det er), er litt for trøtt til å finne de frem nå. Har ikke hatt noe flaks med billigere foundations og har prøvd mye forskjellig :/

Ah, hvis ikke det er billigere og heller ikke så mye bedre så kommer jeg ikke så langt:p akkurat når det gjelder sminke så er vel som oftest pris ganske sammenhengende med kvalitet, vil jeg tro...

Men, nå er jeg bare forvirra her angående Diorskin. Nå har jeg vært noen turer innom to forskjellige Kicks-butikker (bor i storby så det ble slik), for å prøve ut hvilken type og nyanse som passer meg best. Jeg ble hjulpet av tre ulike personale, og de anbefalte tre helt ulike nyanser.

To i "Nude" - 032 Rosy Beige og 023 Peach, og én i "Star" - 023 Peach. Førstnevnte var den jeg skulle ha i følge Colour ID (K-L2C2), noe jeg også ser nå på Kicks.no. Den så litt blek, men fin ut når de sminket meg der, men ser veeldig rosa ut i forhold til de to andre nyansene jeg har blitt anbefalt. Jeg tenker jo å teste alle tre i hele ansiktet, men føler meg egentlig på villspor...

Fikk med meg prøver hjem av alle tre, og prøvde å swatche og ta bilde, vet ikke om det var så bra kameralys men: (Må nevne at jeg ser litt mer tan/rød ut på bilde enn jeg egentlig er, huden min er mest lik slik den ser ut helt øverst på bildet. Men swatchingen er ganske lik sin egentlige farge.)

bildee.jpg

Den lyseste er "Star" - 023 Peach, den i midten er "Nude" - 023 Peach, og den til høyre er "Nude" - 032 Rosy Beige.

Skjønner heller ikke helt det systemet til Diorskin med at 023 Peach, altså samme navn på nyanse, kan være helt forskjellige fargenyanser mellom "Nude" og "Star"...

Endret av pluttipott
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kun Diorskin Nude BB-Cream. Den dekker godt nok til mitt behov, jevner ut huden og får hele ansiktet mitt til å se så friskt og opplagt ut.

Hva er forskjellen på Diorskin sin vanlige foundation (Nude/Star/Forever), og BB-kremen? :)

Skrevet

Hvilken foundation bruker du, og hva gjør den for huden din? Og hvilken hudtype har du? :)

Jeg har kombinert hud som er sensitiv, acne prone og kan lett bli fuktfattig høst/vinter.

Foundation jeg bruker er:

- Terre D`Oc mineral Foundation, gir en glødende finish som holder bra, dekker bra og

gir meg ingen urenheter, samt er utrolig god i perioder hvor huden er veldig fuktfattig

- Glo Minerals Pressed Base, er matt og dekkende, holder bra, men er best i sommermånedene

eller perioder hvor huden min lett blir fet, kan tørke ut huden min i fuktfattige perioder

- Eva Garden Double Last Foundation, flytende foundation som dekker bra, holder hele dagen,

og en av de ytterst få flytende foundationene som ikke gir meg urenheter.

- Eva Garden Perfect skin Foundation, flytende Foundation som gir en naturlig look,

og som er fin å bruke hvis huden min er fuktfattig, samt igjen en av de få flytende foundationene

som ikke gir meg urenheter

- Dior Nude BB cream, elsker denne, gir ett naturlig utseende, har ikke utrolig god dekkevne,

men jevner ut huden og dekker det jeg trenger. Samt en av de få BB kremene som faktisk har

perfekt fargetone til huden min, slik at jeg slipper å blande den.

- Jane Iredale glow time full coverage mineral bb cream, en BB krem som dekker utrolig bra,

gir en glødende finish, eneste minuset er at jeg må blande to fargetoner av denne for å få

en perfekt match.

Jeg har prøvd mange flytende foundationer, mineral pudder i løs og presset form, BB kremer

og CC kremer, og de jeg har skrevet her er de jeg har endt opp med, som ikke gir meg urenheter,

som dekker det jeg trenger og som holder gjennom dagen. Noen av dem trenger da ett

finishing powder eller Urban Decay De slick Make up setting spray over seg hvis jeg vet det

skal bli en hektisk dag :)

Skrevet

Hva er forskjellen på Diorskin sin vanlige foundation (Nude/Star/Forever), og BB-kremen? :)

Vil tro bla. dekkeevnen. BB-Cream dekker som regel ikke like bra som en foundation :) Har kun kjennskap til BB-kremen, men ikke foundation i flytende form fra Dior.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kombinert hud som er sensitiv, acne prone og kan lett bli fuktfattig høst/vinter.

Foundation jeg bruker er:

- Terre D`Oc mineral Foundation, gir en glødende finish som holder bra, dekker bra og

gir meg ingen urenheter, samt er utrolig god i perioder hvor huden er veldig fuktfattig

- Glo Minerals Pressed Base, er matt og dekkende, holder bra, men er best i sommermånedene

eller perioder hvor huden min lett blir fet, kan tørke ut huden min i fuktfattige perioder

- Eva Garden Double Last Foundation, flytende foundation som dekker bra, holder hele dagen,

og en av de ytterst få flytende foundationene som ikke gir meg urenheter.

- Eva Garden Perfect skin Foundation, flytende Foundation som gir en naturlig look,

og som er fin å bruke hvis huden min er fuktfattig, samt igjen en av de få flytende foundationene

som ikke gir meg urenheter

- Dior Nude BB cream, elsker denne, gir ett naturlig utseende, har ikke utrolig god dekkevne,

men jevner ut huden og dekker det jeg trenger. Samt en av de få BB kremene som faktisk har

perfekt fargetone til huden min, slik at jeg slipper å blande den.

- Jane Iredale glow time full coverage mineral bb cream, en BB krem som dekker utrolig bra,

gir en glødende finish, eneste minuset er at jeg må blande to fargetoner av denne for å få

en perfekt match.

Jeg har prøvd mange flytende foundationer, mineral pudder i løs og presset form, BB kremer

og CC kremer, og de jeg har skrevet her er de jeg har endt opp med, som ikke gir meg urenheter,

som dekker det jeg trenger og som holder gjennom dagen. Noen av dem trenger da ett

finishing powder eller Urban Decay De slick Make up setting spray over seg hvis jeg vet det

skal bli en hektisk dag :)

Hvilken hudtone har du? F.eks Kicks Colour ID? :)

Skrevet

Hvilken hudtone har du? F.eks Kicks Colour ID? :)

Jeg har aldri prøvd Kicks Colour ID.

Men jeg vil si at jeg er medium til lys, altså jeg er ganske lys om vinteren men får fort farge

om sommeren. Jeg er ikke typisk rosa eller gul-tonet, jeg er nøytral. Med nøytral vil det

si at jeg kan bruke foundation med både gul eller rosa nyanser i seg, men det varierer

etter hvilken foundation jeg bruker har jeg funnet ut, da noen kan bli for gule eller for rosa.

I Id Bare minerals bruker jeg medium-beige

I Glo Minerals kan jeg bruke både Natural Medium, Beige Medium og Golden Light

I Terre D`Oc kan jeg bruke både 901 og 902

I Dior Nude BB krem bruker jeg 02

I Jane Iredal BB krem blander jeg BB3 og BB5 da BB3 er for lys og BB5 er for mørk og litt for gul,

men sammen blir de perfekt

I Eva Garden Double Last er jeg 160

I Eva Garden Perfekt skin er jeg 126

• Liker 1
Gjest Enhjørning
Skrevet (endret)

Ah, hvis ikke det er billigere og heller ikke så mye bedre så kommer jeg ikke så langt:p akkurat når det gjelder sminke så er vel som oftest pris ganske sammenhengende med kvalitet, vil jeg tro...

Men, nå er jeg bare forvirra her angående Diorskin. Nå har jeg vært noen turer innom to forskjellige Kicks-butikker (bor i storby så det ble slik), for å prøve ut hvilken type og nyanse som passer meg best. Jeg ble hjulpet av tre ulike personale, og de anbefalte tre helt ulike nyanser.

To i "Nude" - 032 Rosy Beige og 023 Peach, og én i "Star" - 023 Peach. Førstnevnte var den jeg skulle ha i følge Colour ID (K-L2C2), noe jeg også ser nå på Kicks.no. Den så litt blek, men fin ut når de sminket meg der, men ser veeldig rosa ut i forhold til de to andre nyansene jeg har blitt anbefalt. Jeg tenker jo å teste alle tre i hele ansiktet, men føler meg egentlig på villspor...

Fikk med meg prøver hjem av alle tre, og prøvde å swatche og ta bilde, vet ikke om det var så bra kameralys men: (Må nevne at jeg ser litt mer tan/rød ut på bilde enn jeg egentlig er, huden min er mest lik slik den ser ut helt øverst på bildet. Men swatchingen er ganske lik sin egentlige farge.)

Den lyseste er "Star" - 023 Peach, den i midten er "Nude" - 023 Peach, og den til høyre er "Nude" - 032 Rosy Beige.

Skjønner heller ikke helt det systemet til Diorskin med at 023 Peach, altså samme navn på nyanse, kan være helt forskjellige fargenyanser mellom "Nude" og "Star"...

Jeg er ingen ekspert men vil tro utifra fargen der at det er den øverste passer best, men det må du jevne ut i ansiktet ditt og litt nedover halsen for å se. Virker som om forskjellen er at det er forskjell på undertonene, altså rosa og gul(mulig den ene er nøytral og? jeg er ikke sikker). Men "Nude" 023 og så "Nude" 032 er jo motsatte av hverandre, så meget mulig de putter 2 foran den som er gul/rosa og 3 foran den andre. Jeg aner ikke. Bruker selv Diorskin 020, den passer perfekt til huden min. Nå har jeg ikke peiling på hvilken undertone det er i den da, vil tro det er rosa/nøytral.

Endret av Enhjørning
Skrevet

Dream Satin Liquid fra Maybelline har jeg brukt i flere år. Over et lag matte moisturizer fra Dermalogica og legger transluscent pudder over, syns selv det ser pent ut. Har kombo-hud. :)

Skrevet

Bare Minerals matte til daglig.Elsker den. Skal jeg ha super dekkevne til en mer spesiell anledning bruker jeg en flytende foundation fra Glo Minerals. Den er ganske seig og tar litt tid å få på men den er knallfin på.

Skrevet

Kan forøvrig legge til at jeg har sensitiv kombinert hud. Bruker som regel den lyseste fargen i foundation. Diorskin BB-Cream bruker jeg 001.

Skrevet

Lancome Teint Miracle, har brukt den i tre år nå. Jeg har litt tørr hud, men denne foundationen ser pen og glødende ut på :)

Anonymous poster hash: 84964...427
Gjest Ive Lina
Skrevet

Jeg bruker Clinique sin CC-krem - medium.

Skrevet

Jeg bruker ikke foundation, men bb cream fra L'oreal :)

Skrevet

Har i noen år brukte chanel vitalumiere Aqua, og liker den forsåvidt godt, skulle bare ønske den dekket bittelitt mer og holdt lenger.

I dag fikk jeg en prøve på diorskin star, så gleder meg til å prøve den. Håper den sitter bedre på:))

Hva er forresten forskjellen på diorskin nude, star og forever? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 9b6c5...811

Skrevet

Har i noen år brukte chanel vitalumiere Aqua, og liker den forsåvidt godt, skulle bare ønske den dekket bittelitt mer og holdt lenger.

I dag fikk jeg en prøve på diorskin star, så gleder meg til å prøve den. Håper den sitter bedre på :))

Forskjellen på nude, star og forever har med dekkevne å gjøre, og hvordan de passer til hvilken hudtype. Jeg vet ikke helt hva dette er, men du kan spørre på Kick's, der bør de ha peiling, og graden av dekkevne står på stativet der foundationen er :)

Skrevet

Jeg bruker elf foundation, billig og bra.

Og bare minerals orginalen.

Skrevet

I dag fikk jeg en prøve på diorskin star, så gleder meg til å prøve den. Håper den sitter bedre på :))

Anonymous poster hash: 9b6c5...811

Forskjellen mellom nude, star og forever er

Nude : gir en naturlig glød og finish for å gi illusjonen av din hud men bedre

Star : har en illuminerende effekt som skal kunne skjule pigmentflekker, røde områder m.m mer

enn andre foundationer, skal være weightless og ikke kunne føles på huden og også gi en glødende finish

Forever : skal være long lasting og vare hele dagen, har en matt finish og skal være mer dekkende

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Mac Studio Fix, jeg har kombinasjons hud. Den dekker godt og gir meg en jevn finish.

Skrevet

Forskjellen mellom nude, star og forever er

Nude : gir en naturlig glød og finish for å gi illusjonen av din hud men bedre

Star : har en illuminerende effekt som skal kunne skjule pigmentflekker, røde områder m.m mer

enn andre foundationer, skal være weightless og ikke kunne føles på huden og også gi en glødende finish

Forever : skal være long lasting og vare hele dagen, har en matt finish og skal være mer dekkende

Hvem av dem er det som er den nyeste?

Skrevet

Hvem av dem er det som er den nyeste?

Star

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...